וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלול להישלח למאסר - בשל ביקורת על מלך שמת לפני 400 שנה

איש אקדמיה תאילנדי בן 82 מואשם שביקר את נרסואן הגדול, ששלט במאה ה-16, ובמסגרת החוק הנוקשה נגד פגיעה בבית המלוכה הוא עלול להיכלא. מאז ההפיכה ישנה עלייה במספר התיקים נגד אנשים שהעליבו את המלוכה

פסל של מלך תאילנד, נרסואן הגדול, ששלט בממלכה במאה ה-16. מויקיפדיה,
פסל של המלך נרסואן הגדול בעיר פיטסנולוק, שבמרכז תאילנד/מויקיפדיה

איש אקדמיה ותיק בתאילנד מואשם כי העליב מלך שמת לפני יותר מ-400 שנה. עלבונות כלפי בית המלוכה במדינה הן עילה למאסר, ואם יורשע סולאק סיווארקסה, בן 82, הוא עלול להישלח ל-15 שנות מאסר.

שני קצינים בדימוס התלוננו על סיווארקסה, שלטענתם העיר הערות מעליבות במהלך סמינר באוניברסיטת בנגקוק כלפי המלך נרסואן הגדול, ששלט בממלכת תאילנד בין השנים 1590 ל-1605. סיווארקסה טוען כי הוא תומך נלהב של בית המלוכה וכי הביקורת שלו הועברה במטרה לעזור למלוכה לשרוד בעידן המודרני. עם זאת, זוהי כבר התלונה החמישית נגד המרצה בנוגע לפגיעה במלוכה.

אם אכן ייפתח נגדו משפט, סיווארקסה יהיה האדם ה-17 מאז ההפיכה הצבאית שאירעה בחודש מאי, שנתבע במסגרת החוק הנוקשה נגד פגיעה בכבוד המלוכה. מנהיג ההפיכה, רמטכ"ל הצבא פריות צ'אן אוצ'ה הבטיח להשתמש בכל האמצעים שברשותו כדי "לסלק" כל השקפה אנטי מלוכנית מתאילנד.

עוד ידיעות מהעולם
דוח חדש: איראן ממלאה אחר תנאי הסכם הביניים
תיעוד: פיצוץ עז במפעל כימי של המורדים באוקראינה
המבצע הצבאי בשוודיה: חיפושי הצוללת הרוסית מתרחבים

ראש ממשלת תאילנד פריות צ'אן אוצ'ה. רויטרס
מאז ההפיכה, 16 בני אדם הואשמו בהעלבת המלוכה. שליט תאילנד פריות צ'אן אוצ'ה/רויטרס

בין הנאשמים, ניתן למצוא אדם שנטען כי צייר גרפיטי פוגעני נגד המלך בשירותים ציבוריים, נהג מונית שהערותיו בגנות המלוכה הוקלטו על ידי נוסע באמצעות הפלאפון ושני סטודנטים שהעלו הצגה באוניברסיטה לזכר מפגיני שמאל שהותקפו על ידי תומכי המלוכה בשנות ה-70'.

יש הטוענים כי הלך הרוח הקיצוני מושפע בעקבות מצבו הרפואי המידרדר של המלך הוותיק ראמה התשיעי, בן 86. לפני כשבועיים הוא אושפז בשל זיהום בדמו, אך שוחרר כמה ימים לאחר מכן בזכות שיפור במצבו. עם זאת, יש טענות שלפיהן המדיניות הקשוחה באה כתגובה לרגשות האנטי מלוכניים המתגברים בקרב תומכי הממשלה המודחת.

ב-2009 גזר בית המשפט במדינה שלוש שנות מאסר על סופר אוסטרלי שהורשע בהעלבת משפחת המלוכה בספר שכתב. ב-12 באפריל 2007 חנן המלך אזרח שוויץ, שנידון שבועיים קודם לכן לעשר שנות מאסר בגין השחתת תמונותיו, והורה לו לעזוב את המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully