וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלקה לשפות באוניברסיטת חיפה לא תיסגר, בינתיים

בית הדין לעבודה אישר את צו המניעה שהגיש הסגל הזוטר, על רקע כוונת ההנהלה לסגור את המחלקה ולפטר את כל המורים לאנגלית. "האוניברסיטה בוחרת לחסוך על גבם של עובדיה המוחלשים ביותר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מופתעים ומודאגים מאוד מכוונת האוניברסיטה". אוניברסיטת חיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית הדין לעבודה בחיפה אישר אתמול (ראשון) את צו המניעה שהגישו חברי הסגל הזוטר באוניברסיטת חיפה, על רקע כוונת הנהלת המוסד לסגור את המחלקה לשפות זרות ולפטר את כל המורים לאנגלית. ביום שישי האחרון הודיע בית המשפט כי הוא מעכב את סגירת המחלקה והפיטורים עד להודעה חדשה. במקביל, אתמול בבוקר שלחו חברי הוועד המנהל של עמותת המורים לאנגלית באוניברסיטאות בישראל (יוטל"י) מכתב חריף לרקטור אוניברסיטת חיפה, פרופ' דוד פרג'י, בו הם מכריזים כי אם ההנהלה תעביר – כפי שהצהירה בעבר - את לימודי האנגלית לצורכי פטור למכינה הקדם-אקדמית, יוטל"י לא תכיר בהם ללימודים לתואר בכל אוניברסיטה אחרת.

"אנו מופתעים ומודאגים מאוד מכוונת אוניברסיטת חיפה לסגור את המחלקה לשפות זרות ולהעביר את לימודי האנגלית לתואר למכינה הקדם-אקדמית, אשר כידוע אינה יחידה אקדמית", כתבו נציגי יוטל"י. "אנו רואים בהחלטה זו פגיעה חמורה בתחום הוראת האנגלית האקדמית באוניברסיטת חיפה. כידוע, חלה בשנים האחרונות עלייה ניכרת בצורך ובדרישה לידיעת השפה האנגלית ברמה גבוהה. כתוצאה מכך, מושם כיום דגש רב במוסדות להשכלה גבוהה בישראל על טיפוח קשרים בינלאומיים בתחום המדע, המחקר והתרבות, חילופי סטודנטים, פתיחת תכניות ו/או קורסים הנלמדים באנגלית ועוד. בחברת הידע הגלובאלי של ימינו, רמת ידע גבוהה באנגלית מהווה מרכיב חשוב התורם להצלחתם העתידית של הסטודנטים בתחום האקדמי והמקצועי. אם יועברו לימודי האנגלית לתואר שלא במסגרת המחלקה לשפות זרות באוניברסיטת חיפה, יוטל"י לא תכיר בהם לצורך לימודים לתואר בכל אוניברסיטה אחרת".

עוד כתבות בנושא חינוך:
מגמת אנגלית חדשה לתלמידי 5 יחידות בתיכונים
פרסום ראשון: התכנית שתזניק את מספר בוגרי 5 יחידות במתמטיקה
פרסום ראשון: בית הספר לתקשורת "כותרת" לקראת סגירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסגל הזוטר ניהל מאבק עיקש בהנהלה. האוניברסיטה העברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאבקם של מורי השפות באוניברסיטת חיפה הינו חלק ממשבר חריף בו שרויים לימודי השפות בפרט, והחוגים למדעי הרוח בכלל, במוסדות האקדמיים בישראל. באוניברסיטת תל אביב, למשל, לימודי צרפתית נמצאים במגמת סגירה. כמו כן, באוניברסיטה העברית ניהלו עד לאחרונה חברי הסגל הזוטר מאבק עיקש בהנהלה, אשר תכננה לקצץ 20% מכוח ההוראה בחוג, וזאת לאחר קיצוץ רחב היקף של שלושה מיליון שקלים בשנה שעברה בשל קשיים תקציביים. מאבקם הסתיים לבסוף בהסכם העסקה, אך הקיצוץ היה בלתי נמנע.

כעת, גם אוניברסיטת חיפה נערכת לצמצומים תקציביים של כ-26 מיליון שקלים במטרה למנוע גרעון תקציבי. בשנה החולפת פיטרה האוניברסיטה 250 מרצים מן החוץ (חברי סגל זוטר), אולם לאחר שפנה ועד הסגל הזוטר לערכאות משפטיות, ישבה הנהלת האוניברסיטה עם ועד הסגל והחליטה על הקלות בקיצוצים, כמו ביטול פיטוריהם של 29 מרצים, ופתרונות נוספים בדמות צמצום היקף משרה. אולם לאחרונה, לאחר שלדברי הסגל הזוטר התחייבה ההנהלה כי לא יהיו עוד קיצוצים של אנשי סגל על רקע תקציבי, הוחלט על פירוק המחלקה ללימודי שפות זרות ונשלחו מכתבי שימוע לקראת פיטורים ל-13 מורים להוראת השפה האנגלית, אשר מרכיבים את רוב כוח האדם במחלקה. שאר המורים, שמונה במספר, יפוזרו במחלקות לימוד שונות במדעי הרוח, כדוגמת לימודי היסטוריה ותרבויות שונות. באשר ללימודי אנגלית בתואר הראשון לצורכי פטור, מתכוונת האוניברסיטה להשית לימודים אלו על מורי המכינה הקדם-אקדמית, וטרם ברור אם הדבר יצריך מהתלמידים רישום חוץ-אוניברסיטאי או תשלום נוסף בשל השינוי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

תגובת האוניברסיטה: הסגל הזוטר בחר שלא להמשיך ולהידבר

מארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת חיפה נמסר כי "האוניברסיטה בוחרת לחסוך כסף על גבם של עובדיה המוחלשים ביותר. מדובר בעובדים טובים ומסורים, שחלקם עם ותק של למעלה מ-20 שנה וחלקם קרובים לגיל פרישה, והכול בדרך של 'ישראבלוף' – מחלקה 'כאילו נסגרת' כשלמעשה היא נפתחת מיד מחדש, תחת שם שונה, אך בתנאים גרועים יותר למועסקיה. האוניברסיטה מקווה שהטריק הזה יאפשר לה להעסיק את העובדים בניגוד להסכמי השכר, תוך פגיעה קשה בהם, בסטודנטים וברמה האקדמית. כל זה נעשה זמן קצר לאחר שסיימנו הליך שבו הגענו להסכמה באשר למפוטרים לשנת הלימודים תשע"ה והמורים לשפות לא נכללו בה".

מאוניברסיטת חיפה נמסר: "בשל החלטת המועצה להשכלה גבוהה, אשר קבעה סדרים חדשים בכל הנוגע ללימודי האנגלית כתנאי סף לקבלת תואר באוניברסיטה, בהמשך לבחינה אקדמית שנערכה בעניין, וכחלק מתהליך ייעול אקדמי ואדמיניסטרטיבי מקיף, הוחלט על איחוד לימודי האנגלית באוניברסיטה תחת יחידה אחת חדשה שתיקרא 'היחידה ללימודי אנגלית באוניברסיטה' בניהולה הכולל של המכינה. להחלטה זו אין כל השפעה על הרמה האקדמית של לימודי האנגלית באוניברסיטה שתישאר כפי שהיא כיום, ללא כל הקלות או התפשרויות. יתרה מכך, לימודי האנגלית ביחידה יהיו נפרדים ולא כחלק מלימודי המכינה. נוסף על כך, במסגרת האיחוד הוצע לעובדי המחלקה לשפות זרות להמשיך ללמד במסגרת היחידה החדשה שתוקם, באותה רמה אקדמית כפי שעשו עד כה. לצורך כך, הנהלת האוניברסיטה נפגשה עם נציגי הסגל הזוטר מתוך רצון להגיע להסכמות בין הצדדים. לצערנו, בחר ארגון הסגל הזוטר שלא להמשיך ולהידבר על מנת להגיע לפתרון מוסכם".

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully