וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחירות עכשיו": מי מנסה למכור לכם את הבלוף הזה?

22.10.2014 / 15:00

ראש הממשלה ינסה להרגיע את הרוחות לאחר שבימים האחרונים מנסים למכור לנו ספין על בחירות קרבות. לבני ולפיד כבר כרתו ברית - אך נכון להיום נראה כי קיימת סבירות נמוכה לבחירות

מערכת וואלה!

נראה שהמשבר הנוכחי בקואליציה הוא גם המוזר שבהם. בימים האחרונים מנסים למכור לנו ספין על בחירות קרבות, למרות שנראה כי לאף אחד אין אינטרס ללכת לבחירות. היום (רביעי) ייכנס ראש הממשלה את ראשי הסיעות בניסיון להרגיע את הרוחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראשי הקואליציה יכונסו. נתניהו, לפיד, בנט, לבני וליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראשית המשבר לפני שבוע, אז החל ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם מעל פני השטח את הקדמת הפריימריז לראשות הליכוד. פעולה זו עוררה את חשדם של ציפי לבני, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, שתהו אם במהלך זה רומז נתניהו שהוא מתכנן ללכת לבחירות כלליות בשנה הבאה. הם מנגד כרתו ברית שגרמה לנתניהו לחשוד שדווקא הם אלו הרוצים להפיל אותו.

מכאן החל להתגלגל כדור שלג, שרק הולך וגדל. חוק הגיור הוא רק הביטוי החיצוני של המשבר ולא באמת הסיבה שבגללה הגענו לנקודה זו. נתניהו מנסה כעת לצנן את הלהבות ואמר בישיבת הממשלה ש"לא צריך בחירות חדשות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יום הולדת 65 לראש הממשלה בנימין נתניהו, אוקטובר 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מנסה לצנן את הלהבות. נתניהו, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בבית היהודי מצדדים בעמדתו של נתניהו. הם מצדם, לא מבינים מה ישיגו לבני ולפיד משיתוף הפעולה ביניהם. לטענתם, ללבני אין הישגים בתחום המדיני מצד אחד וללפיד אין הישגים בתחום הכלכלי מהצד שני. גורמים במפלגתו של בנט אמרו: "שלפיד ולבני לא יאיימו עלינו בבחירות".

נכון להיום, נראה כי קיימת סבירות נמוכה לבחירות. לבני ולפיד אינם במקום בו הם היו רוצים להיות מבחינה אלקטורלית. גם ליברמן של אחרי ההתנתקות מהליכוד עדיין לא הצליח לבסס את עצמו מחדש.

בנט כרגע זורח בסקרים ומפלגתו, הבית היהודי, עומדת על כ-18 מנדטים. נתניהו יכול להתנחם בכך שהוא גם יקדים תרופה למכה ששמה משה כחלון מבחינתו, וכי עדיין אין מישהו ברמה הארצית שיכול לאיים עליו. עם זאת, נראה שלמרות כל הנתונים הללו, הסיכוי בחודשים הקרובים ילך עם ישראל לקלפי נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully