וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 39% בגיוס חרדים: "לקראת מהפכה חברתית"

8.9.2014 / 0:17

לטענת צה"ל, בשנה האחרונה התגייסו 1,972 חרדים לצה"ל לעומת 1,416 בשנה שעברה, בהם 863 שהתגייסו לשירות קרבי. השר פרי: "צלחנו את תהליך החקיקה למרות נבואות הזעם"

עצרת המיליון נגד חוק הגיוס, חרדים בבנייני האומה ירושלים. מרץ 2014. יואב דודקביץ'
עצרת נגד גיוס חרדים, במרץ האחרון/יואב דודקביץ'

צה"ל הציג אתמול (ראשון) נתונים המצביעים על עלייה של 39% בגיוס חרדים לשורותיו בשנת הגיוס האחרונה. הנתונים הוצגו לוועדת השרים למעקב לאחר יישומו של "חוק השוויון בנטל", בראשותו של שר המדע והטכנולוגיה יעקב פרי. נציגי צה"ל אמרו לשרי הוועדה, בהם גם שר הביטחון משה יעלון, כי בשנה האחרונה התגייסו 1,972 חרדים לצה"ל, בהם 863 שהתגייסו לשירות קרבי.

לקריאה נוספת
צפו בעימות: האם לאפשר לבנות להתגייס לצבא?
צחוק הגיוס? ירידה בגיוס החרדים לצה”ל
האם יש או אין מצווה להתגייס לצה”ל?

בשנת הגיוס הקודמת, לשם השוואה, התגייסו 1,416 חרדים, ובשנה שלפני כן התגייסו 1,327. חלק גדול מהמתגייסים שצה"ל מגדיר כחרדים, בדגש על מתגייסים למסלולים קרביים, מוגדרים ברחוב החרדי והדתי כחרד"לים - "חרדים-לאומיים" - שמידת השתייכותם לזרמים החרדיים נתונה לוויכוח. עם זאת, גורמים בכירים בצה"ל, כמו גם השרים החברים בוועדה, הביעו שביעות רצון מהעלייה הדרמטית במספר המתגייסים למסלולים החרדיים השונים.

ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי, בכנס להגנת המולדת, נובמבר 2010. אורי לנץ
"צלחנו את תהליך החקיקה למרות נבואות הזעם ואזהרות חוזרות ונשנות". פרי/אורי לנץ

נוסף על נתוני הגיוס, נציגי צה"ל אמרו לחברי הוועדה כי כ-11 אלף חרדים כבר התייצבו במרכז המיון והקליטה הייעודי שהוקם בבקו"ם, הפועל למיון המועמדים החרדים לגיוס ודואג להכוונה תעסוקתית לאלה שאינם מתגייסים. בשנה האחרונה הצטרפו 801 חרדים לשירות האזרחי, מספר נמוך מהיעד הממשלתי שהוצב בתחילת השנה. בוועדה אומרים כי הסיבה לכך הינה חסמים ביורוקרטיים שונים שהוסרו לפני כחודש.

השר יעקב פרי אמר כי הנתונים שהוצגו בוועדה "מוכיחים כי חוק הגיוס החדש סולל את הדרך לקראת מהפכה חברתית וחוקית בישראל". לדבריו, "צלחנו את תהליך החקיקה למרות נבואות הזעם ואזהרות חוזרות ונשנות על צעדים קיצוניים מצד החברה החרדית ולצד תחזיות לכישלון המתווה. היום, כ-14 חודשים לאחר אישור החוקים בממשלה וכחמישה חודשים לאחר אישורם הסופי בכנסת".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:43)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully