וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופסקה שאיבת המים מהכינרת באמצע השבוע

6.11.2000 / 18:24

השאיבה תתבצע רק בסופי שבוע; כמות המים שתשאב תרד משבעה מיליון קוב בשבוע, ל-1.5 מיליון; מפלס המים הנוכחי - 312.71 מטר מתחת לפני הים, הנמוך ביותר במאות השנים האחרונות; כמות גשמים ממוצעת צפויה החורף; התעשיות הבטחוניות לוחצות: לייבא מים מטורקיה

חברת מקורות הודיעה כי תפסיק לשאוב מים מהכינרת באמצע השבוע, בשל ירידת מפלס המים מתחת לקו האדום. החברה הודיעה כי תשאב מהכינרת 1.5 מיליון קוב מים לשבוע, וזאת בסופי שבוע בלבד. עד כה שאבה מקורות שבעה מיליון קוב לשבוע.

מינהלת הכנרת פרסמה כי רמת המליחות במי הכינרת הגיעה לרמת שיא, הגבוהה בשלושים השנים האחרונות. המליחות הינה ברמה של 270 מ"ג כלור לליטר.

מליחות זו עדיין עומדת בתקן מי השתיה ומים לגינון, אך היא יוצרת קושי במספר גידולים חקלאיים. בטווח הארוך רמת המליחות הנוכחית מגבירה את הצטברות המלחים באדמה, ופוגמת בכושרה לשמש כקרקע חקלאית בעתיד.

הסיבה לעליית המליחות היא תוצאה של שינוי במאזן המים הנכנסים והיוצאים מאגם הכינרת, ויותר מכל גורמת לכך הירידה במפלס המים.

ממחקר שבוצע לאחרונה במינהלת הכינרת עולה כי מפלס המים הנוכחי - 312.71 מטר מתחת לפני הים - הוא הנמוך ביותר במאות השנים האחרונות, ואולי אף הנמוך בתולדוות האגם.

בתוך כך מעריך השירות המטאורולוגי כי כמות הגשמים בחורף השנה -בחודשים דצמבר עד פברואר - תהיה דומה לממוצע הרב שנתי בתקופה זו, כ-347 מ"מ. התחזית מתפרסמת זה השנה ה-17, ובשירות המטאורולוגי מדגישים כי דיוקה עומד על כשיבעים אחוז בלבד.

יבוא מים מטורקיה

בכירים במשק המים מעריכים כי ממשלת ישראל תאשר בשבועות הקרובים יבוא של 45 מיליון מטר מעוקב מתורכיה. זאת, על רקע הערכת נציבות המים, כי היבוא אינו יקר באופן משמעותי מעלות התפלת מי ים. סיבה נוספת לאישור עתידי של יבוא מים, הנה לחץ המופעל מכוון התעשיות הבטחוניות של ישראל, המתחרות על מכרזי ענק של ממשלת תורכיה. ההנחה היא כי יבוא המים יצור "אוירה חיובית" לקראת המכרזים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully