וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר לליברמן: העבר פירוט הפגישות מביקורך בוינה

22.9.2014 / 13:24

מבקר המדינה, יוסף שפירא, שיגר מכתב לשר החוץ ובו הוא מבקש לקבל מידע אודות ביקור שביצע לאחרונה בבירת אוסטריה. הביקור נשמר בסוד וגם בסיומו לא נמסרו פרטים אודותיו

שר החוץ אביגדור ליברמן נפגש עם שר החוז של אוסטריה סבסטיאן קורץ. אפריל 2014. יוסי זמיר, מערכת וואלה! NEWS
גם פקידים בכירים במשרדו לא ידעו על הביקור. ליברמן ושר החוץ של אוסטריה, סבסטיאן קורץ. אפריל/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זמיר

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, שיגר אתמול (ראשון) מכתב לשר החוץ אביגדור ליברמן, ובו הוא מבקש לקבל את פרטי הנסיעה שביצע לאחרונה לאוסטריה ולמדינות נוספות, כמו גם את לוח הפגישות שביצע. זאת בעקבות פנייתה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ' בנושא.

"במשרדי התקבלה תלונתה של ח"כ שלי יחימוביץ' בנושא נסיעתך לוינה לפני כעשרה ימים", כתב המבקר במכתבו. "לצורך בירור התלונה אבקש לקבל בשלב ראשון את התייחסותך לטענות המועלות בפנייתה של ח"כ יחימוביץ'. כמו כן, אבקש לקבל את תכנית הנסיעה (לאוסטריה ולמדינות נוספות ככל שנכללו בנסיעה זו) לרבות לוח הפגישות המפורט".

עוד בוואלה! חדשות:
דוח: עניי ישראל מוותרים על מוצרי מזון בסיסיים
כך המוסד יגייס את המרגלים החדשים של ישראל
שיתוף הפעולה המפתיע בין אובמה לנסראללה

לפני כשבוע וחצי ביקר שר החוץ בווינה. הביקור, שפורסם לראשונה בעיתון "הארץ", התקיים במסגרת מסע דילוגים בינלאומי של כשבועיים. בהודעה לעיתונות שהופצה טרם המראתו מישראל, נכתב כי ליברמן יבקר בליטא ובארצות הברית – אך לא הוזכר דבר בנוגע לביקור המתוכנן באוסטריה. בזמן ששהה בווינה, נפגש ליברמן עם איש העסקים מרטין שלאף, שבעבר נקשר שמו בשורת פרשיות שוחד של בכירי הפוליטיקאים בישראל.

ביקורו של ליברמן נערך תחת מעטה של סודיות, וגם פקידים בכירים ביותר במשרד החוץ לא עודכנו לגביו, והופתעו לגלות בהמשך ששר החוץ שהה בבירה האוסטרית שלושה ימים, כביכול כחלק משליחות מדינית רגישה במיוחד. שלושה פקידים בכירים במשרד החוץ אמרו בשיחה עם וואלה! חדשות כי לא נמסר להם שהשר יבלה שלושה ימים בבירה האוסטרית. גם עם תום הביקור לא עודכנו בכירי המשרד באירועים שבהם השתתף במהלך שהותו בעיר ועם מי הוא נפגש.

מרטין שלאף. AP
"פגישת חברים". שלאף/AP

בלשכתו של ליברמן הציגו את העצירה הסודית בווינה כחלק משליחות מדינית סודית ורגישה במיוחד. עוד אמרו גורמים בלשכה, כי במהלך שהותו בעיר ערך שר החוץ שלוש פגישות מדיניות חשובות. זהות האנשים שעמם נפגש לא נמסרה, אך בלשכה ציינו כי ליברמן ערך "פגישה בין חברים" עם איש העסקים מרטין שלאף.

שלאף מילא תפקיד מרכזי בהליכים המשפטיים שהתקיימו נגד ליברמן בשנים האחרונות ושהסתיימו בזיכויו בשנה שעברה. הקשר בין השניים ארוך שנים, ושר החוץ אף ביקר במסיבת בר-המצווה שערך איל ההון האוסטרי לבנו לפני כמה חודשים.

מלשכת ליברמן נמסר בתגובה: "כבר ביום שישי האחרון, מיד עם שובו מהביקור בארצות הברית, הטלפון הראשון שעשה השר ליברמן היה למבקר המדינה על מנת שיבדוק את ביקורו המדיני בוינה, כדי למנוע כל פתחון פה מפופוליסטיות שאינן מבינות דבר במדיניות חוץ, או בכלל, כמו שלי יחימוביץ?".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully