וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטפל בסרבנים ביד קשה

תא"ל (מיל') צביקה פוגל

14.9.2014 / 8:20

ענת קם נידונה לשלוש וחצי שנות מאסר על עבירה שלדעתי אינה משתווה לנזק שגרמו לנו בסוף השבוע האחרון 43 חיילי יחידה 8200 שלא מצליחים לישון, אבל מדירים שינה ברגע זה מאלפי אימהות, שילדיהן הלוחמים עלולים ממחר בבוקר לקבל מודיעין פחות טוב, וממאות אלפי אזרחים הנמצאים תחת איום שלרוב מסוכל בזכות מודיעין איכותי.

הגילויים והמידע שהעבירו לכתבים השונים אותם 43 חיילים, שראויים להיות חשודים בבגידה, חושף מבלי דעת ובחוסר אחריות חלק מעבודתה יוצאת הדופן של יחידה 8200. לא זו בלבד, הגילויים האלה יוצאים לדפוס רגע לפני שמתחילה ועדת החקירה של האו"ם את חקירת פשעי המלחמה של ישראל במבצע צוק איתן. אמנם ישראל החליטה, כנראה בצדק, לא לשתף פעולה עם ועדת שאבאס שמסקנותיה נכתבו עוד לפני ביצוע הבדיקה, אך גילויי 8200 רק מוסיפים שמן למדורת החשד במוסריות צה"ל.

המידע המודיעיני שהעבירה היחידה לגורמים מבצעיים רבים, ואני בהם, איפשר לנו להציל חיי חיילים ואזרחים רבים. הוא סייע לא מעט גם בהימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים. צה"ל לא יכול לוותר על יכולות היחידה, אבל הוא חייב לוותר על שירותם של 43 חסרי אחריות שהייתי שולח לשרת ביחידת הנפגעים ואצל קציני העיר של צה"ל ונותן להם לחוש את המועקה והכאב של משפחות שכולות ומשפחות של פצועים שילדיהן נפגעו כי לא היה להם מודיעין מתאים. מפקדי יחידה 8200 חייבים בדחיפות לבדוק מה היקף הפגיעה שעלולה להיווצר בעקבות גילויי הסרבנות, הצדקנות המאוסה והיוהרה שביוקרת היחידה.

יחידה 8200 משולבת בפעילות זרועות הביטחון והמודיעין השונים ותרומתה לביטחון עם ישראל היא מהגדולות שיש. היכולת להשתמש בתוצרי היחידה כדי להקדים תרופה לאיומים ולתהליכים אחרים היא אחד מאבני היסוד של הישרדותנו בסביבה הבלתי רגועה במזרח התיכון.

אותם 43 חיילי היחידה, שהאינטרסים הזרים והלא הגונים שלהם חייבים להיות מטופלים ביד קשה, מעולם לא עמדו במקום שבו נמצאים מקבלי ההחלטות, והם לא נדרשו לשאת באחריות לתוצאות הפעילות המבצעית והאחרת המסתמכות על המידע שהועבר. סרבני השירות היהירים של 8200 התבלבלו, הם אחראים לאיסוף המידע ולניתוחו, ולא לפעילות המתבצעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully