וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בדרום | עדכונים שוטפים

כתבי וואלה!

12.8.2014 / 10:00

גורם מדיני רשמי אמר לוואלה! חדשות כי "הפערים בין הצדדים גדולים, ואין התקדמות במשא ומתן". בירושלים זעמו על הרכב הוועדה שתחקור את המבצע בעזה. דיווח: "המאווי מרמרה בדרכה לעזה"

הספינה "מאווי מרמרה" שבה הביתה. רויטרס
תגיע לחופי עזה בשנית? המאווי מרמרה/רויטרס

10:00: גורמים המעורבים במשא ומתן בקהיר מסרו כי ייתכן שתושג הסכמה להארכת הפסקת האש בין ישראל לבין הפלגים הפלסטיניים ב-72 שעות נוספות - כך דווח הבוקר באתר "אל-קודס". הגורמים הבהירו שמטרת הארכת הפסקת האש היא גישור על הפערים בין הצדדים. כמו כן, נמסר כי המשלחת הפלסטינית סירבה לדון על גורל החללים סגן הדר גולדין וסמל-ראשון אורון שאול, והדגישה כי זאת סוגיה שעליה ידונו הצדדים בנפרד.

8:20: ישיבת הקבינט המדיני-הביטחוני שהייתה אמורה להתכנס היום בצהריים בוטלה, וטרם נקבע לה מועד חדש. ישיבת הקבינט האחרונה שנערכה הייתה לפני שבוע, וביטול הישיבה היום מגיע על רקע הדיווחים מפי גורם מדיני בכיר שישנם "פערים גדולים" במשא ומתן בין ישראל לבין הפלסטינים בקהיר.

6:45: גורם מדיני רשמי אמר לוואלה! חדשות כי "הפערים בין הצדדים גדולים, ואין התקדמות במשא ומתן".

4:14: ספינה ה"מאווי מרמרה" תשתתף במשט שייצא בימים הקרובים לעזה מטורקיה - כך פורסם בסוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא". מטרת המשט לדברי מארגניו, חברי 12 מדינות החברות בארגון הסיוע הטורקי IHH, היא לאתגר את המצור הישראלי על הטריטוריה הפלסטינית. טרם דווח על מועד בו תצא הספינה.

00:00: המשלחת הישראלית לקהיר בראשות יורם כהן עזבה בשעות הערב את קהיר לתל אביב במטוס פרטי. "המשלחת הישראלית תקיים התייעצויות עם ההנהגה הישראלית בתל אביב ותשוב לקהיר במהלך השעות הקרובות", אמר מקור מדיני. כך פורסם בעיתון המצרי "אל-אהראם".

23:41: חבר הלשכה המדינית של חמאס עיזת א-רישק, המשתתף במשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר, אמר כי ארגונו איננו מתנגד כי הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן תקבל על עצמה את שיקום רצועת עזה והוצאה לפועל של הסכם לכשיושג. במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "מען" כי ראש המשלחת הפלסטינית לקהיר, עזאם אל-אחמד, הודיע כי ממשלת האחדות הפלסטינית והרשות הפלסטינית על כל מנגנוניה יקבלו על עצמם את כל מה שיוסכם בשיחות להפסקת אש, כמו גם את השליטה על המעברים.

ילד מחזיק מטרייה ליד הריסות בבית לאהיא, אוגוסט 2014. AP
בישראל תקפו את הוועדה בטרם החלה לעבוד. הריסות בבית לאהיא/AP

23:37: גורמים בכירים בישראל קיבלו בכעס צפוי מראש את הרכב ועדת החקירה למבצע בעזה, שהוקמה מכורח החלטת מועצת האו"ם לזכויות האדם. בישראל אומרים כי הרכב הוועדה, כמו גם המנדט שלה, מצביעים על "משחק מכור" שאין לישראל סיכוי להשפיע על תוצאותיו.

21:41: מטען התפוצץ היום בסמוך לג'יפ של משמר הגבול בכביש הסמוך להריסות ההתנחלות חומש שבצפון השומרון. איש לא נפגע, אך נזק קל נגרם לג'יפ.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שר הביטחון משה יעלון מבקר בבית משפחתו של סמ"ר אורון שאול שנהרג ברצועת עזה. 10 באוגוסט 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון בביתו של אורון שאול, השבוע/משרד הביטחון, אריאל חרמוני
סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס. קהיר, 10 אוגוסט 2014. רויטרס
מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס"/רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית במקסיקו סיטי. 9 באוגוסט 2014. AP
הפגנה פרו-פלסטינית במקסיקו סיטי/AP
עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפת צה"ל. 9 באוגוסט 2014. AP
תקיפות צה"ל בעזה, השבוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully