וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב שיש את מי להאשים

דרור אידר

8.9.2014 / 8:08

כמה רשעות צריך לגייס כדי לשסות התיישבות בהתיישבות? רק עכשיו שמענו על הקצבת מיליארד ורבע לדרום; ראינו את חלוצי השומרון ויהודה נחלצים לעזרת אחיהם בדרום ומקריבים את חייהם למענם; לרגע התרגשנו מתחושת האחדות. לרגע. במהלך המלחמה ניסה השמאל הקשה לפרק את השורות. עכשיו הצטרף אליו העיתון שפעם היתה לו מדינה. בשישי זעקה הכותרת הארסית: "הר חברון - 1,418 שקל, חוף אשקלון - 12 שקל". מתחתיה: "מכון 'מולד' - פער עצום בתקציבים שמזרימה החטיבה להתיישבות להתנחלויות ולעוטף עזה", והפניה לטורו של נחום ברנע, אוהב התנחלויות ידוע.

עיקר הנתונים של מכון השמאל "מולד" (ותודה לקרן לישראל חדשה): החטיבה להתיישבות הזרימה כ?75 אחוזים (מתוך קרוב ל?200 מיליון) מתקציבה האחרון להתנחלויות. חוקרי המכון חילקו באופן פשטני את הכספים במספר התושבים והגיעו למספר הפנטסטי ש"ידיעות" ציטט. המניפולציה ברורה: מדובר בנתון חלקי. החטיבה להתיישבות היא כיס אחד מרבים בתקציב הממשלה, הכולל מאות מיליארדים. "מולד" וברנע לא בדקו כמה "עולה" באמת תושב בנגב לעומת מקבילו ביו"ש, לו חילקו את תקציב הרשויות המקומיות במספר תושביהן, היו מגלים העדפה ברורה לטובת הדרום והגליל.

ציונות קלאסית

תקציב החטיבה להתיישבות הוא 58 מיליון, והוא מחולק שווה בשווה בין הגליל, הנגב ויו"ש. הסכום אינו מביא בחשבון פרויקטים ייעודיים, רובם לא ביו"ש. כדאי להתמקד בדוגמה שצוטטה בידי ברנע ואנשי "מולד". התחקיר "חשף" שהיישוב בית אל קיבל השנה כ?51 מיליון שקלים, שזה "יותר ממה שהזרימה השנה לכל היישובים בצפון ובדרום". על התוספת של מיליארד ורבע לדרום כבר דיברנו, אבל הנה הסיפור:

השמאל לחם נגד אכלוס שכונת האולפנה בבית אל שהוקמה בהחלטת ממשלה ב?1998. חלק מהקרקע, נטען, פרטית. הוצעו חלופות לקרקע, אבל יצר החורבן גבר. בית המשפט הורה לפנות הבתים, והמדינה החליטה להעביר חלק מהשכונה למקום אחר. לשם כך הקצתה 51 מיליון. אז מצד אחד עמותת שמאל ("יש דין") פועלת להריסת בתי יהודים, ומצד אחר עמותת שמאל אחרת ("מולד") מתלוננת שהמחיר גבוה. פרנסי בית אל היו מוותרים ברצון על המיליונים ומעדיפים את הבתים במקומם.

דני קריצ'מן, ראש החטיבה להתיישבות, המכיר את המספרים, אמר בגל"צ: "המחקר של 'מולד' הוא קשקוש אחד גדול. למספרים אין שחר". לדבריו, תושב התנחלות מקבל פחות מתושב הדרום. "'מולד' קוראים ספר אחד, ומתייחסים לספר השני שלא קראו". לפי חישובו של קריצ'מן, "בהר חברון משקיעה החטיבה כ?1,500 שקלים לתושב, אבל במועצה אזורית חוף אשקלון - 5,000 שקלים".

• • •

עוד "גילה" התחקיר שהחטיבה להתיישבות מממנת "עמותות ימין תורניות", הגדרה בולשביקית ל"גרעינים תורניים". מבחינת "מולד" וברנע, עוסקים הגרעינים ב"הפצת התורה בגוש דן". פושעים. ברנע התייחס לגרעין "רוח אביב" ברמת אביב ג', שחלק מפעילותו "מיסיונרית": "הם מנסים להפוך ילדים חילונים בשכונה לדתיים, וילדים דתיים לחרד"לים".
התקשרתי לראש גרעין "רוח אביב". סיפר שנולד ברמת אביב ג' וחזר אליה עם חברים נוספים ויחד הקימו קהילה של דתיים וחילונים. הם מחזקים את הסולידריות ועוסקים בזהות יהודית ציונית. בחגי תשרי מארגנים תפילות ופעילות לציבור הרחב. מקיימים פעילות נוער עם קשישים וניצולי שואה. בנות שירות מסייעות לילדים עם בעיות רגשיות וקוגניטיביות בביה"ס.

במלחמה אספו חבילות לחיילים ואירגנו פעילות לחיזוק העסקים בדרום. לדבריו, "אנחנו בכלל לא עסוקים בהחזרה בתשובה. זו לא השפה שלנו, וגם אין לנו תוצרים כאלה".
בואו נודה על האמת: השאלה אינה חלוקת התקציב. השמאל המידלדל אינו רוצה שום התיישבות בגב ההר. למזלנו, החברה הישראלית בריאה יותר. כשרואים את חגורת המטורפים המקיפה אותנו, הדבר האחרון שאנחנו זקוקים לו הוא מדינה פלשתינית שתהפוך במהירות לשלוחה של חמאס או דאעש או טמטום רצחני אחר.

השיח של "מולד", ברנע וחבריו תקוע בשנות ה?80, לפני הרעש הגדול של אוסלו וההתנתקות והמלחמות שבאו בעקבותיהם. רוב הציבור מבין שישראל זקוקה להתיישבות בגב ההר ובבקעה – זאת חגורת הביטחון הצבאית והמוסרית שלנו, ציונות קלאסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully