וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב יירטה שישה מטוסי קרב רוסיים ליד אלסקה

20.9.2014 / 5:17

על רקע ביקור נשיא אוקראינה באזור, זוהו השבוע, יום אחרי יום, כלי טיס רוסיים בשטח ההגנה האווירי של ארה"ב וקנדה, והם שבו על עקבותיהם. "נדון עם רוסיה בזמן המתאים"

מטוס קרב אמריקאי מדגם F-22 בתצוגה בבריטניה, 2010. Sang Tan, AP
"ארה"ב יירטה מטוסים רוסים יותר מ-50 פעמים בחמש השנים האחרונות". מטוס קרב מדגם F-22/AP, Sang Tan

מתיחות נוספת בין וושינגטון למוסקבה: שני מטוסי קרב של ארצות הברית וקנדה יירטו ביום רביעי האחרון שישה מטוסים של רוסיה שטסו בסמוך לשטח האווירי של שתי המדינות, ליד אלסקה – כך אישר הלילה (שבת) דובר צבאי. המטוסים זוהו ושבו על עקבותיהם. זאת, על רקע ביקורו של נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו באזור ובצל המתיחות הגוברת בין מוסקבה לוושינגטון.

דובר הפנטגון, אדמירל ג'ון קירבי, הגיב לתקרית. "עמדנו בפני אירועים כאלה בעבר ואנחנו לוקחים אותם ברצינות רבה", אמר לרשת CNN. לדבריו, "כפי שאנחנו תמיד עושים, נעביר לרוסיה את כוונותינו ואנחנו נדון בחששות שלנו עמם בזמן ובמקום המתאים".

עוד בוואלה! חדשות:
בגלל כלבה: טיסה מארה"ב לישראל עוכבה בשעתיים
קייב אישרה: אוטונומיה לבדלנים, הסכם עם אירופה
"פוטין רוצה למחוק את אוקראינה ולהחזיר את ברה"מ"

ששת המטוסים חדרו לשטח ההגנה האווירית של ארצות הברית (ADIZ), הנמצא מעבר לתחום ריבונותה, כך על פי הודעה של צוות ההגנה האווירי הצפון אמריקאי. בתגובה, הוזנקו לאוויר שני מטוסי קרב מסוג F-22 הממוקמים באלסקה, אשר זיהו את המטוסים, בהם מטוסי קרב מסוג מיג 31 ומטוסי תובלה המשמשים לתדלוק.

יממה לאחר מכן, ביום חמישי האחרון, זיהו שני מטוסי קרב קנדיים שני מטוסי הפצצה ארוכי טווח בשטח ההגנה האווירה של המדינה. הם יורטו ושבו על עקבותיהם חזרה לרוסיה. לדברי ג'ון קורנליו, דובר צוות ההגנה האווירי המשותף של ארצות הברית וקנדה, ירוטים אלו קרו יותר מ-50 פעמים בחמש השנים האחרונות. "טיסות אלו לא מהוות איום עלינו", אמר.

במהלך ביקורו של נשיא אוקראינה פורושנקו בוושינגטון הובטח לאחרון סיוע אמריקני של יותר מ-50 מיליון דולרים. עם זאת, ארה"ב לא תחמש את כוחות החיילים האוקראינים הנאבקים בבדלנים הפרו-רוסים. פורושנקו אף ביקר בקנדה, שם הובטח לו סיוע בגובה של 200 מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully