וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפה ואיומים ברמת גן: "טרור כלפי עובדי העירייה"

29.8.2014 / 20:22

עובד במחלקת התברואה בעירייה נאשם כי במשך תקופה ארוכה איים וסחט עובדים אחרים, כולל מנהלים בכירים, תוך שימוש באלימות. המעורבים "שקשקו מפניו וסירבו למסור עדות"

עיריית רמת גן. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"נאלצנו לפגוש את העובדים במקומות מסתור מחוץ לעירייה". עיריית רמת גן/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

במשך שנתיים מצאו את עצמם עובדים ומנהלים בכירים בעיריית רמת גן תחת איומים ומעשי סחיטה, שכללו על פי כתב אישום שהוגש אתמול (חמישי) נגד חיים צמח, בן 51, אלימות קשה מצדו. צמח, אסיר משוחרר שריצה עונש מאסר בגין עבירות סמים ואלימות, עובד במחלקת התברואה בעירייה, ועל פי האישום העומד נגדו, הצליח להוציא כספים מקופת העירייה תוך איומים ואלימות.

"מה שהתרחש בעירייה הוא פשוט מעשה טרור כלפי עובדים", אמר גורם בכיר במשטרת תל אביב, לאחר מעצרו של צמח. אתמול, כאמור, הגישה המשטרה כתב אישום נגדו בגין עבירות של תקיפה, איומים וגרימת נזק, והוא נשלח למעצר בית עד תום ההליכים המשפטיים.

עוד בוואלה! חדשות:
עובד העירייה חשוד בהפעלת כנופיה אלימה בפתח תקווה
מאות ליוו את סמל נתנאל ממן: "לאדמה במקום לחופה"
דיווח: ארה"ב מקדמת הצעת החלטה לפירוז רצועת עזה

מטה משטרת מחוז תל אביב. יותם רונן
"רק אמרנו את השם של החשוד ועובדי העירייה רעדו מפחד". מטה משטרת תל אביב/יותם רונן

בשבועות האחרונים, מידע מודיעיני שהחל להגיע לחוקרי צח"מ (צוות חקירה מיוחד) דן במשטרת תל אביב, בפיקודו של רב-פקד קובי גטניו, העיד על כך שעובדים בעירייה, חלקם מנהלים בכירים מאוד, נפלו קורבן למעשי סחיטה ואיומים מצד העובד.

"ניסינו לגבות עדויות מעובדים אבל אנשים בעירייה שקשקו מפניו", סיפר גורם המעורה בפרטי החקירה. "רק אמרנו את השם של החשוד ועובדי העירייה רעדו מפחד. האיש מפחיד, מאיים ומקלל, ושובר חפצים בעירייה. הוא הוציא לעצמו שם של משוגע שלא מתעסקים איתו".

ראש צוות החקירה, רפ"ק גטניו, נאלץ להפעיל גם את כישוריו כמפקד צוות המשא ומתן של משטרת תל אביב, בחקירה בעירייה, על מנת לשכנע את בכירי העירייה לשתף פעולה עם המשטרה ולהגיש עדויות מפלילות נגד העובד. "בין היתר, נאלצנו לפגוש את העובדים בבתי קפה ובמקומות מסתור מחוץ לעירייה. הם חששו", סיפר אחד החוקרים.

במסגרת העדויות עלה כי באחד המקרים השליך הנאשם סיגריה בוערת לעבר ראש אגף בעירייה והצית את חולצתו. הוא אף תקף את המנהל פיזית, ואיים על עובדים נוספים. לאחת אמר כי הוא "יודע באילו גנים הנכדים שלה לומדים, ויכול להגיע אליהם", ועל עובד אחר איים לפגוע בילדיו. עוד עולה מהעדויות כי במקרים אחרים, השליך צמח חפצים על עובדים בעירייה, תוך שהוא דורש שיעלו את שכרו.

בחקירתו, טען הנאשם כי לא איים, אלא כי טון הדיבור שלו ושפת הגוף היא כזו שאולי יצרה צורה של איום מבלי שהתכוון לכך. עוד טען כי לא התכוון להצית את חולצתו של המנהל, אלא הוא כמעט מעד במדרגות ונשען על המנהל, והסיגריה הציתה בשוגג את חולצתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully