וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדן היה כל מה שיפה במדינה הזו

3.10.2014 / 8:00

החבר הקרוב אליאב גייסמן, מנהל תכנית נעל"ה לשעבר בכפר הנוער בן שמן, כותב על ג'ורדן בן סימון

ג'ורדן בן סימון ראה עצמו ישראלי לכל דבר. גם כשלמד בבית ספר פרטי בליון שבצרפת, וחלם כיצד הוא עולה לארץ ישראל כדי להמשיך את התחנכותו בארץ. בגיל 15 הושיב ג'ורדן את הוריו לשיחה ושיתף אותם בחלומו. בתחילה ההורים התנגדו והביעו את מחאתם לרעיון, כיוון שבעיניהם הוא עדיין ילד. אבל ג'ורדן, שהיה ציוני בעל מוטיבציה גבוהה - וגם עקשן לא קטן, המשיך במסע השכנועים עד שלבסוף בגיל 16 עלה ארצה והגשים את החלום שהוא כל כך רצה.

זהו סיפור המאפיין את ג'ורדן, כפי שאני הכרתי אותו. ילד שגדל בצרפת ויכול היה לבחור בחיים נוחים ואיכותיים יותר, אך בחר להגיע לישראל לבדו, עם כל הקשיים הנלווים לכך ובמיוחד להתמודדות עם חיים עצמאיים בגיל כל כך צעיר. את דרכו בארץ הוא התחיל בכפר הנוער בן שמן כחלק מפרויקט נעל"ה (נוער עולה ללא הורים) שם הוא פרח והצטיין בכל תחום. הוא עבד בהתלהבות ובאהבה במשק החקלאי של הכפר בתור רפתן, היה אהוב על ידי המדריכים והמורים שלו ותמיד היו סביבו חברים.

מהר מאוד התחבר ג'ורדן להוויה הישראלית וידע שהתחנה הבאה שלו תהיה הצבא. לפני שירותו הצבאי בחר ג'ורדן ללכת לשנת הכנה לצבא ולהגיע למכינה קדם צבאית "אחד משלנו". המכינה הממוקמת בבית ינאי משלבת הכנה לצבא, טיולים בארץ, לימודי העשרה והתנדבות בקהילה. אופיו השואף למצוינות משך אותו למכינה כדי שמשם דרכו ליחידה מובחרת בצבא תהיה מובטחת יותר.

ג'ורדן רצה להתגייס ל"הכי קרבי שיש", לדבריו וכך, בחודש יולי 2012, הוא התגייס ליחידת אגוז של חטיבת גולני. בזמן שהמשפחה נותרה בצרפת עבר ג'ורדן את המסלול של היחידה לבדו למעט החברים הטובים והצוות מהפנימייה ומהמכינה שתמיד היו בקשר. גם בצוות באגוז התבלט ג'ורדן והצליח ליצור לעצמו חברים וקשרים מיוחדים למרות קשיי השפה.

למבצע "צוק איתן" יצא ג'ורדן עם היחידה והיה בין הראשונים להיכנס לתוך רצועת עזה. ב-20 ביולי נתקל כוח הלוחמים בחוליית מחבלים בתוך השכונות הצפופות של שג'אעיה. שם מצא ג'ורדן את מותו תוך הגנה על המדינה שכל כך אהב.

בתור האדם שליווה את ג'ורדן מיד לאחר הגעתו לארץ והיה קרוב אליו לאורך כל הדרך שלו בישראל, היה קשה מאוד לקבל את הבשורה על מותו. ג'ורדן היה כל מה שיפה במדינה הזו וייצג כל כך הרבה ערכים שעליהם אנו מחנכים את הדורות הבאים שלנו. אין נחמה במותו ואף פעם לא תהיה, אך הידיעה שהגשים את חלומו לעלות לארץ, להיות לאזרח ולחייל הייתה בשבילו הגשמת חלום ותמיד אזכור אותו כמודל לחיקוי. יהי זכרו ברוך.

סמל-ראשון ג'ורדן בן סימון, לוחם בחטיבת גולני, בן 22 מאשקלון. נהרג ב-20 ביולי בהיתקלות עם מחבלים בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully