וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התקשורת אישר לבזק להפעיל לראשונה בישראל אינטרנט מהיר

6.11.2000 / 12:10

בפתיחת תערוכת "טלקום 2000" אמר בן אליעזר: "חשבתי שלכבלים צריך להיות אישור לאינטרנט מהיר. לא יעזור כלום, אין מתחרה לבזק בשלב זה מלבד הכבלים"

שר התקשורת, בנימין בן אליעזר, הודיע בפתיחת תערוכת טלקום היום בבוקר כי אישר לבזק להפעיל שירותי אינטרנט מהיר על בסיס מערכת ADSL, שיצרו אורכית ואלקטל.

בן אליעזר תקף הבוקר את היועץ המשפטי לממשלה, וטען כי אילץ אותו לפתוח את האינטרנט המהיר לתחרות רק דרך בזק. הוא אמר: "טובת הצרכן דורשת לפחות 2-3 מתמודדים. חשבתי שלכבלים צריך להיות אישור לאינטרנט מהיר. לא יעזור כלום, אין מתחרה לבזק בשלב זה מלבד הכבלים. אני מצטער שאני עומד במצב בו בזק הופכת להיות מונופול חזק", הוא אמר.

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, כתב חוות דעת ארוכה לפני מספר ימים לבן אליעזר, ובה קבע כי לשר התקשורת אין סמכות להעניק רשיון למפעיל פנים ארצי (מפ"א) לחברות הכבלים, מה שיתן להן אפשרות להפעיל שירותי אינטרנט. רובינשטיין קבע כי הדבר מצריך שינוי חקיקתי.

עשרות אלפי לקוחות בהמתנה

מחברת בזק נמסר כי בחודשים האחרונים התקבלו פניות מעשרות אלפי אנשים, המבקשים להתחבר לשירות, ואלה נמצאים ברשימת המתנה.

מחיר החיבור לשירות מורכב מדמי התקנה חד פעמיים ומדמי שימוש. מחיר דמי השימוש החודשיים לבזק יהיה 149 שקל, כולל מע"מ, ומחיר זה אינו תלוי במשך הגלישה. כל לקוח ישלם תשלום חד פעמי בסך 299 שקל כדמי התקנה. לקוחות שברשותם קו ISDN ישלמו רק 199 שקל להתקנת השירות. התשלום עבור התקנת כרטיס רשת במחשב לקוח בסך 234 שקל כולל מע"מ, לא ישולם לבזק, אלא ישירות לקבלני ההתקנות.

ישנם מסלולים שונים להתחברות: מסלול אחד מיועד לגלישה מזדמנת באמצעות ספקי אינטרנט שונים שיאפשרו זאת. בסמלול זה ישלם הגולש לספק האינטרנט רק עבור משך הגלישה. מסלול נוסף מיועד עבור גולשים המחוברים לספק אינטרנט קבוע, בתשלום שיקבע על ידי הספק. מסלול אחר הוא מסלול בו ספק האינטרנט מחבר ישירות את הלקוח לשירות.

מחברת בזק נמסר כי היא כבר פרסה את השירות בכמה עשרות מרכזות ברחבי הארץ (מתוך 200 מרכזות) ועד אמצע שנת 2001 מתכוונת החברה לאפשר את השירות בכל המרכזות הקיימות בארץ. במרכזות הראשונות בהן יופעל השירות תחבר בזק כבר בימים הקרובים לקוחות המזמינים את השירות. ליתר המבקשים להצטרף לשירות, תספק בזק את השירות בצורה הדרגתית על פי לוח זמנים מוגדר.

בזק הקימה מוקד תמיכה ושירות טכני באמצעות הטלפון שמספרו: 1-800-340-340, המאפשר ללקוחות לקבל סיוע. הזמנת השירות מתבצעת במוקדי 199 ו-1-800 של בזק, וכן ניתן להירשם להזמנת השירות באתר האינטרנט של החברה. קיים מנגנון המאפשר לבדוק באופן מקוון האם קו הטלפון שלגביו נרשמה ההזמנה יכול להתחבר כבר היום לשירות.

כדי להתחבר לשירות קיימות מספר דרישות מהמחשב האישי של הלקוח: מעבד 100 Mhz, זיכרון מינימלי של 32MB, מערכת הפעלה חלונות 95' לפחות, דפדפן אקספלורר בגירסה 4.0 ומעלה ופרוטוקול TCP/IP.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully