וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים נטבחו במרכז אפריקה: "רצח העם רק מחמיר"

13.9.2014 / 22:57

מדוח חדש של סוכנות הידיעות אי-פי עולה כי יותר מ-5,000 איש נהרגו מאז החלה אשתקד הלחימה ברפובליקת מרכז אפריקה. "העולם אמר שיפעל לעצור את המלחמה, אך היא רק החריפה"

עובדות של הצלב האדום קוברות קבר אחים לקורבנות האלימות ברפובליקה המרכז-אפריקנית, 1 במאי 2014. AP
עובדות הצלב האדום חופרות קבר אחים בבירה, בחודש מאי/AP

לפחות 5,186 בני אדם נהרגו ברפובליקת מרכז אפריקה מאז החלה הלחימה בין הנוצרים למוסלמים במדינה בתחילת 2013 – כך עולה מדוח שפרסמה אמש (שישי) סוכנות הידיעות אי-פי. הדוח מתבסס על נתונים שנאספו מלמעלה מ-50 קהילות שנפגעו בצורה הקשה ביותר בסכסוך, וכן מהבירה בנגי. מניין ההרוגים החדש גבוה יותר מפי שניים מהנתונים הקודמים שפורסמו על ידי האו"ם בחודש אפריל, אז עמד המניין על כ-2,000 קורבנות. מניין ההרוגים האמיתי ככל הנראה גבוה בהרבה, אך לא ניתן לאסוף מידע מאזורים נידחים במדינה.

האלימות במדינה בת 4.1 מיליון התושבים החלה כשחברי מיליציית סלקה, המורדים מהמיעוט המוסלמי, השתלטו על הבירה בחודש מרץ הקודם. הנשיא מטעם המורדים מישל דז'וטודיה אמנם פרש מתפקידו בחודש ינואר האחרון במטרה לקדם את השלום במדינה, אולם מעשי ההרג והנקם ההדדיים בין המיליציות היריבות נמשכו מאז ביתר שאת, על אף שצרפת שלחה כוחות צבא למדינה.

עוד ידיעות מהעולם
מסין עד צרפת: העולם מנסה לעצור את הסחף לשורות דאעש
"פוטין רוצה למחוק את אוקראינה ולהחזיר את ברה"מ"
"קטאר שילמה 20 מיליון ד' עבור שחרור חיילי האו"ם"

חבריה מיליציה נוצרית בבירת הרפובליקה המרכז-אפריקנית, בנגי, 13 באוגוסט 2014. AP
חברי מיליציה נוצרית בבירה בנגי, בחודש שעבר/AP

בזמן שהאו"ם מתכנן לשלוח בשבוע הבא 2,000 חיילים שיסייעו לכוחות האיחוד האפריקני במדינה השסועה, הנתונים החדשים מדגישים את העובדה שתגבור הכוחות מגיע באיחור. באפריל אישר האו"ם לשלוח 7,000 חיילים ויתר הכוח אמור להגיע לרפובליקה רק בתחילת השנה הבאה, חרף האזהרות בדבר טבח המוני שהשמיעו צרפת והאו"ם עצמו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
פליטים מוסלמים, שקרוביהם נרצחו על ידי מיליציה נוצרית ברפובליקה המרכז-אפריקנית, 28 באוגוסט 2014. AP
פליטים מוסלמים מחפשים מקלט לאחר שהותקפו על ידי נוצרים, בחודש שעבר/AP

"הקהילה הבינלאומית אמרה שהיא מעוניינת לשים סוף לרצח העם, אך חודשים אחרי המלחמה לא הפסיקה", אמר נשיא הליגה לזכויות אדם ברפובליקה המרכז-אפריקנית, ג'וזף בינדומי, שאסף עדויות מתושבים ששלחו גם תמונות של יקיריהם שנטבחו. "להיפך, היא רק החריפה. כיום, עיירות שלא היו תחת איום באפריל הפכו לאזורים מוכי אסון".

דוברו של מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, סטפן דויאריץ', התייחס לפרק הזמן הארוך שעבר מאז שהועברה ההחלטה על שליחת הכוחות למדינה ועד למועד הגעתם. "העברת כוחות למשימות של שמירה על השלום לוקחת זמן, משום שהם לא מחכים לנו בניו יורק", סיפר דויאריץ. "אנחנו צריכים 'לדפוק על דלתות' בשביל לקבל חיילים, ציוד, מסוקים וכו'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully