וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: מסכימים שאבו מאזן ישלוט במעברים

12.8.2014 / 0:34

עיזת א-רישק, המשתתף בשיחות בקהיר, צוטט בסוכנות "מען" אומר כי ארגון הטרור עדכן את יו"ר הרשות בנכונותו שמעבר רפיח יהיו באחריותו. ראש המשלחת: הרשות תופקד על שיקום הרצועה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב פוקס

(השר לפיד, היום: נרדוף את ראשי חמאס)

חמאס מסכים שאבו מאזן ישלוט במעברים? חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזת א-רישק, המשתתף במשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר, אמר כי ארגונו איננו מתנגד כי הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן תקבל על עצמה לשקם את רצועת עזה ולהוציא לפועל הסכם לכשיושג, ובכלל זה שליטה של יו"ר הרשות במעברים. מדובר באחת הסוגיות השנויות במחלוקת שישראל וחמאס לא הצליחו להגיע להסכמה סביבה.

במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "מען" כי ראש המשלחת הפלסטינית לקהיר, עזאם אל-אחמד, הודיע כי ממשלת האחדות הפלסטינית והרשות הפלסטינית על כל מנגנוניה יקבלו על עצמם את כל מה שיוסכם בשיחות להפסקת אש, וכן על תהליך השיקום של עזה.

לקראת רגיעה? עוד כותרות בוואלה! חדשות:
מצרים תחזיר השגריר לישראל אם תושג הסדרה ארוכת טווח
יוזמת לפיד: להחזיר את השליטה בעזה לרשות הפלסטינית
הכתבים הזרים בישראל: חמאס איים ומנע סיקור בעזה

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, בפגישה ברמאללה, 23 ביולי 2014. AP
"הסכמנו על ממשלת אחדות לאומית בראשותו". יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/AP

"עדכנו את אבו מאזן ואת אחינו מהרשות הפלסטינית כי אנו מוכנים מרגע זה להעביר את מעבר רפיח לאבו מאזן", צוטט רישק בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

"אנו בעד הרכבת צוות לאומי האחראי על שיקום עזה, שיורכב על ידי אבו מאזן, ומי שיעמוד בראשו יהיה אדם נקי כפיים, מקצועי ובעל שקיפות המקובל על ידי הפלסטינים, העולם הערבי והקהילה הבינלאומית", הוא הסביר. "הסכמנו על ממשלת אחדות לאומית בראשות אבו מאזן, והיא זו האחראית על רצועת עזה כעת", אמר בהתייחסו לממשלת פתח וחמאס שעליה הוכרז באפריל.

רישק הוסיף: "כולם נמצאים במשבר. ישראל, הרשות הפלסטינית, חמאס והמצב הבינלאומי והאזורי השתנו כולם. אין מנוס אלא להגיב לתנאים שהשתנו למען עמנו ובעיותיו, ולכן מסרנו את השלטון לממשלת האחדות על בסיס השותפות והתפנינו לעניין ההתנגדות".

מעבר רפיח בין רפיח לחצי האי סיני – רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
"מוכנים להעבירו לאחינו". מעבר רפיח/רויטרס

המשלחת הפלסטינית לקהיר המשיכה גם אתמול בפגישות במטרה להביא להסכמה על הפסקת אש כוללת וקבועה ברצועת עזה. זאת לאחר שבחצות הלילה שבין ראשון לשני נכנסה לתוקפה הפסקת אש של 72 שעות בין ישראל לחמאס. בשיחות החליטו הפלסטינים כי יש להרכיב ועדה הכוללת את חברי המשלחת להצעת תכנית עבודה לפתיחת מעבר רפיח לאחר שהלחימה תסתיים, בהנהלת הרשות הפלסטינית. ההצעה תוגש למצרים אם וכאשר יושג הסכם רגיעה קבוע, על פי ההגבלות של המצרים הנוגעות לביטחונה הלאומי.

מקור המקורב למשלחת הפלסטינית בקהיר אמר לסוכנות "מען" כי הפגישות העקיפות החלו אתמול ב-13:00 בצהריים ונמשכו עד 22:00. לפי המקור, המתווך המצרי עובר "באופן נמרץ" בין המשלחות. הוא הוסיף ואמר כי עד כה ניתן להגדיר את השיחות "קשות ועמוקות", וכי כל הצדדים רוצים להגיע להסכם ולא לשוב למעגל הדמים ולהסלמה. נמסר גם כי משלחת של שרי חוץ ערביים ביקרה את המשלחת הפלסטינית והתחייבה לסייע ולתמוך במאמצים. השיחות צפויות להתחדש היום בצהריים.

לפניות לכתב: aviissacharoff@walla.com

בהכנת הידיעה השתתף עמר ויקסלבאום

(עדכון ראשון: 23:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully