וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר: מערכת לטיפול באיום המנהרות נוסתה בהצלחה

11.8.2014 / 17:01

קצין בכיר הודה כי צה"ל עוסק בבעיה מאז 2002, וסיפר כי לאחרונה נוסו בהצלחה שתי שיטות למציאת חללים וחפירות. לדבריו, אם הפתרון יתקדם כמתוכנן, תידרש תוספת תקציב של כשני מיליארד שקל

צילום: דובר צה"ל

מתקדמים לקראת פתרון? קצין בכיר במטה הכללי התייחס היום (שני) לאיום המנהרות, שעלה לכותרות בשבועות האחרונים בשל עשרות הפירים והמנהרות שצה"ל חשף בימי הלחימה ברצועת עזה.

הקצין הבכיר הודה כי צה"ל עוסק בבעיית המנהרות מאז שנת 2002 וכי לא נמצא פתרון מוכח לסוגיה. ואולם, לדבריו, לאחרונה נוסו בהצלחה שתי שיטות שנועדו לחשוף חללים וחפירות, והפתרונות הללו הועברו לפעילות בשטח לניסוי הוכחה. "אם זה יצליח, נידרש להשקיע בין מיליארד וחצי שקלים לשני מיליארד כדי להתמודד בצורה יעילה עם מנהרות", אמר הקצין באשר לעלות הכספית הכרוכה בנושא.

עוד בוואלה! חדשות:
שלושה תיירים מישראל נהרגו בתאונת דרכים בשוויץ
חשד: משרתי קבע גנבו ציוד שנתרם לחיילים במבצע
המשט הבא בדרך: ארגון טורקי ינסה לשבור את המצור על עזה

קצין צה"ל במנהרה שחפרו אנשי חמאס בגבול עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
קצין צה"ל בתוך אחת המנהרות המבוטנות שנחשפו במהלך מבצע "צוק איתן"/AP

הקצין הבכיר סיפר כי לאחרונה הושלם ניסוי במעבדה שאותו הובילו בוגרי יחידת תלפיות, תעשיות ביטחוניות מובילות בישראל וכן אנשי משרד הביטחון. לדבריו, הפרויקטים בתחום זה נכשלו בניסויים שבוצעו בשנת 2007, אך בניסויי מעבדה שנעשו בתל אביב לאחרונה, הם עלו יפה. לפיכך, הוחלט ליישם אותן כעת בשטח במטרה לאתר מנהרות.

בשבועות האחרונים פוצצו כוחות ההנדסה יותר מ-32 מנהרות באמצעות משאית האמולסיה, שמזרימה טונות של חומר נפץ למנהרות. הקצין הבכיר ציין בדבריו כי עיקר הקושי הוא להתגבר על מכשולים בתוך המנהרה והתוואי שלה כדי להכניס מספיק חומר נפץ שישמיד את כל המנהרה, ועל כך התגברו תוך כדי המבצע בפיתוח שיטות מיוחדות ובסיוע רובוטים מהמתקדמים בעולם.

הקצין הבכיר אמר עוד כי בנוסף לתקציב הנדרש לצורך הטיפול במנהרות, יזדקק צה"ל גם לתוספת תקציבית חד-פעמית של שניים עד שלושה מיליארד שקלים כדי להשלים את תחום מיגון הטנקים, הנגמ"שים וההגנה האקטיבית בכלל כוחות היבשה. "זה יוביל אותנו אסטרטגית למקום אחר לגמרי", טען הקצין. "ללא קשר, אני חושב שהגיע הזמן שבפעם הראשונה זה שנים תהיה לנו תכנית רב-שנתית", הוא הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פרס לביטחון ישראל הוענק למפתחי "מעיל רוח". משרד הביטחון
מערכת "מעיל רוח" בפעולה, בחודש שעבר/משרד הביטחון

בהתייחסו למיגון של כוחות היבשה, הקצין ציין לשבח את תפקודה של מערכת "מעיל רוח", שהתגלתה כאחת הפתעות במהלך הלחימה ברצועת עזה. זאת לאחר במאות מקרים היא התמודדה בהצלחה רבה עם טילים נגד טנקים ששוגרו לעבר כוחות צה"ל. "אף אחד מטילי הנ"ט לא השיג הישג משמעותי", אמר הקצין הבכיר. "יש עוד מערכות הגנה אקטיביות, אבל אין לנו תקציב לכך", הוא הסביר.

הלווייתו של סא"ל דולב קידר, בבית העלמין במודיעין, יולי 2014. נועם מושקוביץ
"הוכחנו חוסן אישי". הלווייתו של סגן-אלוף דולב קידר שנהרג ברצועה/נועם מושקוביץ

בעניין אחר, הקצין הבכיר העניק גיבוי להחלטה להשתמש בנגמ"ש ה-M-113 המיושן וטען כי יש עוד אלפים כמוהו בשירות צבאי ואף כי ייעשה בו שימוש בעתיד. כזכור, בנגמ"ש מסוג זה נהרגו שבעה לוחמי צה"ל בחודש שעבר כשטיל שוגר לעברם בעת שהיו בשכונת שג'אעיה במזרח עזה.

הקצין הבכיר התייחס גם לעובדה שבלחימה ברצועה נפצעו מפקדים בכירים ואחרים אף נהרגו שם. "הוכחנו שיש למפקדים שלנו חוסן אישי", אמר. "זה אתגר ואנחנו צריכים לפתח אותו".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully