וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לא תחקור ההתפתחויות החדשות במשפט מרדכי

ורד כהן-ברזילי

9.9.2002 / 15:50

כך הוחלט היום בדיון מיוחד שערכה פרקליטת המדינה, עדנה ארבל; המתלוננת כתבה לשופטי העליון, שידונו בבקשת הערעור של מרדכי: ייתכן שכוונותיו של השר לשעבר היו ידידותיות

פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, קיימה היום דיון בעקבות "מכתב החרטה" שכתבה בשבוע שעבר אחת מהמתלוננות בפרשת יצחק מרדכי. בדיון הוחלט, כי בשלב זה לא תיפתח חקירת משטרה, בעקבות ההתפתחויות האחרונות בפרשה.

ממשרד המשפטים נמסר, כי עמדת הפרקליטות בנוגע למכתב תימסר לבית המשפט העליון. שופטי בית המשפט אמורים לדון ב-17 בספטמבר, למחרת יום כיפור, בבקשה נוספת שהגיש שר הביטחון לשעבר, יצחק מרדכי, לערער על הרשעתו.

כתבי "הארץ" יהונן ליס ומשה ריינפלד מוסיפים:

נ', פעילת ליכוד ועדת מפתח במשפטו, שיגרה את המכתב לשופטי בית המשפט העליון ביום שלישי האחרון. במכתב טוענת נ' כי דבריה בבית המשפט נאמרו בלחץ כלי התקשורת והמשטרה ומקורם בפרשנות מוטעית לתקרית בין השניים בביתו של מרדכי ביישוב מוצא.

אם אכן ייענו השופטים לבקשת סניגורו של מרדכי, עו"ד יאיר גולן, ויאשרו את קיומו של הערעור הנוסף במקרה - עשוי מכתבה של נ' לסייע למרדכי, בניסיונו להביא לזיכוי מלא. פרקליטיו של מרדכי ינסו לשכנע את השופטים, על סמך המכתב, כי למרדכי לא היתה כוונה פלילית בביצוע המעשים. אם יישלל יסוד הכוונה הפלילית בשעת ביצוע המעשה, לא יוכלו השופטים להרשיע את מרדכי בביצוע עבירה פלילית בעניין. מקורביו של מרדכי התייחסו בספקנות באשר ליכולתו של המכתב לסייע לו.

"הפכתי לחומר ביד היוצר"

משפטו של מרדכי בערכאה הראשונה נסב סביב תלונותיהן של שלוש נשים: ש', נ' ו-א'. תלונתה של א' היתה בעייתית מבחינה משפטית משום שעל חלק מהעבירות בהן נחשד מרדכי, חלה התיישנות. בהכרעתו, פסל בית המשפט את עדותה של ש', אך קיבל את עדויותיהן של נ' וא' ועל בסיסן הרשיע את מרדכי.

במכתבה כתבה נ', כי "הפרסומים הרבים בכלי התקשורת השונים, דעת הקהל הציבורית והלחץ האינטנסיבי של המשטרה ושל כלי תקשורת שונים היו קטליזטור בפרשה זו, והפכו לגורם דחיפה עיקרי. הפכתי לחומר ביד היוצר. היום, במחשבה לאחור, המפגש בביתו של מר מרדכי היה, לדעתי, ידידותי ולא מעבר לכך.

"הלחץ התקשורתי, תוך הקלטת דברי ללא ידיעתי, והלחץ המשטרתי והסביבתי גרמו לכך שבבית המשפט, דברי יאמרו מתוך לחץ. כיום, בדיעבד, ייתכן מאוד שמפגשי עם מר מרדכי היה מפגש שלא פורש נכון מצידי. ייתכן מאוד שבעת המפגש עמו הייתי דרוכה ונסערת ועל כן פירשתי את התנהגותו ואת כוונותיו של מר מרדכי, ככוונות זדון ולא ככוונות ידידותיות. מכאן הפרשנות שניתנה מצידי לאירוע האמור".

נ', המתגוררת בירושלים, אמרה אתמול: "אני לא מעוניינת להתייחס לדברים".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully