וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר יביא מחר את רפורמת המס להצבעת הכנסת

7.11.2000 / 11:21

חלק מחברי הכנסת בישראל אחת מתנגדים לרפורמה בשל הפגיעה הצפויה בגמלאים; התוספת לשכר הנטו ברפורמה המעודכנת קטנה ב-40 אחוז מהתוספת בתוכנית המקורית

שר האוצר, אברהם (בייגה) שוחט, הודיע היום כי יביא את הצעת הרפורמה במס, הנקראת על שם מנכ"ל משרד האוצר, אבי בן בסט, להצבעת הכנסת מחר.

אתמול אמר שוחט כי יביא את הרפורמה לדיון בכנסת, אולם יבקש לדחות את ההצעה עליה, במידה ויראה כי לא מובטח לה רוב. שוחט העריך כי יזכה לתמיכת ישראל אחת, המרכז, שינוי וח"כים ממר"צ. כמו כן, מקווים במשרד האוצר שגם המפד"ל, חד"ש וישראל בעליה יתמכו ברפורמה. ישראל בעליה דרשה להעלות את הפטור ממס על השכרת דירה מ-3,000 שקל בחודש ל-4,000 שקל בחודש (במשרד האוצר הסכימו) ודרשה לשנות את מתן פטורים במיסוי לעולים על הכנסותיהם בחו"ל.

המפלגות הדתיות, ש"ס ויהדות התורה, הביעו התנגדות לרפורמה, בשל כוונת משרד האוצר לדחות בשנתיים את תחולת חוק משפחות ברוכות ילדים. גם הליכוד מתנגד לרפורמה.

עם זאת, בישיבת סיעת ישראל אחת היום, הודיעו חברי הכנסת אופיר פינס וסאלח טריף כי יתנגדו לרפורמה במתכונת המוצעת, במידה ולא יוכנסו שינויים ותיקונים, כמו הפגיעה בגמלאים.

התוכנית לרפורמה במס המקורית (בהיקף של 12 מיליארד שקל) שונתה בינתיים והיקפה נאמד כיום ב-7 מיליארד שקל. בין היתר, הוחלט במשרד האוצר לבטל את ההצעות להטלת מס עיזבון ומס מתנות. כפי שמפרסם הבוקר העיתון מעריב, התוספת לשכר הנטו ברפורמה המעודכנת תהיה קטנה בכ-40 אחוז מהתוספת בתוכנית המקורית.

היום פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי משרד האוצר מתכוון להפחית מ-25 ל-15 אחוז את שיעור המס על רווחים בבורסה. אולם שוחט אמר ב"קול ישראל" כי זוהי המצאה עיתונאית ואין כל כוונה להפחית את שיעור המס על רווחים בבורסה ועל רווחים מאפיקי החיסכון השונים. עוד פורסם כי ייתכן ויישומה של הרפורמה בשוק ההון עשוי להידחות עד סוף 2001 או תחילת 2002.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully