וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום נתניהו באו"ם היה מצוין - אז מה?

דבריו של ראש הממשלה באו"ם היו מלאכת מחשבת ועל אף שהוא צודק בכך שדאעש זה חמאס, שאבו מאזן שקרן ושאיראן היא סכנה, אין הוא יכול לשתף את העולם בצדקתו משום שאינו מציג שום דרך אחרת

נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם היה מלאכת מחשבת, רטוריקה במיטבה. הטון, תוכן, התמונה, כל העזרים האחרים הבונים נאום מצוין קיבלו ביטוי מוחשי. ראש הממשלה קיבל מחיאות כפיים סוערות בארץ על דבריו האמיצים שחשפו את השקרים של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן - אין יותר מה להסתיר, המסכה הוסרה אחת ולתמיד. אפילו בליכוד קיבל ראש הממשלה חיזוק משמעותי ומעמדו שופר באחת. פרשנים ועיתונאים הגיעו לשיא פורקנם במופע המעולה של ראש הממשלה ועדיין החגיגות עוד לפנינו. לאחר ששבחנו את הנאום, את התוכן ואת המיצג, נותרת רק שאלה אחת קטנה - אז מה?

נכון שחמאס זה דאעש, ודאעש זה איראן, ואירן גרעינית היא איום על העולם ועל ישראל. אז מה? מדינות העולם צבועות, האירופים אנטישמים, והאמריקאים מרובעים - הכל נכון. אז מה? אבו מאזן שותף לממשלת אחדות של חמאס הזהה לדאעש, חמאס הציב טילים ליד גני ילדים ובתים של אזרחים תמימים, ועשה בהם שימוש ציני למטרותיו. צודק נתניהו שזהו פשע מלחמה ועתה כל העולם יודע את האמת מפיו של ראש הממשלה. אז מה?

בשאלה הקטנה והבלתי חשובה כביכול, אז מה, טמונה הבעיה כולה. אין מניעה שראש הממשלה יחשוף בפני העולם את השקרים של הגרועים שבאויבי האנושות. ראוי ורצוי לגלות לעולם את שקריו של אבו מאזן ואת פשעי המלחמה של חמאס. הבעיה שכל הגילויים הללו אין בהם כדי לשנות את המציאות. מה עושים כדי לשנות את המציאות? למרבה הצער, נתניהו לא אמר מילה. מנהיג אינו יכול רק להצביע על שקרים של אחרים, אלא עליו להציע דרך. לנתניהו אין תכנית מוצהרת כדי לשכנע את העולם לאמץ אותה. העולם צבוע, אך הוא אינו מוכן לפעול לפי האינטרסים של ישראל - לא כלפי איראן, לא כלפי חמאס, לא כלפי סעודיה ולא כלפי הנסיכויות המספקות כסף ונשק ל"מדינה האסלמית". מה עושים, אדוני ראש הממשלה, כדי להזיז את העולם לכיוונים הנכונים שאתה מצביע עליהם? בשב ואל תעשה לא יצליח נתניהו להזיז את העולם מעמדתו. העולם מוכן לפעול נגד דאעש כי הוא מאיים על האינטרסים שלו, של העולם. זה מאוד ציני, אך זו המציאות. נתניהו אינו פועל לשינוי המציאות אלא באמצעות נאומים. מה לעשות שכך זה לא עובד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם. GettyImages
Gettyimages/GettyImages

כך אמר נתניהו: "אל תלכו אחרי מתקפת הקסם של איראן. יש מטרה אחת - להסיר את הסנקציות ואת המכשולים בדרך לפצצה אטומית. איראן מהנדסת את דרכה להסרת הסנקציות ולשליטה בצנטריפוגות וזה יותיר אותה כמדינת סף גרעינית". הוא הוסיף כי "זה דבר אחד להתמודד עם מוסלמים עם טנדרים, לעומת התמודדות עם מוסלמים קיצוניים עם נשק גרעיני". הכל מצוין. מי האוזניים המוכנות לשמוע את דבריך, ראש הממשלה? אובמה בבית הלבן שאת פניו ואת פני שר החוץ שלו אתה וממשלתך השחתתם והלבנתם ברבים? הרי כל דרדק מבין שאובמה וממשלו אינם מוכנים יותר להישמע לבקשותיך והזהרותיך, אז ייתכן שבנאום אחד אתה תקנה את עולמך אצל ממשל אובמה? האם אתה סבור שאם שר החוץ שלך מדבר סרה בממשל האמריקאי, הממשל יעמוד דום בפני בקשותיך? קצת רצינות.

העולם קנה את הצעתך להקמת מדינה פלסטינית לצדה של ישראל בנאום בר אילן הבלתי נשכח. הדרך אינה פשוטה ואינה שוגה בשושנים, ברם הטה אוזן לדברי חבריך לאחר הנאום המזהיר שלך באו"ם, וכבר תשמע דברי שמחה ורהב על חיסול התכנית להקמת מדינה פלסטינית. האם העולם חירש לקולות הבוקעים ממסדרונות הממשלה בירושלים? ודאי שלא.

אתה וחבריך, ראש הממשלה, לא חסכתם את שבט לשונכם ממנהיגי אירופה. כיניתם אותם אנטישמים, אנטי-ישראלים, וכד'. כישראלים אנחנו מוכנים להאמין לך. אתה צודק. אז לאחר כל הגינויים הללו אתה מצפה שמדינות אירופה תתגייסנה לטובתך במדיניות של שב ואל תעשה? האם אתה מצפה שמדינות אירופה תעמודנה דום בפני דרישתך לנקיטת צעדים חריפים נגד איראן לאחר שהשמצת אותן, השפלת והתנגדת לכל מעורבות שלהן?

אדוני ראש הממשלה, העולם ציני מאוד והמציאות הבינלאומית מסובכת ביותר. ההיסטוריה לא תטיב עמך אם לא תהיה היוזם והמוביל בזירה המדינית למען שמירת האינטרסים של ישראל. ניגוח העולם לא מספיק. החוכמה היא להפוך אותו לידידותי כלפי ישראל כי רק כך נוכל להגיע, אולי, למצב שבו יראו אזרחי ישראל תקווה ואור בקצה מנהרת הייסורים.

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully