וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב חברון חשוד שאיים בפייסבוק על מח"ט גולני

29.8.2014 / 12:09

צוהיב זאהדה נעצר בחשד להסתה לאלימות ולאיומים, אחרי שפתח קבוצת פייסבוק בשם "אינתיפאדת חברון" ובה פרסם דברים נגד אל"מ רסאן עליאן ומשפחתו ונגד חיילים אחרים. מעצרו הוארך

אל"מ רסאן עליאן, מפקד חטיבת גולני, אוגוסט 2014. דרור עינב
מח"ט גולני, אל"מ רסאן עליאן, החודש/דרור עינב

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך הבוקר (שישי) בשישה ימים את מעצרו של צוהיב זאהדה, תושב חברון בן 32 החשוד שהסית לאלימות ואיים על חיילים בצה"ל, בהם מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה רסאן עליאן. זאהדה נעצר אמש על ידי צה"ל יחד עם שוטרי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, המנהלת את החקירה.

החקירה בעניין החלה בחודש שעבר, לאחר שברשת האינטרנט אותרו פרסומים שונים שעל פי החשד היוו הסתה לאלימות. על פי החשד, אחרי תחילתו של מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה פתח זאהדה קבוצת פייסבוק ששמה "אינתיפאדת חברון". הוא חשוד כי פרסם בקבוצה דברים חריפים נגד מפקד חטיבת גולני, משפחתו ואנשים נוספים המשרתים בצבא.

אל"מ עליאן נפצע בתחילת הלחימה ברצועת עזה בפניו ובעיניו בהיתקלות עם מחבלים. הוא פונה לבית החולים סורוקה במצב קל עד בינוני במסע חילוץ מורכב שכלל ירי ארטילרי כבד. בריאיון שהעניק לפני כשלושה שבועות לוואלה! חדשות תיאר את ההתרחשות: "הטיל עבר ביני לבין קצין האג"ם שלי. הוא נפגע בפנים ובעין. זה אירוע שעובר כל כך מהר מצד אחד. אתה מנסה לעכל מה אתה עובר. יש דם. מההדף אתה עף ונופל על הרצפה. ואחרי זה חובשים ישר מתנפלים עליך, שמים תחבושות אישית. דבר ראשון שחשבתי לעשות באותו רגע זה לדבר עם הסמח"ט שלי, 'תמשיך לפקד'... להמשיך את המשימה כמו שהיא מתוכננת, ללא שינויים. זה מה שמעניין אותי".

כבר בבית החולים הכריז מח"ט גולני כי ישוב להילחם בהקדם האפשרי. לאחר שחרורו ביקר לוחמים שנפצעו ברצועה. "אני סובל מכמה שריטות, עכשיו הכול בסדר", סיפר אז לוואלה! חדשות. "אני ממשיך קדימה ואני בטוח שננצח. אחרי שפגשתי את הפצועים בבתי החולים ופגשתי חלק מהמשפחות השכולות, אני חוזר לקחת פיקוד על החטיבה".

עוד בוואלה! חדשות:
מת מפצעיו החייל שנפצע אנושות מרקטה בגן יבנה
אישום: נערים הציתו מבנה של ערבים וריססו "נקמה"
שפחות מין בנות 14: הסיוט של היזידיות בכלא דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully