וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מציאות של טרור

תת-אלוף (מיל') צביקה פוגל

1.9.2014 / 8:45

שחר שלו, ההרוג ה?72 של מבצע צוק איתן, גדל והתחנך במרומי רמת הגולן. אביו של שחר, שמעון שלו, חבר יחידת חילוץ גולן והרבש"צ של אלוני הבשן, היה מרוכז עד לפני כחודש וחצי במתן מענה ביטחוני אזרחי לאיום המתפתח מרמת הגולן הסורית.

אך המציאות הגוברת על כל דמיון, זו שאילצה את משפחת שלו ואת שאר תושבי הגולן להתרגל לשיגרה בלתי אפשרית של טרור ממזרח, כפתה עליהם ללוות מרחוק את ילדיהם שלחמו באומץ, במסירות ובנחישות בטרור שהתפתח ברצועת עזה.

לכאורה, מדובר בשני אירועים שונים, באויב מסוג אחר ובגזרות שונות. למעשה, זו מציאות חיינו - הצורך לתת מענה במקביל לאיומי טרור המכוונים מארבע רוחות השמיים. מצפן אחד כנראה לא יספיק כדי להתגבר עליהם.

רמת הגולן הסורית הופכת לאט אבל בטוח להיות נחלת טרור דוגמת חצי האי סיני שלפני עלייתו לשלטון במצרים של גנרל א?סיסי. אל?קאעידה על סניפיו השונים וארגוני ג'יהאד סוניים נוספים שורצים בשטח על תקן כוחות מסייעים לצבא המורדים הנלחמים בשלטון אסד בסוריה, שנתמך בחיזבאללה ובמשמרות מהפכה שיעיים תוצרת איראן.

המלחמה בין הסונים לשיעים גולשת מאדמת סוריה לתחומה של ישראל, ולא ירחק היום שבו יהפכו לאיום ממשי עלינו. לא זו בלבד, אלא שאחיזתם של כוחות אל?קאעידה במוצבים סוריים ברמת הגולן פותחת דלת למסע הרצח האכזרי של התנועה הסונית דאעש לעבר גבולנו.

לכל הפיגועים שחצו את גבולה של ישראל מאז תחילת המרד בסוריה במארס 2011, השיבה ישראל באש עוצמתית ומדויקת לעבר מקורות הירי. הפסקת האש עם סוריה שנמשכה 38 שנים הופרה, והשקט שהיה מנת חלקם של התושבים משני צידי הגבול הוחלף בשיבוש חיי השיגרה.

העתיד לוט בערפל אך מחייב אותנו להיערך למצב הקשה ביותר, ליום שבו יתאמו ביניהם הארגונים הסוניים מדאעש בצפון ועד חמאס בדרום מתקפת טרור נגד ישראל. אסד וחיזבאללה מצד אחד, מצרים והרשות הפלשתינית מצד שני, לא יהוו גורם מגן, הם יעמדו מהצד וישמרו כל אחד על האינטרסים שלו. למלחמה הזו צריך להתכונן, אי אפשר להמשיך למגן את כל הארץ, את המלחמה הזו נצטרך להכריע!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully