וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין הקיצוני בצרפת זכה לראשונה למושבים בסנאט

29.9.2014 / 1:22

"החזית הלאומית" בראשות לה פן, המתנגדת להגירה ולגוש האירו, תשלח שני נציגים לבית העליון של הפרלמנט בפריז. כעת, הם פוזלים לעבר ארמון הנשיאות: "יש לנו פוטנציאל גדול"

מנהיגת מפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית", מארין לה פן, 7 בספטמבר. רויטרס
"נשארה לנו רק דלת אחת שעלינו לדחוף – וזו דלת ארמון האליזה". מארין לה פן/רויטרס

מפלגת הימין הקיצוני בצרפת, "החזית הלאומית", זכתה לראשונה במושבים בסנאט בצרפת – כך עולה מתוצאות הבחירות הראשוניות שפורסמו אמש (ראשון). במקביל, איבדה מפגלת הסוציאליסטים של הנשיא פרנסואה הולנד את הרוב בבית העליון של הפרלמנט.

הבחירות היו על מחצית מ-348 המושבים בסנאט, כשרק 158 אלף אנשים, מרביתם חברי מועצות מקומיות, היו יכולים להשתתף בהצבעה. "החזית הלאומית", בראשותה של מארין לה פן, זכתה בשני מושבים.

עוד על צרפת בוואלה! חדשות:
סרקוזי חוזר לחיים הפוליטיים: "צרפת צריכה תקווה"
הממשלה התפטרה בשל ביקורת על מדיניותה הכלכלית
לראשונה: מטוסי קרב של צרפת תקפו את דאעש בעיראק

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בוועידת פסגה של האיחוד האירופי בבריסל. 30 באוגוסט 2014. רויטרס
התמיכה בו בשפל. הולנד/רויטרס

זאת, לאחר הניצחון המפתיע שלה בבחירות לפרלמנט האירופי בחודש מאי, והצלחתה בבחירות המקומיות במרץ האחרון. "התוצאות האלו הן מעבר לכל מה שקיווינו", הצהירה לה פן. "בכל יום שעובר, הרעיונות שלנו מאומצים בהדרגה על ידי העם הצרפתי. יש לנו פוטנציאל גדול".

המפלגה מקווה לצבור כוח נוסף לקראת הבחירות הכלליות ב-2017. "נשארה לנו רק דלת אחת שעלינו לדחוף – וזו דלת ארמון האליזה", אמרה הסנאטורית הטרייה מטעם "החזית הלאומית" סטפאני רבייה, בהתייחסות לנשיאות צרפת.

תוצאות הבחירות מדגישות את הצניחה בפופולריות של הנשיא הולנד ואת העלייה המתמשכת בכוחה של "החזית הלאומית", המתנגדת להגירה ולהשתתפות צרפת בגוש האירו. סקר שפורסם החודש הראה כי רק 13% מהצרפתים תומכים בנשיא – שיעור התמיכה הנמוך ביותר מאז נכנס לתפקיד.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי, מאי 2014. AP
"סימן לדחייה מוחלטת של המדיניות הסוציאליסטית". סרקוזי/AP

הסוציאליסטים עדיין שולטים באסיפה הלאומית, הבית התחתון של הפרלמנט והזרוע המחוקקת העיקרית, אולם הם איבדו לפחות 20 מושבים לאופוזיציית הימין-מרכז. "זהו סימן לדחייה מוחלטת של המדיניות הסוציאליסטית", אמר רוז'ר קרטושי, סנאטור מטעם מפלגת האופוזיציה המרכזית, UMP, אותה הוביל הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי, שהכריז כי ישוב לחיים הפוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully