וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברודבאנד לכל פועל

6.11.2000 / 16:36

עם הפעלת האינטרנט המהיר, חווית הגלישה עומדת להשתנות ללא הכר, והמכורים לאינטרנט עלולים לשכוח איך נראה אור יום. גיא פורה מסביר למה זה שווה את זה

גיא פורה


כבר חודשים ששומעים על ברודבאנד (פס רחב), אינטרנט מהיר, כמה שזה נפלא, איזו חווית גלישה, תכנים מדהימים, ואיך שה"חיה" הזאת תיישר אותנו בקו אחד עם אירופה וארה"ב. אבל מה זאת החיה הזאת ואיך היא תשפיע עלינו? הנה הסבר קצר שיענה על מספר שאלות.

ההבדל בין סקייטבורד לפרארי

אינטרנט מהיר. מה זה מהיר? בעזרת התשתית הקיימת כיום ניתן לגלוש ברשת במהירות של עד 56.6 קילוביט לשניה (בהתאם למודם). אך אינטרנט מהיר עונה להגדרה רק אם המהירות המינימלית היא 200 קילוביט לשניה. לשם ההמחשה, אם עד עכשיו רכבנו דרך אוטוסטרדת המידע על גבי סקייטבורד, מעתה ניסע בפרארי.

ומי יספק לנו את השירות הנפלא הזה? במדינתו הקטנה יש שני גופים, המתחרים על שוק הפס הרחב, והם נלחמים באותה חריפות של מלחמת הכבלים והלווין. אלה הם בזק, שתספק אינטרנט מהיר בטכנולוגיית ADSL תחת השם "WOW", וחברות הכבלים, שיספקו אינטרנט מהיר דרך cable modem.

ADSL הוא שירות המציע אינטרנט מהיר לבתים פרטיים ולעסקים על גבי תשתית הטלפוניה הקיימת. היתרון הגדול הוא בכך שאין צורך בקו טלפון נוסף, הוא אינו "תופס" את הקו הקיים, והשירות הוא always-on , כלומר נפתרים מהצורך לחייג בכל פעם שמתחברים לאינטרנט. מהירות הגלישה נעה בין 128 קילוביט לשניה לבין 1.5 מגה לשניה.

החסרון של שירות זה הוא שמהירות הגלישה מושפעת ממרחק המשתמש לתיבת החיבור המרכזי - ככל שהמרחק גדול יותר, כך מהירות הגלישה איטית יותר. המלצתי היא לשאול את סוכן המכירות מה המרחק מביתכם לתיבת החיבור, ואיך זה ישפיע על מהירות הגלישה. מומלץ להיות בטווח של עד 1500 מ' מהתיבה.

ריקודי הורה וירטואלים

Cable Modem הוא שירות אינטרנט מהיר דרך תשתית הכבלים הקיימת. למי שמחובר לכבלים, כל שנותר לעשות הוא לרכוש את המודם-כבלים. ומי שאינו מחובר, יאלץ לעשות זאת. גם במודם כבלים השירות הוא always on ומהירות הגלישה נעה בין 128 קילוביט לשניה לבין 1.5 מגה לשניה. אך גם כאן יש חסרון, והוא שמהירות הגלישה מושפעת מכמות האנשים המחוברים לאותו מוקד. כלומר, ככל שיותר אנשים מהשכונה מחוברים, כך מהירות הגלישה יורדת. המלצתי היא לשאול את סוכן המכירות כמה אנשים מחוברים לאינטרנט המהיר בסביבה שלך, ועד כמה זה ישפיע על מהירות הגלישה.

האינטרנט המהיר יספק לנו עולם חדש של מידע ובידור. תיזכרו לאחור במהפכת הטלוויזיה, בה הווידאו והאודיו דרך הקופסא הפכו לתחליף לשורות ותמונות מהעיתון. זה קורה עכשיו באינטרנט. בנוסף לטקסט ותמונות נוכל לצפות בסרטים, סדרות, אנימציה, לשמוע אלבומים שלמים, לצפות בקטעי ספורט, לשחק במשחקי אונליין ועוד ועוד.

חווית הגלישה עומדת להשתנות ללא הכר, והמכורים לאינטרנט עלולים לשכוח איך נראה אור יום, אבל זה שווה את זה. רק שהממשלה תפתור את בעיות הרגולציה ונצא כולם לריקודי הורה וירטואלים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully