וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינת התרבות: הסרט שמתבונן באישיותו האכזרית של היינריך הימלר

7.9.2014 / 16:05

הסרט "אדם הגון" הינו דיוקן ייחודי של אחת הדמויות האכזריות ביותר ברייך השלישי – היינריך הימלר, שבשנת 1941 כתב לבתו "בחיים, אדם חייב להיות תמיד הגון, אמיץ וטוב לב"

מערכת וואלה!

"בחיים, אדם חייב להיות תמיד הגון, אמיץ וטוב לב" – זאת ההקדשה שכתב היינריך הימלר לבתו גודרון בשנת 1941. הימלר עומד במרכז סרטה של וונסה לאפא, "אדם הגון", שמספק התבוננות ישירה אל מסתורי מוחו ותולדות חייו של "אדריכל הפתרון הסופי", מפקד האס.אס והגסטפו ויד ימינו של אדולף היטלר. הסרט חושף לראשונה, כ-70 שנה לאחר מלחה"ע השנייה, את יומניו וכתביו האישיים של הימלר. הוא מתחיל ביום הולדתו של הימלר ב-8 באוקטובר 1900 ומסתיים ביום בו התאבד, ה-21 במאי 1945.

הסרט "אדם הגון" מגלם עבודת תחקיר מקיפה בת 7 שנים בארץ ובעולם, החולש על חומר עצום הכולל ספרים ומסמכים היסטוריים, פגישות עם מומחים למלחמת העולם השנייה, היסטוריונים, פסיכולוגים וסוציולוגים בארץ ובעולם וכולל פגישות עם צאצאי ההנהגה הנאצית. הסרט הוא למעשה דיוקן ייחודי של אחת הדמויות האכזריות ביותר ברייך השלישי.

חומרי הארכיון הנדירים שמרכיבים סרט העוסק במגלומניה של רוצח המונים ובהדחקה גורפת של חרטה ואשם.
בנוסף לתוכן המובא מן היומנים - טקסט ותמונות סטילס- מכיל הסרט חומרים ויזואליים מ-151 מקורות שונים, 53 ארכיונים מ-13 מדינות. רוב הצילומים בסרט לא נראו מעולם ולוקטו מאוספים של אנשים פרטיים. כמו כן, במאמץ רב, נמצאו ושולבו בסרט חומרים שהוצאו מסרטי התעמולה הרשמיים של הנאצים מאחר שלא התאימו למכונת הפרופגנדה שהופצו תחת ידם.

אחרי שהסרט הזה זכה בפסטיבל ירושלים האחרון כסרט התיעודי הטוב ביותר וגם קיבל מועמדות לפרס אופיר באותה קטגוריה – הגיע הזמן שגם אתם תצפו בסנסציה הדוקומנטרית שמפרקת מושגים של ביוגרפיה, היסטוריה ומוסר באופן ייחודי מאוד.

"אדם הגון", וונסה לאפא, בבתי הקולנוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully