וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר ינהל מו"מ עם תורכיה במטרה לרכוש ממנה מים לישראל

6.11.2000 / 11:37

במקביל החליט לפרסם מכרז להובלת המים ולהקמת מתקן להתפלת מים; ישראל תרכוש מתורכיה 15-25 מיליון קוב של מים בשנה במשך 5-10 שנים

שר האוצר ושר התשתיות, אברהם (בייגה) שוחט, החליט לפתוח במשא ומתן עם ממשלת תורכיה במטרה להגיע איתה להסכם לרכישת מים. במקביל החליט שוחט להקים ועדה שתגבש מכרז להובלת מים מתורכיה לישראל.

במסגרת ההסכם עם תורכיה, תבקש ישראל לרכוש מים בכמות של 15 עד 25 מיליון קוב לשנה, עם אפשרות להכפלת כמות המים. תקופת ההתקשרות בהסכם תהיה חמש עד עשר שנים. אותן כמויות מים וכן אותה תקופת התקשרות יכללו גם במכרז להובלת המים והצעת מחיר ההובלה לא תכלול את מחיר רכישת המים. אם לאחר קבלת ההצעות במכרז יוחלט להתחיל לייבא מים, צפוי הדבר להיעשות בעוד שנה.

במקביל להחלטה על יבוא המים החליט שר האוצר גם לפרסם מכרז נוסף להקמת מתקן קטן להתפלת מים, לכמות של עד 15 מיליון קוב בשנה. במכרז זה תוכל להשתתף גם חברת מקורות יזום ופיתוח, שתוקם במסגרת שינויים מבניים שיבוצעו בחברת מקורות, ובכפוף לישום חובת ההולכה לכל סוגי המים.

שוחט ציין כי החלטות אלו משלימות את החלטת הממשלה שקיבל במסגרת ועדת שרים לכלכלה, לגגון ולהגדיל את מקורות המים של ישראל. ועדת השרים החליטה לבצע מספר צעדים במשק המים ובינהם הקמת מפעל להתפלת מי ים בהיקף של 50 מיליון קוב לשנה, טיוב בארות והשבת קולחין לחקלאות, לתעשייה ולשימושים עירוניים, וכן נקיטת צעדים לחסכון במים במגזר הביתי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully