וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: יוגשו כתבי אישום בגין הריגת השופט הירדני

23.9.2014 / 3:16

חקירת מצ"ח בעקבות הריגתו של זאיד זעיתר מירי צה"ל במעבר אלנבי בחודש מרץ העלתה כשלים בהתנהלות הכוח. האירוע הצית מהומות בגדה המערבית ובירדן, וגרר התנצלות רשמית מירושלים

ההרוג הירדני ראאד זעיתר על רקע גשר אלנבי, מרץ 2014. רשות שדות התעופה וצילום מסך, עיבוד תמונה
זעיתר על רקע מעבר הגבול אלנבי/עיבוד תמונה, רשות שדות התעופה וצילום מסך

חקירת המשטרה הצבאית בעקבות הריגתו של השופט הירדני זאיד זעיתר מירי צה"ל במעבר אלנבי בחודש מרץ האחרון, העלתה כשלים בהתנהלות כוח ההנדסה מגדוד האב"כ שפעל במקום – כך מסרו אמש (שני) גורמי צבא. הם העריכו כי הפרקליט הצבאי, אלוף דני עפרוני, יורה על הגשת לפחות כתב אישום אחד בפרשה, נגד החייל היורה.

מתחקיר האירוע עלה כי זעיתר, אזרח ירדני בן 38, שכיהן כשופט בית משפט השלום, הגיע למעבר הגבול, ולאחר שהתבקש מאחד החיילים לגשת לבידוק, התפתח ביניהם ויכוח קולני שגלש לעימות פיזי. החייל שחש מאוים, וטען להגנתו כי החשוד ניסה לחטוף את נשקו, דרך את הנשק וירה לעבר השופט כמה פעמים, עד שהתמוטט.

עוד על ירדן בוואלה! חדשות:
"פצצת זמן": בירדן חוששים מתמיכת הצעירים בדאעש
שדר ירדני שרף דגל ישראל: "הכיבוש הוא אויבנו"
במהלך "צוק איתן": סוכלה הברחת נשק מירדן בסירה בים המלח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנות בירדן לאחר מות השופט/מערכת וואלה!, צילום מסך

צוות רפואי שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו של זעיתר. בעקבות האירוע החלו מהומות השטחי הגדה המערבית, כמו גם מול השגרירות הישראלית בירדן.

לשם הרגעת הרוחות הדיפלומטיות, ואלה בשטח, הביעה ישראל צער לגבי המקרה באופן רשמי בפני נציגי המשטר הירדני. בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה בירושלים, בעקבות שיח מתמשך בין הצדדים, נמסר: "ישראל מביעה את תנחומיה לעם הירדני ולממשלת ירדן".

בנוסף לכך, זימן שר החוץ הירדני, נאסר ג'ודה, את הממונה על שגרירות ישראל בעמאן, חיים אסרף, לשיחת נזיפה, במהלכה דרש חקירה משמעותית אודות השתלשלות האירועים שהובילו למותו של השופט.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בנושא נפתחה חקירת מצ"ח באופן מידי לבירור נסיבות האירוע. החקירה הסתיימה וממצאיה הועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית. החלטה בנושא טרם התקבלה".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully