וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת המורים: היום החמישי

20.1.2000 / 7:30

ראש הממשלה, שהתערב אמש לראשונה במשבר: "אי אפשר להיענות לדרישות המורים".

שביתת המורים, נכנסת הבוקר ליומה החמישי. למרות התערבות ראשונה אתמול של ראש הממשלה, ופגישתם של נציגי המורים והאוצר, תמשך השביתה גם הבוקר, לאחר שהצדדים לא הצליחו להתקדם במו"מ ביניהם. הממונה על השכר יובל רכלבסקי, אמר אמש בתום הפגישה, "הפערים גדולים, ואיני רואה את סיומה קרב".
אמש נפגש שר החינוך, יוסי שריד עם ראש הממשלה, אהוד ברק. לפגישה אמור היה להצטרף גם שר האוצר בייגה שוחט, אבל ברגע האחרון בוטלה פגישתו.
לדברי ברק לא ניתן להענות לדרישות המורים בשל השלכותיו של צעד כזה על מערכת השכר הכוללת במשק. "יש למצוא פתרון לדרישות המורים מבלי לפרוץ את הסכמי השכר במשק. כבעל למורה לשעבר אני יודע עד כמה נושאים המורים בעוול, בעד תמורה מינמלית".
ברק הדגיש כי "הוא מייחס למערכת החינוך עדיפות עליונה אולם קשה לממש את העדיפות במלואה בטווח של חודשים ספורים מכינון ממשלה.

מוקדם יותר נמסר כי המורים דוחים את ההצעה לחדש את הלימודים תמורת תשלום מקדמה והבטחה להמשיך בדיונים לאחר חידוש העבודה.
הממונה על השכר במשרד האוצר, יובל רכלבסקי, העריך כי הלימודים יחודשו רק בשבוע הבא. טרם נודע האם יסכימו המורים לחדש את הלימודים למשך שעתיים ביום שישי, לרגל ט"ו בשבט. מחר צפוייה פגישה בין נציגי המורים בבתי הספר העל-יסודיים לנציגי האוצר. נמסר כי גם המורים בבתי הספר העל-יסודיים מאיימים להצטרף לשביתה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully