וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אתה ישן בלילה, שר אוצר קטן שלנו?

גם אם תקנה בסופר כאחד האדם, לפיד, לא תצליח להסתיר את כישלונותיך להגשים את מה שהבטחת. ואלה שהצביעו עבורך כנראה מצטערים עד עמקי נשמתם. עשה טובה לכולם ולך הביתה

אין לדעת אם השמועה שמא "יש עתיד" מחפשת דרך לפרוש היא רק שמועה או ספין תקשורתי. האמת היא שללא שום קשר, ראוי מאוד שאדם המחשיב את עצמו כבעל יושרה ויושר אינטלקטואלי, הכוונה ללפיד, יניח את המפתחות ויילך. ממש כך. הרי אין אדם סביר בישראל שאינו מבין לאן נתניהו נוטה. מי שמוכן לפגוע קשות בחינוך, ברווחה, בשכבות החלשות, ומאידך לכסות את ישבנו בהעברת מיליארדי שקלים למערכת הביטחון, שהוא עצמו מבין שהם גזל הקופה בתואנה של ביטחון מרבי, אינו ראוי להיות שר אוצר. מע"מ אפס יעזור ככוסות רוח למתים. רק לעשירים יש כסף כדי לקנות דירות או בתים הנכללים בפרוגרמה של לפיד. אז יש ללפיד אידיאה פיקס שאמורה לעלות כמה מיליארדים רק כדי להציג בפני הציבור מצג שהוא כולו מצג שווא.

באמת, כבוד השר לפיד, תעשה טובה לכולנו ואל תחשוב אותנו לטיפשים. במחשבה שנייה, בהביטנו בתוצאות הבחירות הקודמות, ובסופרינו את מספר הקולות שאתה וחבריך גרפתם, הרי מתברר שבכל זאת ישנם טיפשים רבים - אנשים שמוכנים ללכת אחר הבטחות כה מוגזמות במדינה שבה אין סיכוי שבקלושים להגשים אפילו אחוז מזערי מהם. מי יודע, אולי התרגיל שלך יצליח! לא מן הנמנע. כי הרי טיפשים אינם מתים אלא רק מתחלפים. וסליחה עם אלה אשר מזהים את עצמם בקטגוריה בלתי מכובדת זו.

פוליטיקאי לעולם לא יודה בטעויותיו

הנה כמה שורות מפתיח דו"ח ועדת טרכטנברג, שוודאי מוכרות ללפיד, אשר עלה על גל המחאה החברתית ונישא עליו עד התפקיד הרם של שר אוצר: "'העם' - לא הקטמונים כנגד רחביה, לא בני ברק כנגד תל אביב, לא קריית ארבע כנגד קריית שמונה. לא, השסעים האלה, אשר הכתיבו את סדר היום במשך עשרות בשנים, חלקם הצטמקו וחלקם נמאסו על השדרה מרכזית של החברה בישראל. נמאסו כי הם האפילו על האפשרות לשיח על המכאובים האחרים, אלה שמשותפים לרובנו, אלה שלא עוצרים בצד זה או אחר של קווי השבר המסורתיים – ימין-שמאל, חרדי-חילוני, מזרחי-אשכנזי, עולים-וותיקים.

"כל חברה נבחנת מעל לכול על פי יכולתה להשתנות ולהיבנות מחדש בהתאם לנסיבות משתנות, תוך מזעור העלויות האנושיות שהשינוי גובה. זה המבחן שחוזר על עצמו על פני ההיסטוריה כולה: כוחות השינוי הניזונים מאיתני הטבע האנושי והפיזי שמאתגרים כל פעם מחדש את הסדר הקיים, את הנורמות וההסדרים החברתיים והפוליטיים. כך, הקידמה המדעית והטכנולוגית, הצמיחה הכלכלית, מגמות משתנות בדמוגרפיה ובאקלים, מערערים את המוסדות הקיימים, את יחסי הכוחות בין קבוצות ובין מדינות, כמו גם את האידיאולוגיות הרווחות. גדולתן של דמוקרטיה מפוקחת ושל כלכלת שוק נבונה, נעוצה ביכולתן לנווט את הים הסוער של השינוי התדיר באמצעות תהליכי התפתחות הדרגתיים ('אבולוציה'), בלא להזדקק לתהפוכות דרסטיות ('רבולוציה')".

אלה דברי ידידך/יועצך טרכטנברג, הרואה מול עיניו עיי ניירות זרוקים בפח הזבל של ההיסטוריה הכלכלית של ישראל, ומנגד ראש ממשלה ושדולה ביטחונית העושה לך ולכל עם ישראל בית ספר. שמעתי גם את סגנך טוען שהצמיחה הגדולה תבוא רק לאחר שנגיע להסדר של שתי מדינות לשני העמים. נו, סביר להניח שהמשיח, שאינך מאמין בו כל כך, יגיע לפני ההסדר המדיני. אז ימים טובים ממתינים לנו בכלכלת ישראל.

אדם הגון יודה בטעויותיו. פוליטיקאי לעולם לא. גם אם תופיע בפני מצלמות הטלוויזיה במקלט בשדרות, גם אם תלבש חולצה ושרוולים מקופלים וגם אם תקנה בסופר כאחד האדם, כל אלה לא יסתירו את כישלונותיך להגשים את מה שהבטחת. הסיבה היא שהפוליטיקה עלתה לך לראש מהר מן הצפוי וכל צעדיך וצעדי חבריך הם אסטרטגיה פוליטית במובנה הרדוד ביותר. אלה אשר הצביעו עבורך, ככל הנראה מצטערים עד עמקי נשמתם. לפחות חלק מהם. אחרים לא יודו שעשו טעות כי הישראלי אינו רוצה לצאת פראייר. מה יעשו בפעם הבאה בקלפי אין לדעת, אך גם באזרחי ישראל אין לבטוח עד כדי כך שעיניהם תיפקחנה. השאלה היא, איך אתה חי עם עצמך? איך אתה ישן בלילה, שר אוצר קטן שלנו? ואם חלילה שנתך נודדת, עשה טובה לכולם ולך הביתה.

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully