וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר שעלה מארה"ב כדי להתגייס לצה"ל: "מרגיש ישראלי"

338 עולים חדשים מארצות הברית ומקנדה הגיעו הבוקר לנתב"ג. כשליש מהם יתגייסו בקרוב לצה"ל, רבים מהם ליחידות קרביות. הנשיא ריבלין, שקיבל את פניהם: "נוכחותכם מחזקת אותנו"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

338 עולים חדשים מארצות הברית ומקנדה נחתו הבוקר (שלישי) בשדה התעופה בן גוריון שבלוד, והתקבלו על ידי נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ושר הפנים, גדעון סער. 108 מבין העולים, שהגיעו בטיסה שארגנו עמותת "נפש בנפש", משרד העלייה והקליטה והקרן הקיימת לישראל, צפויים להתגייס לצה"ל בחודש נובמבר הקרוב כחיילים בודדים, במסגרת פרויקט גרעין "צבר" של תנועת הצופים.

"העם בישראל מעריך אתכם על המסירות, הגבורה והציונות הפשוטה שלכם", בירך הנשיא ריבלין את המועמדים הטריים לגיוס, והוסיף: "הנוכחות שלכם כאן היום מחזקת אותנו. אנחנו חשים בעזרתכם את החיבוק וגלי החום של יהדות ארצות-הברית וקנדה".

עוד בוואלה! חדשות:
גורם מדיני על שיחות הפסקת האש בקהיר: "הפערים בין הצדדים נותרו גדולים"
חשד לניסיון חיסול: פצוע בפיצוץ רכב בקריית שמונה
אובמה על הדחת ראש ממשלת עיראק: ”צעד מבטיח”

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל הבוקר 110 צעירים המתגייסים לצה"ל כחיילים בודדים מארה"ב ומקנדה, אוגוסט 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"אתם הילדים של כולנו". הנשיא ריבלין עם העולים הצעירים, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

"עד לפני כחודש, לא רבים הכירו את גרעין 'צבר' ואת התרומה האדירה של החיילים הבודדים לביטחון ישראל", אמר ריבלין. "היום, לאחר מבצע 'צוק איתן' אין ישראלי שלא מכיר את גרעין 'צבר', את שון כרמלי ומקס שטיינברג שאיבדו את חייהם במערכה הכבדה, את משה שנפצע ואת זאק וג'ושוע שחזרו במיוחד להצטרף לקרב עם החברים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל הבוקר 110 צעירים המתגייסים לצה"ל כחיילים בודדים מארה"ב ומקנדה, אוגוסט 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"העם בישראל מעריך אתכם על המסירות". הנשיא רמקבל את פניהם של העולים/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

הנשיא הוסיף ואמר לעולים הצעירים: "נוכחותכם כאן היא מסר לעולם כולו: 'לעולם לא נוותר על החלום לבנות כאן את הבית. שום ארגון טרור לא ימנע מהעם היהודי לשוב ולבנות את המולדת'". לדבריו, "אין יותר חיילים בודדים במדינת ישראל. אף חייל לא בודד ולא יישאר בודד. אתם הילדים של כולנו".

כ-2,800 חיילים בודדים מרחבי העולם (כ-800 מארצות הברית) משרתים כיום בצה"ל, וכל שנה מתגייסים כ-900 עולים חדשים. גרעין "צבר" מסייע לחיילים בהתאקלמות בארץ, בלימודי שפה ובמציאת משפחות מאמצות בקיבוצים. מנתוני הגרעין עולה כי כ-70% מהחיילים הבודדים המגיעים מדי שנה להתגייס לצה"ל נשארים לאחר מכן בארץ ומבצעים עלייה מלאה לישראל.

"מת כבר להתגייס"

אחד מהעולים הוא דניאל קנפו, בן 17 מלוס אנג'לס, שאחותו טל עלתה לפני שנה לארץ בגרעין "צבר" וכיום משרתת כמדריכת חי"ר. הוריו שירתו גם הם בצה"ל, וסבו וסבתו מתגוררים בחיפה. "אני מתרגש לראות את אחותי, לא ראיתי אותה חמישה חודשים. מגיל קטן היא השפיעה עליי ואני מעריץ אותה. אנחנו מדברים כל הזמן ואני משתוקק לראות אותה".

"יש לי חברים שעלו איתי אז אני לא מרגיש לבד", הוסיף. "אני יודע שיש לי על מי להישען". לדבריו, הוא אינו חושש מהגיוס לצה"ל, באוקטובר הקרוב. "מת להתגייס כבר. אני לא מפחד. אני רואה בטלויזיה את כל החיילים שנהרגו והפצועים וזה רק גורם לי לרצות פי מאה להתגייס". בן דודו של קנפו משרת בסיירת גולני, ומפקדו היה סגן הדר גולדין, שנהרג ברצועת עזה. "אני יודע שאני רוצה סיירת", אמר.

"כל יום עקבתי אחר המבצע", הוא סיפר. "הורדתי אפליקציה שאומרת מתי יש 'צבע אדום' ואני מתעדכן בכל דבר שקורה בארץ. ככה גם אני משפר את העברית שלי". לדבריו, הוא שוקל "לעשות עלייה" אחרי שיסיים את השירות. "התקבלתי למרכז הבינתחומי בהרצליה ואני אהיה שם אחרי הצבא", סיפר.

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל הבוקר 110 צעירים המתגייסים לצה"ל כחיילים בודדים מארה"ב ומקנדה, אוגוסט 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין וסער עם החיילים לעתיד/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

הוריו של קנפו - האבא מדימונה והאימא מחיפה - עברו ישר אחרי הצבא ללוס אנג'לס, התחתנו ואחרי שלוש שנים התגרשו. "בבית דיברנו עברית מאז שהייתי בן שבע. אני תמיד מרגיש ישראלי, אני חצי אמריקני, חצי ישראלי".

לדבריו, "יש בעיה גדולה בחשיבה על ישראל. יש המון פלסטינים בלוס אנג'לס או כאלו שפשוט מחפשים טוויטרים שמחמיאים לישראל והם פשוט קוטלים אותם. יש לי חברים שחושבים בגלל זה ישראל לא טובה, אבל חלקם הגדול אומרים שלישראל הזכות להגן על עצמה. התגובות כל כך מטופשות ולא מושכלות. רואים שזה מונע משנאה טהורה".

גיא זוהר, 17, חברו הטוב של דניאל שבא איתו לארץ, סיפר: "כשהייתי בכיתה ז' בצופים היה יום עצמאות, ואמרו שכל מי שהיה בצבא שיעמוד. וראיתי שחצי מההורים עמדו על הרגליים. קיבלתי צמרמורת ומאז החלטתי שאני מתגייס".

ההורים של גיא, במקור מעתלית, טסו לפני 29 שנים לטיול בארצות הברית, ונשארו. "הם מאוד תומכים. הם קצת חששו, חשבתי שאמא תבכה אבל היא הייתה מאד חזקה". אחותו של גיא, שסיימה לשרת לפני שנתיים במסגרת גרעין "צבר", מתגוררת כיום בתל אביב.

"אני חושב על עלייה אבל יש לנו זמן", אמר. אנחנו נקבל החלטה ביחד אחר כך". לדבריו, "כל פעם שאני בישראל אני הולך לסבתא שגרה בניר עציון, ומרגיש בבית".

גם גיא וגם דניאל עומדים להתגורר במהלך שהותם בעוטף עזה. "אני בוטח בישראל", הוא אמר, "זה הצבא הכי טוב בעולם. אני סומך עליהם באופן מלא".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully