וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצגה הכי סבירה בעיר

24.9.2014 / 16:00

ליאונרדו דיקפריו הפך לפעיל סביבתי, אמה ווטסון נלחמת למען זכויות הנשים ובסוף כולם זוכרים רק את השדיים של אנג'לינה ג'ולי. למה האו"ם זקוק לכל כך הרבה כוכבים נוצצים?

אורחים בכינוס הילדים העולמי של עצרת האו"ם – ניו יורק, ספטמבר 2014. האו"ם, אתר רשמי
מזכיר האו"ם באן קי מון מעניק לליאונרדו דיקפריו סיכה, השבוע/אתר רשמי, האו"ם

לעצרת הכללית של האו"ם יש כמה מסורות, המאפיינות את הכינוס החגיגי המתקיים מדי שנה בשלהי חודש ספטמבר. פקקי התנועה סותמים את הצירים הראשיים של מנהטן, בתי המלון מלאים עד אפס מקום, ואלפי העיתונאים צובאים על המנהיגים הרבים, המגיעים לניו יורק מרחבי העולם.

אולי יותר מכל שנה, מתאפיינת העצרת ה-69 בריבוי ידוענים, שהצטרפו לאירועים ולכנסים השונים המלווים את פתיחת הכינוס. כך למשל, שחקן הקולנוע לאונרדו דיקפריו כיכב בפורומים הרבים של ועידת האקלים, הננעלת עם פתיחת העצרת "הרגילה" של האו"ם.

והנה, מתברר כי השחקן המזוקן, שטבע במצולות עם ה"טיטאניק", ולאחרונה צף מחדש כ"זאב מוול סטריט", מתויג, מתברר כ"אחד הקולות הבולטים ביותר" במאבק נגד התחממות כדור הארץ. הוא השתתף בצעדת ענק שנועדה לעורר מודעות לבעיות האקלים וקיבל פרס מביל קלינטון על תרומתו לסביבו. בין לבין, תועד מנסה את כוחו בראפ במועדון הלילה של ריצ'י עקיבא.

אמה ווטסון עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון – ספטמבר 2014. GettyImages
באן עם אמה ווטסון, השגרירה למען קידום זכויות האישה/GettyImages

הדוגמנית אמה ווטסון (הרמיוני בסרטי "הארי פוטר") התמקדה בנאום נגד אפליה מינית המכוונת כלפי נשים וגברים כאחד. עיקר תשומת הלב הופנתה אליה מכיוון שלמחרת הנאום, הוקם אתר שאיים להדליף לרשת תמונות עירום שלה. רק לאחר מכן התברר שמדובר בתעלול שיווקי, מטעם יזם שביקש לסגור את 4chan, הפורום שבו הודלפו תצלומי העירום של שחקניות רבות לאחרונה.

דיקפריו ו-ווטסון, כמו וופי גולברג, דיוויד בקהאם וליאם ניסן, הם "שגרירי או"ם של רצון טוב", תפקיד חסר משמעות שעסקה רווחית בצדו: הידוענים נואמים על נושאים ברומו של עולם, והציבור מתייחס אליהם ברצינות לכמה רגעים. בתמורה, האו"ם זוכה ליחסי ציבור טובים, יעילים בהרבה מכל אלה שהמדינאים השגרתיים יוכלו אי פעם להעניק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אנג'לינה ג'ולי מבקרת מחנה פליטים סוריים בטורקיה. AP
אנג'לינה ג'ולי במחנה פליטים סורים, בחודש אפריל בטורקיה/AP

הבעיה היא שלמרות המאמצים והרצון הטוב – וזו בהחלט התחלה טובה - לא ברור עד כמה ניכרת ההשפעה בשטח, אם בכלל. השחקנית אנג'לינה ג'ולי, "שגרירה מיוחדת" לעניין הפליטים מסוריה, ביקרה כמה פעמים במחנות העקורים בירדן ובטורקיה, וסיפרה על הזוועות האיומות ששמעה מפי הסורים שנמלטו מאימת המלחמה; בזמן שהסורים מופצצים מכל עבר, אפילו בידי הצבא האמריקני, מה שיזכרו לנצח הוא רק את היום שבו סיפרה ג'ולי על כריתת השדיים הכפולה שעברה.

דיקפריו אף נאם בבימת העצרת הכללית השבוע, ואמר כי "אנחנו יודעים שהבצורות מחמירות ושהאוקיינוסים מתחממים". אלא שמרבית האמריקנים אינם יודעים זאת: הם ממשיכים להתעלם מהעובדות הללו כבר עשרות שנים. חלק מהציבור אפילו טוען שמדובר בשקר גס.

חמור מכך, גם המחוקקים בקונגרס, שעליהם רובצת האחריות האמיתית לשינוי המצב, אינם יודעים מהי התחממות גלובלית. כפי שהראה לאחרונה ג'ון סטיוארט, יש חברי קונגרס שאפילו לא יודעים מה קורה כאשר קרח נמס. צפו בסרטון:

תמונות מצעדת האקלים במנהטן:

הפגנות בשולי ועידת האקלים של האו"ם – ניו יורק, ספטמבר 2014. GettyImages
בראש הצועדים - מפגין בתחפושת דוב קוטב/GettyImages
הפגנות בשולי ועידת האקלים של האו"ם – ניו יורק, ספטמבר 2014. GettyImages
מזכיר האו"ם באן עם אל גור וראש העיר ניו יורק דה בלאזיו/GettyImages
ועידת האקלים של האו"ם – ניו יורק, ספטמבר 2014. AP
עשרות מהמפגינים נעצרו מול הבורסה בוול סטריט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully