וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בביטול חוק המסתננים: דגל שחור נגד בג"צ

6.10.2014 / 13:36

ראש הממשלה ושר הפנים התייצבו בראש האספסוף המפגין נגד החלטת בג"צ ומאיים למוטט את שלטון הצדק והחוק בישראל. אם הממשלה לא תפעל על פי הפסיקה, היא תעשה עוול למהותה של ישראל כמדינת חוק וצדק

המפגינים נגד החלטת בג"צ הנאורה, האנושית, המעוררת גאווה בלב כל נפש מוארת, הניפו דגלים שחורים שנועדו להגיד משהו מתועב כלשהו (שהחלטת בג"צ מסוכנת כמו דעאש או משהו כזה), אבל לא יעזור להם שום דבר: הם עצמם הפכו בהנפת הדגלים השחורים לסוג מטאפורי של דעאש. נכון, הם לא עורפים ראשים, תודה לאל, אבל הם מגלים סוג של גזענות נוראה, שנאת האחר ושלילת הצדק ובית המשפט הגבוה לצדק באופן המניף מעליהם דגל שחור של אי-חוקיות.

העובדה שגדעון סער, שר הפנים הפורש - בתקווה שאכן יפרוש, כי הוא מדבר כאילו זה כבר לא עומד על הפרק - מעז את פניו כלפי החלטת בג"צ וקורא "להרחיב את חולות" מעידה כמה אפלה ומסוכנת היא מהותו הפוליטית של "האיש הליברלי במשקפיים מצפון ת"א", כפי שהצטייר לעינינו עד שהתמנה לשר פנים ונחשפו פניו האמיתיות.

וצריך לומר: אם ממשלת ישראל וכנסת ישראל, ובעיקר ראש ממשלת ישראל, לא יכופו את ראשם בפני החלטת בג"צ ולא יפעלו ברוחה, אנחנו נעשה עוול גדול לא רק ל-60 אלף הפליטים שברחו אלינו, אלא לכל מהותה של ישראל כמדינת חוק וצדק. הפעם האחרונה שבה נרמסה ככה הרוח הדמוקרטית שלנו הייתה כשאריאל שרון קרא למשאל עם בליכוד על ההתנתקות וכשהתקבלו תוצאותיו ששללו את ההתנתקות, הוא פשוט זרק אותן לפח והתעלם מהן. ראו מה קרה.

הפגנה נגד מבקשי המקלט בדרום תל אביב, אוקטובר 2014. ניב אהרונסון
ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, בהפגנה נגד בג"ץ, אתמול/ניב אהרונסון

אם ממשלת ישראל וכנסת ישראל יזרקו לפח את החלטת בג"צ, יונף מעל כולנו הדגל השחור של רמיסת החוק. נתניהו וסער באמת חושבים, ביהירותם האטומה, שהם יותר חכמים מבג"צ ויותר צודקים ממנו. הם פשוט לא מסוגלים להבין ולהפנים שהם טועים, טועים לגמרי. כל מה שנדרש מהם כדי לפתור את בעיית הפליטים מחד ואת בעיית תושבי דרום תל אביב מאידך, הוא לתת היתר עבודה מידי לכל הפליטים, עם הבטחת בונוס מיוחד לכל מי שיעשה את זה מחוץ לתל אביב – הקלות מס, נניח. די בהחלטה פשוטה אחת כזאת כדי לפתור את עיקר הבעיה ולהישאר מדינת חוק, צדק וחסד מינימלי.

ראש הממשלה הרי התגאה שהגדר עם מצרים חסמה כליל את כניסת הפליטים. מדובר עכשיו בכמות נקודתית של בני אדם. אז איך אפשר להפגין כמות כזו של רוע אנושי, אטימות וגזענות יהודית? איך אפשר להיות בעלי לב אטום כל כך למי שנסו אלינו מאימת מולדתם ומצוקת חייהם? הרי אילו יכולנו לגרש אותם, על פי אמנות האו"ם, היינו מגרשים אותם. איננו עושים זאת מסיבה חוקית פשוטה אחת: אנחנו חתומים על אמנות בינלאומיות האוסרות עלינו לגרש אותם, משום שהם עונים על ההגדרות הבינלאומיות לפליט.

כשנתניהו אומר שהם פשוט "מהגרי עבודה" - הוא פשוט משקר. הרי אילו היו אכן מהגרי עבודה, היינו יכולים לגרש אותם. איננו עושים זאת משום שהם מוגנים על ידי אמנות בינלאומיות. כלומר, לא רק נגד הנחיית בג"צ יוצאים נתניהו וסער - שלא לדבר על חברת כנסת מחפירה ופרימיטיבית כמו מירי רגב - אלא נגד החוק הבינלאומי. כלומר, גם נגד בג"צ הישראלי וגם נגד בג"צ העולמי. הכול בשם אי-הבנה עמוקה, שהיא גם אי-הבנה אנושית וגם אי-הבנה מוסרית ורוחנית.

מאות מבקשי מקלט השוהים במתקן צועדים בצעדת מחאה בגבול מצרים, יוני 2014. יותם רונן
"מחויבים להפגין אנושיות מינימלית כלפי הפליטים האלה". הפגנת מבקשי מקלט בחודש יוני/יותם רונן

כיהודים, כישראלים, כפליטי שואה שהתדפקו על שערי מדינות רבות ולא נענו, אנחנו מחויבים להפגין אנושיות מינימלית כלפי הפליטים האלה. כמי שקוראים בימי החגים האלה שוב ושוב את הפסוקים האלוהיים "ואהבת את הגר", "לא תונה את הגר" וכו' (גר הוא זר הגר בארץ אחרת, לא "גר" במשמעות הרבנית הדוחה), אנחנו חייבים במינימום של התנהגות אנושית כלפיהם. רק תנו להם רישיון עבודה. מה ביקשנו בסך הכול? מה מבקש העולם? מה מבקש בג"צ? מה מבקש הצדק?

ושימו לב: בשעה שאנחנו מתקמצנים עד בוש על 60 אלף הפליטים האלה, מענים אותם, מציקים להם, נוהגים כלפיהם בהונאה רעה, פתחה טורקיה את גבולותיה למיליון וחצי פליטים סורים, רבים מהם כורדים, שעמם יש לטורקים מאבק מר במשך שנים או ליזידים שכלל אינם מוסלמים. אנחנו, עם זאת, מביאים דוגמאות רעות מכל העולם כדי להוכיח שמותר לבזות את הצדק, מותר לרמוס את הפליטים, מותר להתנהג בחזירות ולהניף דגל שחור מעל ההתנהגות האנושית המינימלית ומעל בג"צ .בוז לנו, בוז לנתניהו וסער.

כמי שמאמין באלוהים באופן מוחלט - לא האלוהים של חובשי הכיפות הגזעניים, אלא אלוהים שאומר "חסד חפצתי ולא זבח" - אני אומר לנתניהו ולסער ולעצמנו, אם נחטא בדבר הזה - לא תהיה לנו סליחה.

לכל הטורים של מנחם בן בוואלה! דעות

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully