וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות באוקראינה: מסתמן ניצחון גורף לפרו-מערבים

מסקרים שפורסמו בתום הבחירות לפרלמנט, עולה שגוש המפלגות התומכות בהתקרבות לאירופה זכה ב-60% מקולות הבוחרים. גם מפלגתו של הנשיא המודח ינוקוביץ' תיכנס לפרלמנט. כ-3 מיליון איש במזרח המדינה לא הצביעו

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו מצביע בקלפי באוקראינה במסגרת הבחירות לפרלמנט, 26 באוקטובר 2014. רויטרס
נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו מצביע בקלפי בקייב, היום/רויטרס

המפלגות הפרו-מערביות זכו במרבית המושבים בפרלמנט באוקראינה – כך עולה מסקרים שפורסמו הערב (ראשון) עם תחילת ספירת קולות הבוחרים. אלו הבחירות הראשונות לפרלמנט המדינה מאז המהפכה בחודש פברואר האחרון, שבמהלכה הודח הנשיא ויקטור ינוקוביץ'. כמו כן, עולה מהסקרים כי מפלגה של בעלי בריתו של ינוקוביץ' הצליחה לעבור את אחוז החסימה שעומד על 5% יחד עם שלוש מפלגות קטנות נוספות.

הנשיא פטרו פורושנקו הקדים את הבחירות על מנת לזכות באמון הבוחרים, לנוכח המלחמה המתחוללת מזה חצי שנה במזרח המדינה בין בדלנים פרו-רוסים לבין הצבא. בשל המצב הביטחוני באזור, כשלושה מיליון מתושבי מחוזות דונייצק ולוהנסק לא השתתפו בבחירות והמורדים מתכננים לערוך בחירות משלהם בחודש הבא. בנוסף לכך, גם 1.8 מיליון מתושבי חצי האי קרים, שסופח על ידי רוסיה בחודש מרץ, לא לקחו חלק בהצבעה.

הקרב על אוקראינה - סיקור מיוחד
יו"ר הפרלמנט הפולני: פוטין הציע לנו נתח מאוקראינה
תיעוד: פיצוץ עז במפעל כימי של המורדים באוקראינה
פוטין תוקף את אובמה: "עוין כלפי רוסיה"

אנשי כוחות הביטחון של אוקראינה מצביעים בקלפי בעיר קרמטורסק, שבמזרח אוקראינה, 26 באוקטובר 2014. רויטרס
אנשי כוחות הביטחון של אוקראינה מצביעים בקלפי בעיר קרמטורסק, שבמזרח אוקראינה, היום/רויטרס

על פי המדגמים, גוש המפלגות בראשותו של פורושנקו צפוי לזכות במירב הקולות, עם 23%. אחריו מפלגתו של ראש הממשלה ארסני יצניוק, עם 21% מקולות הבוחרים ובמקום השלישי מפלגת "העזרה העצמית", שזכתה על פי המסתמן ב-13%. שלוש המפלגות הן פרו-אירופאיות והן צפויות להקים קואליציה שתאפשר לנשיא לבצע רפורמות דמוקרטיות ולהשיג הסכם שיסיים את הלחימה במזרח.

"הגעתי לכאן כדי להגן על הזכויות האלקטורליות של אנשי כוחות הביטחון", אמר פורושנקו במהלך ביקורו בעיר קרמטורסק שבמזרח המדינה, שעליה השתלט מחדש צבא אוקראינה בחודשים האחרונים. "היום הם יצביעו עבור העתיד האירופאי של אוקראינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אישה מטילה פתק הצבעה בקלפי באולם ספורט בעיירה סמיונקובה, שבמזרח אוקראינה, 26 באוקטובר 2014. רויטרס
אישה מטילה פתק הצבעה בקלפי באולם ספורט בעיירה סמיונקובה, שבמזרח אוקראינה, היום/רויטרס

הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה, שפיקח על הבחירות, אמר שהן המאתגרות ביותר שעליהן היה צריך להשקיף מאז ומעולם. כמו כן, משקיפי הארגון נכחו גם במוסקבה, שם הצביעו בין שניים לשלושה מיליונים מאזרחי אוקראינה המתגוררים ברוסיה.

לפחות 3,700 בני אדם נהרגו מאז התחילה הלחימה בחודש אפריל, מהם 300 בני אדם שמתו מאז שנחתמה הפסקת אש בין הצדדים ב-5 בספטמבר במינסק, בירת בלארוס. המערב האשים את רוסיה בתמיכה במורדים, האשמות שאותן מכחישים במוסקבה בתקיפות. עם זאת, ביום שישי הודה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפעם הראשונה כי מוסקבה סייעה לינוקוביץ' להימלט מאוקראינה במהלך המהומות שהובילו להפלת שלטונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully