וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון ספד להררי: "מרבית עשייתו לא תיוודע לעולם"

22.9.2014 / 12:15

שר הביטחון סיפר כי מייק הררי, שהלך אמש לעולמו, "שייך לזן נדיר של בוני המדינה, איש אמיץ ופורץ דרך". ראש המוסד לשעבר שבתי שביט: "פקודיו היו מוכנים ללכת אחריו באש ובמים"

צילום: תקשורת שר הביטחון, עריכה: גדי וינסטוק
מיכאל מייק הררי עם שמעון פרס, שכיהן כראש ממשלה. באדיבות המשפחה
"מרבית עשייתו למען ביטחון המדינה לא תיוודע לעולם". מייק הררי עם שמעון פרס/באדיבות המשפחה

שר הביטחון, משה יעלון, ספד הבוקר (שני) למיכאל (מייק) הררי, בכיר המוסד לשעבר שהלך אמש לעולמו בגיל 87. "מייק הררי ז"ל שייך לאותו זן נדיר של בוני המדינה, שעוד מהיותם נערים צעירים התגייסו כדי להילחם למען הקמתה, ולאחר שמטרה זו הושגה, הוסיפו לתרום רבות לביצור ביטחונה", אמר יעלון.

"מרבית עשייתו של מייק הררי למען ביטחונה של מדינת ישראל, כלוחם ומפקד במוסד, לא נודעה ולא תיוודע לעולם", הוסיף יעלון, "אך כל מי שזכה להכיר אותו ידע כי מדובר באיש מבצעים נדיר ופורץ דרך, אמיץ לב ורב תעוזה ויצירתיות, שהשפעתו על המוסד ועל דורות של לוחמים ניכרת גם בימים אלו ותיוותר גם עוד שנים רבות". הלווייתו של הררי תיערך מחר ב-16:00 בבית העלמין בקרית שאול בתל אביב.

עוד בוואלה! חדשות:
תושב הדרום מת לאחר שנעקץ מדבורים בכל גופו
מת מפצעיו בן שנתיים שנפצע בתאונה במחלף גנות
הרצח בבת ים: "המשטרה ביקרה בבית החשוד 3 פעמים"

גם ראש המוסד לשעבר שבתי שביט הגיב על מותו של הררי, שהיה גם מפקדו. "הכרתי אותו כשהייתי בראשית דרכי במוסד. הוא היה מנהל המחלקה המרכזית של הארגון", אמר שביט. "כבר אז, בראשית שנות ה-60, שמו הלך לפניו. הוא סחב על גבו היסטוריה שלמה של ביטחון ומודיעין. הוא היה ראשון בהרבה תחומים.

"בשנות ה-70 כבר הייתי פקוד ישיר שלו", הוסיף שביט. "המוח שלו תמיד היה מכפיל כוח. הוא ידע לשלב בין דיסציפלינות שונות בתחום המודיעין, ועסק במבצעים רבים ומורכבים שחלקם פורסמו - כמו רדיפה אחרי מרצחים עם דם יהודי על הידיים. עם זאת, רוב המבצעים לא פורסמו, וטוב שכך".

שביט גם סיפר על התרומה הרבה של הררי במלחמות ישראל. "הייתה לו תרומה משמעותית ביכולת ההרתעה של מדינת ישראל נגד מדינות ערב. הוא פיתח תורת לחימה שלמה שעדיין מוקדם לדבר עליה", אמר. "הוא היה איש כריזמטי, נהג תמיד בדוגמה אישית. היה תמיד נכון לעמוד בחוד החנית, ולכן היו פקודיו מוכנים ללכת אחריו באש ובמים, לאן שיגיד ולכל משימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מיכאל מייק הררי הלך לעולמו. באדיבות המשפחה
"אמיץ לב ורב תעוזה ויצירתיות". מיכאל הררי/באדיבות המשפחה

"הוא היה גדול הלוחמים של הארגון, גדול מתכנני המבצעים, המוציא אל הפועל", אמר על הררי יצחק ברזילי, שהיה ראש שלושה אגפים במוסד. "אני יודע ומוקיר את פועלו ואת תרומתו תמיד. לא הפסקנו מעולם להביע פליאה על תרומתו לביטחון המדינה ועל המבצעים שבהם השתתף והוביל, כמו הפעילות נגד המרצחים מאולימפיאדת מינכן". לדברי ברזילי, חייו של הררי היו מלאים ועשירים במבצעים, כבר מגיל צעיר מאוד. "הוא היה פלמ"ח וגדעוני במלוא מובן המילה", אמר. "את תרומתו הוא עוד החל לפני קום המדינה באירופה והשפעתו לאורך השנים הייתה מעל ומעבר לארגון המוסד".

הררי היה ממפקדי אגף קיסריה במוסד וגם ממקימי יחידת החיסולים במוסד, "כידון", הממונה על החיסולים בארגון, וכן חבר בהגנה, בפלמ"ח ובשב"כ. בין מבצעיו הבולטים היה חיסול עלי חסן סלאמה בלבנון בשנת 1979, שהיה מראשי ארגון "ספטמבר השחור" והיה אחראי לרצח הספורטאים באולימפיאדת מינכן. לבקשתו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, השתתף הררי במבצע מיוחד במסגרת הפעילות נגד תכנית הגרעין האיראנית בעשור שעבר, וקיבל על כך צל"ש. הוא הותיר אחריו אישה, שני ילדים ושבעה נכדים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully