וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: הוצאה להורג אישה שרצחה גבר שתקף אותה מינית

ריחאנה ג'עברי בת ה-26 הורשעה כי דקרה למוות עובד מודיעין לשעבר. גזר הדין מומש חרף קמפיין בינלאומי לביטולו ולאחר שמשפחתו של ההרוג סירבה לדחות את העונש. "כתם נוסף המעיד על מצב זכויות האדם באיראן"

ריחאנה ג'עברי, בת 26 מאיראן, הוצאה להורג בתלייה לאחר שהורשעה ברצח עובד מודיעין שניסה לתקוף אותה מינית. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"חששות כבדים באשר להגינות המשפט". ג'עברי/צילום מסך, מתוך פייסבוק

צעירה איראנית, שהורשעה ברצח עובד לשעבר בשירות המודיעין של טהראן, אשר ניסה לטענתה לתקוף אותה מינית, הוצאה היום (שבת) להורג – כך דיווחה רשת BBC. ריחאנה ג'עברי בת ה-26 הוצאה להורג בתלייה בבית הכלא בבירה טהראן, לאחר שנדונה למוות ב-2009.

עונשה של ג'עברי נשאר על כנו, חרף קמפיין בינלאומי בפייסבוק ובטוויטר שקרא לביטולו. בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דווח כי ביצוע העונש יצא לפועל לאחר שקרובי משפחתה של ג'עברי לא הצליחו להשיג את הסכמת קרובי משפחתו של ההרוג, מורטזה עבדוליי סרבנדי, לדחות את המועד. ארגון "אמנסטי" לזכויות אדם הגיב להוצאה להורג ומסר כי מדובר בהחלטה "מאכזבת באופן קיצוני". באחד מעמודי הפייסבוק שפעלו לביטול עונש המוות שונתה היום הכותרת ל"נוחי על משכבך בשלום".

עוד על איראן:
הפגנה נדירה באיראן: "לא לכפייה אלימה של חיג'אב"
איראן: מת ראש מועצת המומחים, הממנה את המנהיג העליון
בכיר איראני: הושגה פשרה משמעותית בשיחות הגרעין

קמפיין בפייסבוק לביטול עונשה של ג'עברי

ג'עברי נעצרה ב-2007 וטענה להגנתה כי מדובר בהגנה עצמית, אולם בית המשפט דחה זאת. היא שהתה בבידוד במשך החודשיים הראשונים למעצרה, שם על פי דיווחים שונים נאסר עליה להיפגש עם עורך דין או בני משפחתה.

על פי "אמנסטי", במהלך חקירתה הודתה ג'עברי כי דקרה את סרבנדי בגבו, אך טענה כי אדם נוסף ששהה בבית בזמן האירוע הוא זה שהרג אותו. מארגון אמנסטי אף נמסר כי היא הורשעה לאחר חקירה רשלנית מאוד. "זהו עוד כתם המעיד על מצב זכויות האדם באיראן", טען חסיבה חדג' סהראווי, סגן מנהל אמנסטי למזרח התיכון וצפון אפריקה. "למרבה הצער, זהו לא מקרה נדיר. איראן שוב התעקשה לבצע את העונש, למרות חששות כבדים באשר להגינות המשפט".

מנתוני האו"ם עולה כי איראן הוציאה להורג בשנה האחרונה כ-250 איש בגין עבירות שונות. נתוני אמנסטי לשנת 2013 מדווחים על לפחות 369 הוצאות להורג באיראן, שנייה רק לסין, שם הוצאו יותר מ-1,000 בני אדם בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully