וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל קלינטון, האיש והסקנדל

6.11.2000 / 20:04

ההתחמקות מוויאטנם, השאחטה מהצינגלה (בלי לקחת לריאות), פולה, ג'ניפר ומוניקה - קלינטון סיפק כל כך הרבה שערוריות, שאפילו הצהובונים התעייפו; אחרי שכל אמריקאית שניה טוענת שהתעסקה איתו, נשאלת רק שאלה אחת: למה הילרי ממשיכה לסלוח?

מאת ענבל סיני

מיליוני אמריקאים הולכים היום לקלפי, ומיליארדים בעולם מחכים לראות מי ייבחר לתפקיד המשפיע ביותר בעולם. את הכיסא מפנה ביל קלינטון, שללא ספק נחשב לאחד הנשיאים המצליחים ביותר בהיסטוריה - וגם השערורייתיים ביותר. למרות הצלחותיו, נראה שקלינטון יירשם בספרי ההיסטוריה בעיקר בגלל סקס, סמים ושוב סקס.

משחר ילדותו ידע קלינטון שהוא רוצה קריירה פוליטית ולכן נזהר מטעויות שיפריעו לו בהמשך הדרך. למרות זאת, הסקנדל הראשון קשור לימי צעירותו, כשהתחמק מגיוס לצבא בזמן מלחמת ויאטנם. במכתב תודה לאוניברסיטת ארקנסו שהביאה לדחיית גיוסו, הביע קלינטון את חששו כי התנגדותו למלחמה תשפיע לרעה על הקריירה הפוליטית שלו. באותה תקופה התנסה הנשיא לעתיד בסם מריחואנה. מה שזכור מכל הסיפור הוא טענתו, שנים מאוחר יותר, כי "לא לקח לריאות".

אבל עיקר הסקנדלים היו קשורים בנשים שטענו כי הנשיא הטריד אותן מינית, או סתם בגד בהילרי עימן.

ריצת הבוקר של ג'ניפר

ב-1992 הודיעה ג'ניפר פלאוארס לעולם כי ניהלה עם קלינטון רומן בן תריסר שנים במהלך כהונתו כמושל ארקנסו. קלינטון ניצח בבחירות למרות הפרשה ופלאוארס התעשרה מהסכום שקיבלה על הסיפור מהשבועון "סאן".

שנים מאוחר יותר הודה קלינטון כי קיים פעם אחת יחסי מין עם פלאוארס, אולם הכחיש את הרומן התמשך. פלאוארס טענה בספרה, "אהבה ובגידה", כי קלינטון היה אומר למשפחתו שהוא יוצא לריצת בוקר - והולך לביתה. היא גם רמזה כי קלינטון השתמש בקוקאין במהלך הרומן. כן נודע כי השניים דיברו בקודים בטלפון כדי שלא יחשדו בהם. קלינטון היה שואל "מה שלום הבנות", כשהתכוון לשדיה של פלאוארס, וזו שאלה "לשלום הבנים". אתם כבר יודעים למה הכוונה.

המכנסיים של פולה

פולה ג'ונס תבעה את קלינטון במהלך כהונתו, וטענה כי הטריד אותה מינית בשנת 1991, כשהיה מושל ארקנסו. לדבריה, הזמין אותה במהלך כנס אליו לחדר, והחל ללטף אותה. אחר כך הפשיל את מכנסיו ודרש ממנה "לבצע עמו יחסי מין שלא דרשו שתתפשט".

"ההוכחה המוחצת" שסיפקה היא הטענה כי תוכל לזהות את האיבר הנשיאותי. ג'ונס סירבה לקבל הסדרי פיצויים שהציע קלינטון ודרשה התנצלות בפומבי.

לבסוף פסקה השופטת כי מה שקלינטון ביצע אינו הטרדה מינית על פי חוק. ג'ונס עירערה ולבסוף ויתרה על ההתנצלות תמורת עסקה בה קיבלה מקלינטון 850 אלף דולר.

וכמובן - השמלה של מוניקה

הפרשה הידועה ביותר של הנשיא היתה פרשת לוינסקי. בתחילת יולי 1995 החלה מוניקה לוינסקי לעבוד כמתמחה בבית הלבן. בנובמבר אותה שנה החל הרומן שלה עם קלינטון, שכלל בעיקר מפגשים חטופים והחלפת מתנות: היא סיפקה אותו והוא קישט באופן דקורטיבי את שמלתה. השמלה, עם הכתם, שימשה כראיה מאוחר יותר. הרומן נמשך עד מאי 1997 והופסק ביוזמת הנשיא.

הסיפור התפוצץ בעקבות הקלטת סתר שביצעה ידידתה של לוינסקי, לינדה טריפ, בה מספרת מוניקה על הרומן. המכון שמימן את תביעתה של פולה ג'ונס נגד הנשיא קיבל "טיפ אנונימי" על הסיפור ומוניקה צורפה לרשימת העדים. בינואר 1998 הביאה טריפ את הקלטותיה לפרקליט העצמאי קנת סטאר, שהסתער על השלל בששון ובשמחה. אז אמר קלינטון את המשפט הידוע: "לא קיימתי יחסי מין עם האשה הזו, גב' לוינסקי". מאוחר יותר תירץ זאת בכך שיחסים אוראלים אינם סקס לפי השקפתו. מקורי.

קלינטון נאלץ לצאת למסע התנצלויות מביך בפני משפחתו ובפני האומה. אולם סטאר והרפובליקנים לא ויתרו לו, והוא זכה להיות הנשיא האמריקאי השני העומד למשפט הדחה. בסופו של דבר החליט הסנאט שלא להדיחו, אולם הכתם על השמלה של מוניקה נראה דהוי למדי לעומת הכתם שנותר על הקריירה של הנשיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אליזבת, דולי וקתלין גם

במהלך הכהונה טענו עוד נשים רבות כי היה להם רומן עם הנשיא. מיס אמריקה לשעבר, אליזבת וורדן גרייסן, טענה במהלך המשפט של פולה ג'ונס כי היה לה סטוץ עם קלינטון ב-1983. גרייסן, שידועה בעיקר בזכות תפקידה בסדרת סרטי "איש הנצח", התנצלה בפומבי בפני הילרי על שבילתה עם בעלה.

באותו משפט העידה גם דולי קייל בראונינג, חברת ילדות של קלינטון, כי ניהלה עמו רומן שנמשך מאמצע שנות השבעים ועד שנת 1991. גם קתלין ווילי מתנדבת בבית הלבן, טענה שקלינטון ניסה למשש את גופה. שאר הנשים ענו לקריטריונים החביבים על קלינטון: שמנמנות, בעלות שפתיים עבות ואף חריג בגודלו.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully