וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בפקיסטן: הרוגים ומצור על מטה הטלוויזיה

המפגינים מוחים באיסלמבאד זה שבועיים, ודורשים להדיח את ראש הממשלה נוואז שריף. אמש צרו אלפים על משכנו ו-3 מפגינים נהרגו. הבוקר פרצו מפגינים לבניין רשות השידור באיסלמבאד

מפגינים בדרך לביתו של ראש ממשלת פקיסטן נוואז שריף – איסלאמבד, 1 בספטמבר 2014. רויטרס
תומכיו של כהן הדת טאהר אול-קדרי מחוץ למשכן ראש הממשלה שריף, הבוקר/רויטרס

ערוץ הטלוויזיה הממלכתי של פקיסטן הפסיק את שידוריו הבוקר (שני) לשעה קלה, אחרי שמפגינים פרצו למטה רשות השידור בבירה איסלמבאד. חיילים שנשלחו לבניין השתלטו על המפגינים ופינו אותם בכוח, והתחנה חידשה את שידוריה. בלילה נהרגו לפחות שלושה מפגינים במצור על משכן ראש הממשלה.

המפגינים מוחים באיסלמבאד זה שבועיים, ודורשים להדיח את ראש הממשלה נוואז שריף. הם טוענים כי שריף מעורב בשחיתות עמוקה, ואומרים כי הוא זייף תוצאות הבחירות בשנה שעברה.

בראש המפגינים עומד כוכב הקריקט לשעבר אימראן חאן, שהפסיד לשריף בבחירות במאי 2013. קבוצה נוספת של מפגינים מובלת בידי כהן הדת טאהר אול-קדרי. השניים, המתחרים זה בזה על הובלת ההמונים, קראו לתומכיהם להרגיע את הרוחות, אך בפועל לא נקטו אמצעים ממשיים כדי לעצור את ההפגנות.

אימראן חאן, מוביל ההפגנות נגד ראש ממשלת פקיסטן – אוגוסט 2014. AP
כוכב הקריקט לשעבר אימראן חאן, המוביל את ההפגנות/AP
כהן הדת טאהר אול–קאדרי, מוביל ההפגנות נגד ראש ממשלת פקיסטן – אוגוסט 2014. AP
טאהר אול-קאדרי, כהן הדת המוביל מחנה נוסף של מפגינים/AP

לפחות שלושה בני אדם נהרגו אתמול ועוד 400 נפצעו, כאשר עשרות אלפי מפגינים צעדו לעבר משכנו של ראש הממשלה שריף. המפגינים התחמשו באלות ובפטישים והתעמתו עם חיילים שהתייצבו מולם. לדברי הממשלה, השוטרים נאלצו לירות לעבר המפגינים שטיפסו על הגדרות, אחרי שהסירו את המחסומים הכבדים שהגנו על המשכן. מאות מפגינים נעצרו במהלך המהומות, בהם עיתונאים שסיקרו את ההפגנות.

ממשלת פקיסטן כבר הודיעה שהיא מוכנה להיענות לדרישתו של חאן, ולהקים ועדת חקירה שתבדוק את הטענות על זיופי הבחירות, למרות שמשקיפים זרים טענו כי הבחירות היו הוגנות. אתמול קרא חאן לתומכיו להגיע מכל המדינה לאיסלמבאד ולהפגין בבירה.

ראש הממשלה שריף נפגש הבוקר עם ראשי הצבא בניסיון למצוא פתרון למשבר. חאן וקאדרי מתעקשים על התפטרותו. הצדדים מאשימים זה את זה באחריות לאלימות, אחרי שמובילי ההפגנות קראו לתומכיהם בסוף השבוע להיכנס ל"אזור האדום" של איסלמבאד, בו שוכן ארמון הנשיאות, הפרלמנט, משכן ראש הממשלה, בית המשפט העליון ומתחם השגרירויות הזרות.

הפגנה מול מטה רשות השידור – איסלאמבד, פקיסטן – 1 בספטמבר 2014. EPA, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים שפונו ממטה רשות השידור, הבוקר באיסלמבד/מערכת וואלה! NEWS, EPA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully