וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרן החזקות תנסה לגייס 232 מיליון שקל ממימוש אופציות שיונפקו כזכויות

נתן ליפסון

6.9.2002 / 16:55

החברה האם אלרן השקעות התחייבה לממש את האופציות שיינתנו לה - אם אלרן החזקות תרכוש את השליטה בתעשיות מלח ואם אלרן השקעות תרכוש את השליטה בדנקנר השקעות ובדור כימיקלים

אלרן החזקות , האמורה לרכוש 64.6% ממניות תעשיות מלח מידי כמה מבתי האב של משפחת דנקנר תמורת 122.7 מיליון דולר, תנסה לגייס 232 מיליון שקל על ידי הנפקת אופציות בדרך של זכויות - כך עולה מהפרטים העיקריים של תשקיף ההנפקה.

אלרן החזקות, הנשלטת (79.8%) על ידי אלרן השקעות , תציע זכויות ל-3.95 מיליון אופציות הניתנות למימוש למספר זהה של מניות עד סוף ספטמבר 2003. מחיר המימוש של כתבי האופציה יהיה 58.72 שקל, צמוד לדולר. כל שלוש מניות יהיו זכאיות להקצאה של 20 כתבי אופציה.

מחיר הנעילה של מניית אלרן בבורסה אתמול היה 55.4 שקל. מחיר המניה אקס זכויות, המחושב על פי הנחיות הבורסה ועל בסיס מחיר הסגירה ביום שלישי - 55.4 שקל, הוא 51.74 שקל. מרכיב ההטבה הגלום בזכויות הוא 7.1% והשווי הכלכלי של כל אופציה, כפי שחושב על פי הנחיות הבורסה, הוא 54.9 אגורות.

הון המניות של אלרן החזקות כולל 592,483 מניות. לפיכך, אם כל כתבי האופציה יומרו למניות, המממשים יחזיקו ב-87% ממניות החברה.

בין גורמי הסיכון שפורטו בתשקיף: הסיכונים הנובעים מהסכם המימון שנחתם עם בנק לאומי לרכישת מניות בנק הפועלים על ידי תעשיות מלח והסיכונים הנובעים מירידה במחיר מניות בנק הפועלים בבורסה, העלולה להביא לדרישה מצד בנק לאומי לחזק את הבטחונות שניתנו לטובת ההלוואה. אי העמדת בטחונות כאלה, נכתב בתשקיף, עלולה לגרום לבנק לאומי לדרוש פירעון מיידי של ההלוואה.

אלרן השקעות התחייבה לממש את האופציות שיינתנו לה במסגרת הנפקת הזכויות, בין היתר, עם השלמת רכישת מניות משפחת דנקנר בתעשיות מלח. אם דנקנר השקעות אכן תממש את האופציות, היא תזרים לאלרן החזקות 185 מיליון שקל. אם העסקה תצא אל הפועל, אלרן השקעות גם תעמיד לאלרן החזקות הלוואה בסכום מרבי של 34.4 מיליון דולר.

התחייבותה של אלרן השקעות מותנית גם בקיום העסקה שבה תרכוש 61.3% ממניות דנקנר השקעות תמורת 55.1 מיליון דולר ו-58.4% ממניות דור כימיקלים תמורת 38.0 מיליון דולר. כל העסקות מותנות זו בזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully