וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד: נפנה לאו"ם בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני

נשיא צרפת נפגש בפריז עם יו"ר הרשות אבו מאזן ואמר כי בכוונתו להגיש למועצת הביטחון הצעת החלטה בדבר מציאת פתרון לסכסוך. "יש למצות את המו"מ, עלינו לחתור לשלום בר-קיימא"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד ויו"ר הרשות אבו מאזן בארמון האליזה בפריז. רויטרס
אבו מאזן והולנד, בתום פגישתם אתמול/רויטרס

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הודיע אמש (שישי) כי ארצו תגיש למועצת הביטחון של האו"ם הצעת החלטה שעניינה "פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני", כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. "עלינו להיות ברורים מאוד בהחלטה שתוגש למועצת הביטחון בנוגע למה אנחנו מצפים כעת מהתהליך ומה צריך להיות הפתרון לסכסוך", אמר הולנד בתום פגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפריז.

"זה זמן רב מדי יש דיונים, משא ומתן, הקפאות, עצירות וקטיעות, ויש תפיסה שלעולם לא יהיה פתרון לסיום הסכסוך הישראלי פלסטיני, שכן כולנו מכירים את הפרמטרים", הוסיף נשיא צרפת. "אנו נתרום בשמחה את המאמץ והסולידריות שלנו, אבל עלינו לחתור לשלום בר-קיימא". הוא עוד ציין כי יש למצות את המשא ומתן שנקטע.

אבו מאזן קרא במסיבת העיתונאים המשותפת לכל המדינות למלא את אחריותם לסיום הסכסוך. "השלום יעניק לגיטימציה רחבה יותר למאבק בטרור באזור", ציין יו"ר הרשות. הוא התייחס גם ליוזמת השלום הערבית, ואמר כי צרפת יכולה לתת דחיפה להתגייסות הבינלאומית ליישום היוזמה.

אבו מאזן הוסיף כי "הגיע הזמן לסיים את הכיבוש הישראלי בפלסטין". לדבריו, "אין מנוס למשרטט את הגבולות בין ישראל לפלסטין". אבו מאזן דן עם הולנד בתכניתו המדינית, שאת פרטיו חשף לפני כשבועיים יועצו של אבו מאזן, מחמוד אל-הבאש, הכוללת בין היתר פנייה לארצות הברית כדי שזו תאיץ בהנהגה בירושלים להציג מפה של המדינה הפלסטינית העתידית - כפי שהיא רואה אותה - כבסיס למשא ומתן. מפריז צפוי אבו מאזן להמשיך לעצרת הכללית של האו"םביו יורק, שתחל בימים הקרובים.

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully