וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיימים את הקיץ רחוק מהבית: "חופש מבוזבז ועצוב"

25.8.2014 / 21:50

עשרות תושבי קיבוץ עין השלושה שבאשכול הגיעו לאכסניה בירושלים כדי להתאוורר משגרת הפצמ"רים: "קצת שקט נפשי אחרי שהפכנו לברווזים במטווח". אורי, בן 14: "מרגישים תלושים, כמו פליטים"

רקטה שהתפוצצה בשטח פתוח באשכול, אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
"15 שניות זה לא מספיק". שרידי רקטה שנפלה אתמול במועצת אשכול/חטיבת דובר המשטרה

קצת שקט באמצע הלחימה: כמאה תושבי קיבוץ עין השלושה שבמועצה האזורית אשכול הגיעו אמש (ראשון) לאכסניית רבין שבירושלים, להתאוורר מעט מהשגרה המתוחה ומסכנת החיים שבה הם נתונים בימים אלה בשל הירי הבלתי פוסק מרצועת עזה.

"אנחנו שמחים שהילדים יכולים לצאת החוצה, לשחק ולא להיות במתח כל כך גדול, לא לישון בתוך ממ"ד של מטר על מטר. זה נותן לנו שקט נפשי", סיפרה מירב כהן, תושבת הקיבוץ. היא תיארה את שגרת הקיבוץ בשבועות האחרונים: "אנחנו נתונים למשמעת של 15 שניות. הניסיון מלמד ש-15 שניות זה לא מספיק, אז אנחנו מחמירים. השגרה שלנו היא להיות סגורים בבתים בלי אפשרות לצאת לראות את השמש. גם כשהיו הפסקות אש, היה אפשר לצאת למרפסת, אבל לא מעבר לזה. בימים האחרונים הפכנו לברווזים במטווח. זה לא מקום להיות בו, בטח לא עבור ילדים".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
דיווח: הפסקת אש בין ישראל והפלסטינים בתוך שעות
ציפי לבני במשדר וואלה! חדשות: "נעשה עוול לרמטכ"ל"
דיווח שוטף: עדכונים דקה אחר דקה

נפילה במועצה אזורית אשכול. אוגוסט 2014. דביר ספאיה, מערכת וואלה! NEWS
"לא מקום להיות בו". שריפה שפרצה בעקבות התפוצצות רקטה באשכול, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דביר ספאיה

כשברקע הדיון על החזרה הקרובה ללימודים, והתנגדותם של רבים בדרום לעשות זאת כל עוד הירי נמשך, סיכמה כהן את האופן שבו עברו השבועות האחרונים על הילדים בעוטף עזה. "החופש גדול הוא מאד מבוזבז, ברובו הם לא היו עם חברים שלהם, לא יצאו כמו שתכננו, לא הייתה להם קייטנה, הבריכה נסגרה. חופש מבוזבז ועצוב. כרגע אנחנו כאן וזה לא נראה עניין של יום-יומיים". היא אף קבעה באופן נחרץ כי אם המצב הביטחוני יישאר כפי שהוא כעת, "הילדים שלנו לא יצאו ללימודים".

באשר לציפיית התושבים מהממשלה, הסבירה כהן: "אחרי 14 שנה צריך הסכם מוחלט. הסכם מדיני – בדרך אחרת אי אפשר. אנחנו לא נמשיך לחטוף פה פצמ"ר ושם רקטה. זאת לא שגרת חיים. אי אפשר לחיות ככה. והחכמים בירושלים יצטרכו למצוא את הדרך לעשות את זה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ביקור של ציפי לבני בעין השלושה 21.8.2014. יותם רונן
"החכמים בירושלים יצטרכו למצוא דרך להסכם מדיני". השרה לבני בעין השלושה, בשבוע שעבר/יותם רונן

בין הילדים מעין השלושה המתארחים באכסניה בבירה גם אופיר בורנשטיין, בת 13, נועה בן זקן, בת 8, ואורי כהן, בן 14. "התחושה של לא להיות בבית היא לא נעימה, ולא להיות בבית הרבה זמן זה עוד יותר לא נעים", אמרה אופיר. נועה סיפרה כי את הזמן באכסניה היא מעבירה במשחקים, אבל "אין לנו הרבה מה לעשות כאן".

אורי נשמע מעט יותר מעודד: "קיבלנו חופשה כפויה, אבל עדיין, אנחנו כאן עם כל החברים ביחד, וזה מנחם אותי. אנחנו נלך לטיולים ולכל מיני מקומות. נהיה כאן עד שיהיה שקט, או עד שיחזרו אותנו לקיבוץ". עם זאת, גם הוא תיאר תחושה קשה: "אנחנו מרגישים תלושים, לקחו אותנו מהבית. ממש דומה לפליטים, נפלטנו מהבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully