וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השעון חכם, ואנחנו נגררים

רועי כהן

11.9.2014 / 8:12

חברת אפל מורכבת מעשרות, אם לא מאות, עובדים גאונים, כל אחד בתחומו. גאונים מעצבי המוצרים, שמצליחים בכל פעם מחדש לגרום למוצרי המתחרים להחוויר לעומת הסטייל, הניקיון, הדיוק והאלגנטיות של אייפון, אייפד ומק?בוק. גאונים המהנדסים, שמצליחים שוב ושוב ליצור מערכות הפעלה אינטואיטיביות וחומרה שמצליחה לכווץ את עצמה ולהוכיח בכל פעם מחדש שבטכנולוגיה הגודל לא ממש קובע. אבל הגדולים מכולם הם אנשי השיווק של אפל: במשך שנים הם מצליחים להציג מוצרים ככאלו שבלעדיהם אנחנו לא יכולים, כאילו האנושות לא התקיימה ושיגשגה גם בהיעדרם אלפי שנים.

כזה הוא השעון החכם החדש של אפל. אני מודה, אני עדיין לא יודע איך לאכול את התפוח הזה. מדובר בשעון שלא יעניק למי שיענוד אותו דבר שהאייפון לא מסוגל לספק: אפליקציות, חיבור לרשת, מד צעדים וכמובן - שעון (כמו באייפון).

אפל חזרה לימיה הטובים

ואם זה לא מספיק - אתם חייבים אייפון כדי ליהנות באמת ממה שהשעון החכם יכול לתת לכם. נשמע קצת מוזר, לא? אתם חייבים אייפון כדי ליהנות ממוצר שנותן לכם את מה שאייפון נותן לכם. איך אמרו לי כמה חברים כששאלתי אותם מדוע ירצו לקנות את השעון? "כי זה מגניב". גאוני שיווק, כבר אמרנו?

על פניו, זהו מקרה קלאסי של "למה בכלל צריך את זה?" אבל אלו האזורים שאפל מרגישה בהם הכי נוח והכי בטוחה בעצמה. גם על האייפון היה מי שאמר "למה בכלל צריך את זה", וגם האייפד לא נותן יותר מדי אפשרויות שהאייפון לא נותן. תסמכו על טים קוק וחבריו שיידעו לייצר שוק נפרד שימציא מחדש את תחום האפליקציות, למשל אפליקציות ייעודיות לשעונים חכמים בלבד.

מה שמטריד אותי יותר הוא לא מבול של מוצרים מגניבים שמסוגלים לעשות בדיוק אותה פעולה רק על גדלים שונים של מסך, אלא עליית המדרגה במוכנות שלנו, בני האדם, להתמסר בצורה מוחלטת לקצב החיים של העולם הדיגיטלי.

למען הסר ספק, את השורות האלה כותב אדם שזוג עיניו מתבונן רוב שעות היום במסך כלשהו, בעיקר של הסמארטפון. אני מודה ומתוודה שאני מכור לכל מה שהעולם הדיגיטלי מציע, והייתי שמח אם אפל היתה ממציאה אפליקציה שמאפשרת לך בלחיצת כפתור להתנתק מההתראות, העדכונים, הלייקים והסטטוסים, כדי להקדיש את עצמי לדברים החשובים באמת.

אבל מה שהולך לקרות עם כל ענף המחשוב הלביש, דוגמת השעון של אפל והמשקפיים של גוגל, הוא שאנחנו נותקף בהפצצה חסרת הבחנה של מידע עלינו, ובלי שום הפוגה הומניטרית. כל הודעה שנקבל בווטסאפ, כל התראה שתקפוץ בפייסבוק, כל הודעת פוש מאתר חדשות קיקיוני - כל אלה ינחתו אצלנו בו בזמן בסמארטפון, בשעון, במשקפיים, בצמיד הכושר ואיפה שלא תרצו. לא יהיה איבר אחד בגוף, חיצוני או פנימי, שלא יידע בזמן אמת שממש הרגע דודה דינה או צחי מחדר הכושר עשו לך לייק על האלבום "תאילנד 2014" בפייסבוק.

אפל חזרה לימיה הטובים, ועם חשיפת השעון החכם היא זכתה לשעתה היפה ביותר. הבעיה היא שאחרי הכל, משהו אומר לי שדווקא אנחנו, הצרכנים, נרצה לחזור אחורה בזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully