וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לירוקים: לא יופק נפט מפצלי שמן ליד בית שמש

2.9.2014 / 21:48

בתום דיון שנמשך תשע שעות דחתה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים את התכנית להפיק נפט מהסלעים בשל החשש מפגיעה בסביבה. החברה להגנת הטבע: "החלטה אמיצה וראויה"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים את התכנית להפקת נפט מפצלי שמן בעמק האלה שבשפלת יהודה. מגמה ירוקה,
מפגינים מחוץ לישיבת הוועדה בירושלים, היום/מגמה ירוקה

בתום דיון ארוך בן תשע שעות דחתה היום (שלישי) הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים את התכנית להפקת נפט מפצלי שמן בעמק האלה שבאזור בית שמש. במסגרת הפרויקט עתיד היה הנפט להיות מופק מהפצלים, סלעים עשירים בחומר אורגני המכונה "קרוגן", באמצעות שימוש בטכנולוגיות חדשניות. בשל העלייה המתמשכת במחירי הנפט בעולם, גדלה כדאיות המרת פצלי השמן לנפט. אולם, בתום מאבק שניהלו בשנים האחרונות תושבי האזור בשיתוף עם ארגונים סביבתיים, החליטה הוועדה לדחות את התכנית עקב החשש לפגיעה בחקלאות, באוויר, במי התהום ובאתרי ארכיאולוגיה ומורשת. חברי הוועדה הסבירו כי מדובר ברעיון חדשני, אך לא בשל בשל הפגיעה הסביבתית.

"בדיון הארוך היום התברר חד-משמעית כי רב הנסתר על הגלוי, כי יש שאלות רבות שנותרו ללא מענה ראוי וכי הנזק בפרויקט עלול להיות גדול הרבה יותר מהתועלת שלו", נמסר מהחברה להגנת הטבע. "לאור זאת, אין כל מקום לקידוחי נפט בשפלת יהודה ומדובר בהחלטה אמיצה וראויה של הוועדה".

חבר הוועדה המחוזית, סגן ראש העיר ירושלים ויו"ר תנועת "התעוררות" עופר ברקוביץ', מסר: "התנגדתי לקיום פרויקט פצלי השמן משום שאיננו בשל ואיננו נכון בשל היבטים מגוונים: אי התאמה תכנונית לחבל עדולם, חבל ייחודי בעל ערכי טבע, נוף, חקלאות וארכיאולוגיה, סכנה אמתית לפגיעה סביבתית במים ובאוויר, חוסר במידע וסימני שאלה גדולים בנוגע לטכנולוגיה. אני מאמין בחדשנות וטכנולוגיה אבל אני חושב שיש להציג גם תכנון מתאים ואחראי שמתאים למדינת ישראל ולאינטרסים המגוונים שלה".

עוד בוואלה! חדשות:
נמשכת הזוועה: דאעש ערף ראשו של עיתונאי אמריקני נוסף
ארה"ב לישראל: בטלו סיפוח 4,000 הדונם בגוש עציון
חרף הקיצוץ בחינוך: תכנית צהרונים מסובסדים חדשה

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully