וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע הוכיח: הליכוד לא ראוי לשלטון

אלדד אברהם

3.8.2014 / 12:12

בשונה מחברי הכנסת של השמאל, שהבינו את גודל השעה, שרים בימין תקפו במהלך כל המלחמה את מדיניותו של ראש הממשלה. חבר מרכז הליכוד מבהיר: זו לא העת לשיקולי פריימריז

כל הזמן מוכרים לנו סיסמאות שכוחנו באחדותנו ושעם ישראל מתגלה במלוא עוזו. פתאום אנחנו מגלים את ארץ ישראל היפה ואת הערבות ההדדית ואת רוח ההתנדבות והנשיאה בנטל. אלא שכל זה נכון לעם ישראל - ולא למנהיגיו.

המנהיגים והנבחרים שבחרנו תוקפים ויוצאים נגד הממשלה שבה הם חברים בזמן מלחמה, דבר שהוא בלתי סביר, שאין לו אח ורע בשום מדינה אחרת. נסו לחשוב על מצב ששר החוץ של ארה"ב יוצא נגד החלטות של הממשל בארה"ב בזמן מלחמה.

מלחמה בדרום | כל הכתבות, הפרשנויות והעדכונים

אני מתבייש לראות את ההתנהלות של הנהגת המדינה בזמן מלחמה. כל פוליטיקאי דואג רק לעצמו ולפריימריז שלו. התופעה בה שרים בכירים, כולל שרי החברים בקבינט, מנהלים קמפיין פוליטי ויוצאים נגד החלטות הממשלה והקבינט בזמן מלחמה היא דבר מסוכן לביטחון המדינה. לא ייתכן, שבזמן לחימה, כל שר מציג באולפני הטלוויזיה עמדות עצמיות שלו ולא מייצג את החלטות הממשלה בה הוא חבר. זה מלמד על אבדן דרך ופגיעה קשה ביכולת המשילות של ממשלה בישראל.

הגיע הזמן לומר את האמת: פוליטיקה היא דבר מגעיל ומכוער תמיד, ומה שקורה עכשיו זה כבר סכנה. אין היום שר בממשלת ישראל, במיוחד לא במפלגת השלטון, שמדבר בעד החלטות הממשלה בה הוא חבר.

חיזוק מהשמאל

לא יאומן שהימין הוא זה שעסוק בפוליטיקה בזמן מלחמה, והשמאל הוא זה שמגלה אחריות ומנהיגות, תומך ומחזק את הממשלה למרות שלא כל מצביעי השמאל אוהבים את זה. לימין יש כיום את הנציגות הגדולה ביותר שהייתה אי פעם בקבינט ( נתניהו, יעלון, בנט, ליברמן וארדן) ושאי פעם תהיה לו בכל ממשלה עתידית.

בבחירות האחרונות הייתה תחושה שמגיעה "פוליטיקה חדשה", משהו נקי ומרענן יותר. אבל לצערנו אנחנו חוזים כעת בפער שיש בין הערבות והאחדות שיש בעם לבין מנהיגיו שכל עניינם הוא לעשות פוליטיקה בזמן מלחמה. נסו לחשוב מה עובר על חיילי צה"ל שנמצאים בתוך פיר של מנהרה כאשר הם רואים איך הפוליטיקאים מנהלים קמפיינים אישיים ורואים רק את טובתם האישית.

יגידו לכם שאותם פוליטיקאים רק נלחמים על השמעת עמדתם. אולם, יש מקום אחד בו הם יכולים לעשות כן – בישיבות הקבינט. מרגע שההחלטה נפלה, על השרים להתייצב מאחוריה, שכן גם הם נושאים באחריות.

המצב בו ראש הממשלה לא מקבל את גיבוי הממשלה בעת מלחמה היא מצב מסוכן, ואולי יש מקום להקים ועדת חקירה שתבדוק את התנהלות הפוליטיקאים שהחליטו "לירות בתוך הנגמ"ש" ולפגוע בישראל בזירה הבינלאומית.

איננו תמימים, אבל כחבר מרכז ליכוד אני חייב לומר את האמת: הליכוד לא ראוי להיות בשלטון. כדי למשול צריך לדעת שמוטלת על כל חבר ממשלה אחריות משותפת, ושעל כל חבר ממשלה לסמוך ולהאמין בעומד בראשה. ביבי – אמנם לא כל הממשלה מאחוריך, אך דע שהעם סומך עליך, על צה"ל ועל שר הביטחון שלו שאתם עושים את הדבר הנכון למדינת ישראל.

הכותב הוא חבר מרכז הליכוד

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully