וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינת התרבות: מי הזיז את מוזיקת הנשמה שלי?

17.8.2014 / 16:11

מבוגרים מדי למטאל? מתעייפים מהר מטכנו? לא מבינים מה זה טראפ? המיני-סדרה "כוחה של מוזיקת הנשמה" היא בדיוק מה שאתם מחפשים. פינת התרבות קודם כל נשמה

מערכת וואלה!

כמאמר השיר המפורסם: "כשהנשמה מאירה, גם שמיים עוטי ערפל מפיצים אור נעים". לא מכירים? לא נורא. העיקר שיש לכם נשמה, ואם יש לכם אחת, אין סיכוי שלא תרצו לבדוק את הסדרה "כוחה של מוזיקת הנשמה" (Soul Power), סדרה בת ארבעה פרקים, שתשודר בימים שני עד חמישי, החל מה- 25/8 בשעה 21:05 בערוץ 8.

מדובר בסדרה המגוללת את סיפורה של מוזיקת הסול האמריקאית שצמחה מהמצוקה הכלכלית והחברתית של הקהילה האפרו-אמריקנית והפכה לאחד הז'אנרים המובילים בארה"ב ובעולם כולו. עם זאת, היא הפכה לפופולרית כמעט במקרה: במהלך שנות ה-40 וה-50 של המאה הקודמת, מוזיקת ה-"Doo Wop" הייתה הדבר הכי חם במוזיקה האמריקאית. בד בבד, מוזיקת הגוספל התחילה לצבור תאוצה גם היא. שני הז'אנרים המיוחדים האלה מוזגו יחד למה שהיום אנחנו מכנים "מוזיקת נשמה".

מהימים שאחרי מלחמת העולם השנייה ועד למאה ה-21, מבו דידלי ועד ביונסה, מארתה פרנקלין ועד אדל, מאל גרין ועד אלישיה קיז ועוד, הסדרה מציגה את זמרי הנשמה הגדולים של אז והיום, דרך השירים, הקונפליקטים והגישה הייחודית שהביאה את הז'אנר עד הלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully