וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבויים אמריקנים בצפון קוריאה: "התפללו עבורנו"

בריאיון מיוחד לרשת CNN סיפרו קנת' באי, מת'יו מילר וג'פרי פאוול על התנאים בשבי במדינה המבודדת. הם קראו לארה"ב לפעול לשחרורם וטענו שהיחס כלפיהם טוב. השיחות נערכו בפיקוח השלטונות

ריאיון של רשת CNN  עם שלושה שבויים אמריקנים בקוריאה הצפונית, 1 בספטמבר 2014. CNN, אתר רשמי
"מתנהגים אליי בצורה אנושית". קנת' באי בריאיון ל-CNN, אתמול/אתר רשמי, CNN

עדות מהדיקטטורה המבודדת: שלושה אזרחים אמריקנים שעצורים בקוריאה הצפונית סיפרו בריאיון מיוחד שפורסם ברשת CNN על התנאים בשבי וביקשו סיוע מוושינגטון. קנת' באי, מת'יו מילר וג'פרי פאוול שוחחו אתמול (שני) עם כתב הרשת וויל ריפליי במלון בבירה פיונגיאנג, ולכל אחד מהם ניתנו חמש דקות בלבד לדבר. הם הביעו תקווה שהממשל האמריקני ישלח נציג מיוחד למדינה הקומוניסטית אשר יעזור בשחרורם, כפי שעשה הנשיא לשעבר ביל קלינטון ב-2009, כשהצליח לסייע בחילוצם של שני עיתונאים מהמדינה.

באי, בן 46, שנגזרו עליו 15 שנות מאסר בגין "ניסיונות עוינים להפיל את הממשלה", סיפר שהוא עובד במשך שמונה שעות ביום, שישה ימים בשבוע, במחנה עבודה. "מה שאני יכול להגיד כרגע לחבריי ולמשפחתי – המשיכו להתפלל עבורי", אמר באי, החולה בסכרת וסובל מבעיות בכליות. הוא הואשם על ידי השלטונות בהיותו חלק ממזימה נוצרית שמטרתה להפיל את המשטר שברשותו עומד הרודן קים ז'ונג-און. למרות העבודה הקשה שנכפתה עליו, הבהיר באי כי "מתנהגים אליי בצורה אנושית ככל שניתן".

עוד חדשות בעולם
פוטין איים: אם ארצה - אכבוש את קייב תוך שבועיים
עדות ממחבל דאעש שנלכד: "רק אמרו לי ללחוץ על כפתור"
המחוקק האנטישמי משחזר התקיפה: "הגיח כמו עטלף"

ג'פרי פאוול, אחד משני האמריקנית שנעצרו בקוריאה הצפונית. רויטרס
ג'פרי פאוול נעצר לאחר שנמצא ספר תנ"ך במלון שבו שהה במדינה/רויטרס

מילר, בן 24, שמואשם כי קרע את אשרת הכניסה למדינה במטרה לחפש מקלט במדינה, הפציר במהלך הריאיון בממשל אובמה לעזור לו. "המצב שלי מאוד דחוף", הדגיש מילר. "בקרוב אני אשפט ואז אשלח ישירות לכלא. אדע מהם האישומים נגדי רק כשיחל המשפט".

פאוול, תייר אמריקני בן 56, שמואשם בך שהשאיר ספר תנ"ך בבית מלון שבו שהה - דבר המהווה עבירה במדינה - טען שאין לו תלונות על הטיפול בו. "עד עכשיו הטיפול היה טוב מאוד, ואני מקווה ומתפלל שזה יימשך, בין אם אהיה כאן יומיים נוספים או שני עשורים נוספים". עם זאת, קרא פאוול לצופים בשידור לפעול למען שחרורו.

כל השלושה סיפרו כי הם חתמו על הצהרות שבהן הם מודים באשמה. גורמים רשמיים בקוריאה הצפונית פיקחו על כל הריאיונות והקליטו אותם, כך שלא ניתן היה לאמת באופן ודאי את היחס שלו זוכים השבויים האמריקנים.

(עדכון ראשון: 21:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully