וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוסתו של קלוני לא תחקור את "צוק איתן" מטעם האו"ם

עורכת הדין הבריטית-לבנונית אמל אלמודין סירבה להצעה להשתתף בוועדת האו"ם לזכויות אדם. הוועדה תחקור טענות להפרת החוק ההומניטרי ברצועת עזה במהלך הלחימה בין ישראל לחמאס

ג'ורג' קלוני. splash
"מזועזעת מהמצב ברצועת עזה הכבושה". אמל אלמודין עם ג'ורג' קלוני/splash

לאחר שקיבלה אמש את ההזמנה המכובדת להשתתף בוועדה שתחקור טענות בדבר הפרת החוק הבינלאומי במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה - דחתה היום (שלישי) ארוסתו של השחקן ג'ורג' קלוני, אמל אלמודין, עורכת דין בריטית-לבנונית, את ההצעה. אלמודין, שעבדה לאחרונה בבית המשפט הבינלאומי לצדק, הייתה אמורה להיות אחת משלושת הנציגים שמועצת האו"ם לזכויות האדם מינתה כדי לחקור טענות להפרת החוק ההומניטרי ברצועת עזה במהלך הלחימה בין ישראל לחמאס.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הכתבים הזרים בישראל: חמאס איים ומנע סיקור בעזה
מצרים תחזיר השגריר לישראל אם תושג הסדרה ארוכת טווח
יוזמת לפיד: להחזיר את השליטה בעזה לרשות הפלסטינית

שעות בודדות לאחר שמונתה לפאנל אמרה אלמודין: "קיבלתי לראשונה את ההזמנה מהאו"ם היום בבוקר.. כבוד הוא לי לקבל הזמנה שכזאת, אך הודות למחויבויות קודמות – בהם שמונה תיקים שמתנהלים בימים אלה – לא אוכל לקבל עלי את התפקיד לצערי". אלמודין הוסיפה כי היא "מזועזעת מהמצב ברצועת עזה הכבושה, ובעיקר מהנפגעים בקרב האוכלוסייה האזרחית", לדבריה, "יש לערוך חקירה עצמאית ולמצוא את האשמים בפשעים שבוצעו".

בראש הוועדה יעמוד ויליאם שבאס הקנדי, פרופסור למשפט בינלאומי באוניברסיטת מידלסקס בלונדון, שהשתתף ב"ועדת האמת והפיוס" בסיירה לאון שבמערב אפריקה בשנים 2004-2002. החבר השלישי בוועדה הוא דודו דיינה מסנגל, מי שהיה אחראי מטעם האו"ם בנושאי גזענות, אפליה, שנאת זרים וחוסר סובלנות בשנים 2008-2002.

בתוך כך, במצרים נמשכו בשעות האחרונות המגעים להסדר ארוך טווח בין ישראל לחמאס. גורמים ששוחחו עם וואלה! חדשות אמרו כי בשיחות שמתקיימות בקהיר יש עדיין פערים גדולים – לא רק בין ישראל לחמאס, אלא גם בין ארגון הטרור הפלסטיני לבין מצרים.

ישראל הציעה לפלסטינים שורה של "הקלות" במצור על עזה, החל מהרחבת פעילות המעברים היבשתיים עם ישראל ועד להרחבת תחום הדיג בחופי הרצועה. עם זאת, ישראל ומצרים עדיין מתנגדות לדרישה הפלסטינית להקמת נמל, ואילו המצרים והפלסטינים מנסים למצוא נוסחה מוסכמת להפעלת מעבר רפיח.

(עדכון ראשון: 22:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully