וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם בשוד, הכחיש, ולפתע הודה "בגלל יום כיפור"

2.10.2014 / 2:11

רגע לפני כניסת הצום ולאחר שכפר באישומים בעקביות, שינה לפתע ישראל בבלי - שהואשם בשוד תחנת דלק בעזרת אקדח צעצוע - את גרסתו. השופט: "25 שנה לא נתקלתי בדבר כזה"

אקדח צעצוע שנמצא על גופת פלסטיני. דובר צה"ל
נאשם כי שדד תחנת דלק באמצעות אקדח צעצוע. אקדח מפלסטיק/דובר צה"ל

בחצי השנה האחרונה מתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב משפטו של ישראל בבלי, חולה סכיזופרניה שנאשם כי שדד תחנת דלק באקדח צעצוע. למרות מחלתו, בבלי הוכרז כשיר מבחינה נפשית לעמוד למשפט. בבית המשפט כפר בבלי באישומים המיוחסים לו וגם הפרקליטות התקשתה להציג ראיות הקושרות אותו באופן ודאי לדבר העבירה.

אולם בדיון האחרון בבית המשפט, שנערך ביום שלישי האחרון, הוא הצליח להפתיע אף את פרקליטתו כששינה את גרסתו והודה בביצוע השוד. כשנשאל על ידי השופט ג'ורג' קרא מדוע החליט להתוודות, סיפק הנאשם תשובה שהפתיעה את כולם ואמר כי הוא מעוניין "לסגור מעגל". כשנשאל האם הדבר קשור ליום כיפור, השיב בחיוב.

עוד בוואלה! חדשות:
סוכל פיגוע: נעצרו פלסטינים עם מטענים ואקדח במחסום תפוח
דירוג האוניברסיטאות העולמי: תל אביב עקפה את ירושלים בניכוי שליש: דודי אפל ישתחרר מהכלא בסוף החודש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סגירת מעגל". כפרות במאה שערים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הדיון היה נראה שתיק השוד הולך לקראת זיכוי הנאשם. סנגורתו של בבלי, עו"ד טלי גוטליב, טענה את טענת "אין להשיב לאשמה" לפיה גם אם כל ראיות התביעה נכונות, הרי שאין בכך כדי להוכיח את ביצוע העבירה, משום שאין ראיה ישירה שקושרת את בבלי לשוד. "נקודת המוצא בתיק הזה היא מידע מודיעיני, אולם אין בדל ואין שביב של ראיה המספיקה למעצר. אין חולק כי התרחש שוד, השוד מצולם. נצפה בו אדם עם לבוש הדומה לפרטי הלבוש שנמצאו בחצר בית הנאשם, לרבות אקדח דמה", אמרה עו"ד גוטליב במהלך הדיונים. "אבל ממצאים פורנזיים לא קיימים והנאשם טוען כי היה בבית. אמו סיפקה את טענת האליבי שלו כעדת תביעה. ככל שהתקדמנו בתיק לא מצאתי לשאלות ולתהיות שום תשובה, ולכן אני מבקשת שלא לחייב את הנאשם להשיב לאשמה".

התביעה דחתה את טענתה של גוטליב וסברה כי על הנאשם "לעמוד ולמסור את גרסתו". יחד עם זאת, עורכת הדין לבנת מלמד מטעם הפרקליטות, לא הכחישה את דבריה של גוטליב באופן גורף. אולם אז הפתיע הנאשם את הצדדים והודה בביצוע השוד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"למה לא אמרת את זה עד עכשיו?", שאלה עו"ד גוטליב את מרשה בפני אולם בית המשפט. בבלי השיב כי "לא הייתה לי אפשרות לדבר". "למה לא אמרת לי את זה?", היא תהתה. "חיכיתי למעמד הזה", ענה בבלי שהוסיף כי מעולם לא טען שהוא חף מפשע. "מה אתה רוצה שבית המשפט יעשה? שיקבע שאתה אשם?", שאלה גוטליב את לקוחה שאמר כי "בית המשפט אמור להוציא את האמת לאור". מבולבלת משינוי הגרסאות, פנתה גוטליב למרשה ותהתה: "מה גורם לך להודות עכשיו? אני רוצה לדעת שאתה מודה באמת בחפץ לב". "סגירת מעגל", השיב לה.

"רצונו של אדם כבודו"

"אף אחד לא השפיע עליך?", שאלה גוטליב את מרשה לאור שינוי הגרסה. היא אף תהתה אם מרשה היה קורבן לאיומים שהביאו אותו להודות באישומים, או שמא שינוי באופן נטילת הכדורים שלו הביא להודאה. "לא שאני יודע", הוא ענה.

בהמשך ביקשה עו"ד גוטליב לשלוח את בבלי לבדיקה פסיכיאטרית נוספת, אולם נתקלה בסירוב. בשלב זה התערב השופט הוותיק קרא, שניסה בעצמו להבין לפשר השינוי. "מה קרה שעכשיו אתה מודה? 25 שנה לא נתקלתי בדבר כזה". "תקדים", הוא ענה. על מנת למצוא היגיון בדבר עיתוי ההודאה, שאל השופט את הנאשם "זה קשור ליום כיפור?", וזכה לתשובה חיובית.

"רצונו של אדם כבודו", אמר קרא, והרשיע את בבלי בביצוע השוד ובעבירה של הפרת הוראה חוקית, משום שבזמן השוד היה אמור לשהות במעצר בית.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully