וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוועה בטנזניה: אספסוף עשה לינץ' ב"מכשפה" ובבתה

ההמון הזועם רצח את שני הנשים, בנות 80 ו-45, בטענה שגרמו למגפת אימפוטנציה בכפר בצפון המדינה. שבוע קודם לכן הוצתו למוות שבעה בני אדם שהואשמו בכישוף

נשים בסוואנת סרנגטי – טנזיה. 2013. AP
תושבת סוואנת סרנגטי בטנזיה/AP

אספסוף זועם רצח שתי נשים טנזניות שהואשמו במעשי כישוף "שגרמו להם לאבד את אונם". המשטרה במחוז הצפוני שיניאנגה דיווחה כי הנרצחות היו קשישה בת 80 ובתה, בת 45.

המעשה אירע בשבוע שעבר. שלושה גברים פרצו לביתן של הנשים, שהתכוננו לארוחת הערב. הן שיספו את גרונן ולאחר מכן ביתרו את הגופות.

מפקד תחנת המשטרה המקומית, ג'וסטוס קמוגישה, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הגבר שהסית את ההמון נגד השתיים, טען כי הן "גרמו לו לאבד את היכולת לקיים יחסי מין". גבר נוסף שהשתתף בלינץ' היה אדם שהאשים את הנשים בהרעלתה של אמו.

שבוע קודם לכן, הותקפו שבעה בני אדם בחלק אחר של טנזיה. הם הואשמו בכישוף ונשרפו חיים בבתיהם. בני זוגם נרצחו במאצ'טות. קרוב משפחה של אחד הנרצחים סיפר לעיתון Mwananchi כי שב הביתה ומצא את גופת אמו מחוץ לבית. "גופתו השרופה של אבי הייתה בפנים", העיד. 23 בני אדם נעצרו בחשד למעורבות במתקפה.

ארגון מקומי לזכויות אדם, "המרכז לזכויות אדם ולחוק", מעריך שכמדי שנה נרצחים בטנזיה כ-500 בני אדם המואשמים בכישוף. לפי נתונים שאסף המרכז בשנים 2011-2005, נשים מבוגרות רבות מואשמות בכישוף בשל העיניים הנפוחות שלהם. סממן זה נחשב בעיני המקומיים כמאפיין של "מכשפות". גם לבקנים מהווים מטרה פופולרית למעשי רצח המוניים, בשל האמונה הרווחת כי מגע עם דמם מביא מזל טוב.

  • עוד באותו נושא:
  • טנזניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully