וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: לוחמי הימ"מ מחסלים את רוצחי הנערים

23.9.2014 / 16:58

בסרטון שהפיצה המשטרה, שצולם במצלמה שהותקנה על קסדה של אחד הלוחמים, נראים הלוחמים עולים במדרגות מבנה בחברון. מגג המבנה, הם יורים לעבר החשודים - והורגים אותם. צפו

צילום: חטיבת דובר המשטרה, דובר צה"ל, עריכה: מתן חדד

משטרת ישראל הפיצה אחר הצהריים (שלישי) סרטון המתעד את חיסולם הלילה של מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה, רוצחי שלושת הנערים החטופים. בסרטון, שצולם ממצלמה שהותקנה על קסדה של אחד הלוחמים, נראים לוחמי הימ"מ עולים במדרגות בניין בחברון – ונכנסים לגג המבנה. לאחר זמן קצר, נראים הלוחמים יורים מהגג לכיוון הכניסה למבנה שממול.

עוד על חיסול חוטפי ורוצחי הנערים:
החשבון נסגר: רוצחי שלושת הנערים נורו למוות בחברון
כך אותרו ונהרגו רוצחי הנערים – שלב אחר שלב
רחל פרנקל: "שמחים שזה נפתר ללא פגיעה בחיילים"

תיעוד: לוחמי הימ"מ במבצע לחיסולם של רוצחי שלושת הנערים. חטיבת דובר המשטרה
הלוחמים עולים לגג המבנה/חטיבת דובר המשטרה

חיסולים של השניים, שמאז חטיפתם ורציחתם של נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח, נעלמו עקבותיהם, בוצע בפעילות משותפת של כוחות ימ"מ וצה"ל, בעקבות מידע מודיעיני של השב"כ שאפשר לאתר את מקום מחבואם. לוחמי הימ"מ ניסו לעצור את השניים, אך במקום התפתחו חילופי אש והם נהרגו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תיעוד: לוחמי הימ"מ במבצע לחיסולם של רוצחי שלושת הנערים. צילום מסך
לוחמי הימ"מ יורים על המחבלים מגג המבנה/צילום מסך

הרמטכ"ל גנץ התייחס אחר הצהריים בטקס קבלת הצוללת אח"י תנין בבסיס חיל הים בחיפה לחיסול. "כל הזמן אנחנו עסוקים בפעילות מבצעית ובבניין הכוח", אמר. "הלילה, יחד עם שירות הביטחון הכללי, הימ"מ וחיילי צה"ל פגענו בחוליה שחטפה את הנערים ורצחה אותם ובעצם חתמנו את מבצע 'שובו אחים'. לא רק גילינו את גופות הנערים שנרצחו - אלא גם פגענו בחוליה שביצעה את המשימה זאת".

החשודים בחטיפה: פעילי חמאס שהיו כלואים בישראל. רויטרס
ניסו לעצור אותם לפני שחוסלו. מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה/רויטרס

הפעילות המבצעית הלילה החלה כאשר המבנה שבו הסתררו שני הפעילים של חמאס כותר. במקביל, נעצרו חברי רשת הסייענים הנוספת שהסתירה את המחבלים וסייעה להם לשהות לאורך זמן במבנה.

ברגע כיתור המבנה, סמוך לשעה 01:00 בלילה, כשהודיעו הכוחות כי הם סוגרים על המבנה וחוסמים את נתיבי הבריחה האפשריים, הורה מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף תמיר ידעי, לפתוח בנוהל "סיר לחץ". קצין דובר ערבית קרא למחבלים לצאת. כבר בהתחלה היה ברור שהשניים לא יצאו בידיים מורמות. לאחר שירו לעבר דופנות הבית והשליכו רימוני הלם, הוחלט להתחיל ולכרסם את דופנות המבנה באמצעות כלי הנדסה כבד מסוג "באגר" כדי להגיע למפלס התחתון.

שיחת הטלפון של גיל-עד שער למשטרה: "חטפו אותי". רויטרס
מימין לשמאל: נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/רויטרס

בשלב זה ניתנה לשני המחבלים הזדמנות נוספת להסגיר את עצמם, ומשלא נענו חפר מפעיל הכלי חור גדול בקומה התחתונה. מהחור הזה יצאו שני המחבלים תוך שהם יורים לכל עבר, האחד באמצעות רובה קלצ'ניקוב והשני באמצעות רובה M-16 ואקדח. כוח הימ"מ פתח לעברם באש. אחת הגופות נפלה במפלס העליון של המבנה, ואילו המחבל השני נפל בחזרה אל תוך הסליק. כוח הימ"מ השליך לעבר הסליק רימונים ומטעני חבלה, ועל פי הערכות תא"ל ידעי הוא לא שרד את ההתקפה, אך טרם הגיעו אליו.

מפקד הימ"מ להורים: "האמנתי שנגיע לרגע הזה"

מפקד הימ"מ, תנ"צ ש', הגיע בכבודו ובעצמו לספר להוריו של נפתלי פרנקל, רחל ואבי, על חיסול רוצחי בנם. בתחושה האישית שלי, הרגשתי שזה לא נשלם וזה מה שאמרתי ליחידה", אמר הבוקר להורים בהתייחסו לימים שלפני החיסול. "מודה לקב"ה שזה הושלם, ושלנו הייתה הזכות להשלים את זה בדרך הזאת, באופן הזה. יש לי הזכות לפקד על יחידת לוחמים שמסוגלת להגיע גם לתוצאות האלה. האמנתי וקיוויתי שנגיע לרגע הזה".

רחל פרנקל, אמו של נפתלי פרנקל, הערב בקריה בתל אביב, יולי 2014. מוטי מילרוד, הארץ
רחל פרנקל בקריה בתל אביב/הארץ, מוטי מילרוד

רחל פרנקל השיבה לו: "שמחה בשבילנו - ומאוד בשבילכם". "זאת העבודה שלנו", אמרה בתגובה תנ"צ ש'. "רוצה להגיד לכם שיש תחושת התרוממות רוח בקרב לוחמים ומפקדים ביחידה. זה יותר מעוד פעילות מוצלחת שאנחנו עושים. תודה לאל, ברוך השם שהצלחנו".

אבי פרנקל סיפר על הימים שחלפו מאז החטיפה. "בימים הראשונים שבהם חיכינו, לא יותר מדי ישנים בלילה, יש המון מחשבות", אמר. "אז התסריט השמח יותר היה שהם חיים. ואז התסריט הוא שהם חיים, ועכשיו מה קורה? מו"מ או ניסיון השתלטות? מה עושים? הולכים לעבר פעילות מבצעית לא נודעת? ביני ובין עצמי אמרתי שברור לי שאף אחד לא ישאל אותי, אבל גם ברור לי שאם מישהו יעשה את זה, אז שזה יהיה הימ"מ, ואני רוצה שיעשו את זה. אני רוצה שילכו בדרך הזאת ולא בדרך אחרת".

  • עוד באותו נושא:
  • שובו אחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully