וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצינו להגיד לך תודה על הזכות הענקית להכיר אותך

3.10.2014 / 8:00

החבר עמית פרץ כותב על נתנאל ממן

בנם של שלמה ורבקה ממן. נולד בגן יבנה ביום כ"ו טבת התשנ"ג (19/1/1993). הבן השישי במשפחה, אח לשחר, אייל, איילת, יוספה, אדיר ותמיר. נתנאל התחנך בבית הספר היסודי "סיני" בגן יבנה, והמשיך את לימודיו בבית הספר "אורט רבין" בגן יבנה. את לימודיו סיים ב"כפר הירוק" כהנדסאי חשמל. בשנת 2003 התגייס לצה"ל לחיל החימוש במסגרת פרויקט עתודאים. אותר לפיקוד והדרכה בבית הספר של חיל החימוש. נתנאל הוכשר כמתחזק גנרטורים בתחום צ"י, ושרת בבה"ד 20 במשך שנה וחודשיים.

ביום 22/8/14 מבצע "צוק איתן" בסביבות השעה 21:00 נפגע נתנאל בראשו מרסיסי רקטה בכניסה ליישוב. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים "בלינסון". נתנאל נאבק על חייו במשך שבעה ימים וביום שישי בבוקר ה- 29/8/14 בשעה 9:30 נקבע מותו. נתנאל הובא לקבורה בבית העלמין הצבאי בגן יבנה בשעה 14:30. מפקד בית ספר טכנולוגיות ואלקטרו-אופטיקה בבה"ד חיל החימוש, סא"ל שי קרנצלר כותב: "נתנאל תמיד חשב, יזם ועשה מעבר למוטל עליו מתוך אהבה ואכפתיות לאנשים. הוא היה בחור עניו, צנוע, ישר, חייכן, בעל אור וחוש הומור שהביא עימו את השמחה לכל מקום".

מפקדים וחברים כתבו לו במכתב האחרון: "רצינו להגיד לך תודה על הזכות הענקית להכיר אותך, על כך שהיית חלק מהחיים של כולנו, תודה על כל מה שנתת, על כל חיוך צחוק וחיזוק. גרמת לכולנו אושר. הנוכחות שלך הקרינה אור ושמחה בכל מקום שאליו הלכת. איש של עבודה, חבר ומגדיל ראש. כמה רצון היה לך כי כולם סביבך ייהנו ויחייכו. אנחנו יודעים כי אתה מסתכל עלינו מלמעלה עכשיו, מחייך את החיוך הכובש שלך ואומר "הכל בסדר מה אתם דואגים", גיבור שלנו אנחנו גאים בך על מי שהיית תשמור על כולנו מלמעלה".

מור חברו מספר כי ביום שישי שבוע לפני פטירתו התעקש נתנאל כי מור יבוא אליו לראותו, ועל כך הוא מודה לו. הוא מוסיף כי נתנאל התקשר אליו מספר פעמים כמה דקות לפני נפילת הטיל אך מור ישן, ועל כך הוא מצטער שלא הספיק לענות לו. "סליחה אם פגעתי בך אי פעם, ותודה על מי שהיית, נתנאל, עם החיוך הענק והאופטימי. אוהב אותך לנצח אח יקר שלי". שרון בן דוד אמר בדברי ההספד: "נתנאל, רק מספר ימים לפני האירוע הטראגי, אמרת לנו כי בכוונתך לסיים את הצבא ולהמשיך את לימודייך. הבטחת לדאוג לעתיד הורייך. נתנאל, הנך בן, אח, גיס, אחיין, בעל מידות גבוהות, המהווה גאווה למשפחה, בחור המסתפק במועט, בחור יפה תואר ובעל ערכים אשר היו נר לרגליו. ערך כבוד האדם, ערך הנתינה ללא תמורה, היו ערכים אשר ליוו אותך לאורך כל חייך. ערכים אלו יובילו אותנו, כי זה מה שציווית לנו במורשתך. תמיד עזרת לנו בכל אשר ביקשנו. בימים בהם היית במצב אנוש, ניסינו לעשות כל שביכולתנו על מנת להושיע אותך, אבל לדאבוני הרב ידינו לא השיגו זאת. נתנאל, שמור על משפחתך מלמעלה ותן הכוונה. נשמתך תהיה צרורה אתנו לעד.

אביו שלמה אמר קדיש על בנו וספד לו: "נתתי את כל הכוחות שלי כרגע כדי לומר קדיש מבלי לבכות. סליחה אם פגעתי בך אי פעם. היית ילד מלאך, תכננת להיות מהנדס. כל תכניותיך ירדו לטמיון. אל תדאג, סבתא מחכה לך שם היא תשמור עליך. להתראות בני היקר".
יהי זכרו ברוך

סמל נתנאל ממן
(1993-2014)

הזיכרונות לי עולים על אותם
ימים יפים
על השטויות שלנו יחד
על הלילות המצחיקים
איך כולם שם בבסיס
אליך מתגעגעים
את החיוך שעל פניך לא נשכח לעולמים.
כי אין כמוך עוד
חבר יקר שלי
וזה הזמן שלי לומר לך תודה
על כל מה שהיית בשבילי
ורק השקט שנשאר מהמבט המאושר
תמיד נזכור אותך
חבר בליבנו תישאר
תשמור עלינו מלמעלה
שלעולם לא נישבר

סמל נתנאל ממן, בן 22 מגן יבנה. נהרג מפגיעת רסיס רקטה שהתפוצצה בסמוך לכלי הרכב בו נסע באשדוד בשבוע הלחימה האחרון של מבצע "צוק איתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully