וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ניקרגואה: צריך לעשות לנתניהו גירוש שדים

דניאל אורטגה אמר כי ישראל מבצעת רצח עם בעזה, וכי פשעיה "משתווים לאלה של הנאצים". היחסים בין המדינות נותקו ב-2010 אחרי המשט לעזה. נשיא בוליביה: ישראל - מדינת טרור

ישיבת ממשלה, יולי 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה נתניהו, החודש בישיבת הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

נשיא ניקרגואה דניאל אורטגה מגנה בחריפות את המבצע הצבאי בעזה, וקורא לאפיפיור לבצע גירוש שדים בגופו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהצהרה שפרסמה בסוף השבוע רשת המדיה הלטינית Globovision, צוטט אורגטה באומרו כי "הפלסטינים הם קורבן הטירוף של ראש ממשלת ישראל, שחפץ להשמידם".

לדבריו, "השד נכנס לראש הממשלה נתניהו. הוא צריך שהאפיפיור יגרש אותו כדי לחזור לשלוותו". אורטגה טען כי ישראל "מבצעת רצח עם ברצועת עזה", וכי מדובר בפשע כה חמור, "המשתווה אך ורק לזה שביצעו הנאצים".

בשבוע שעבר הביעו כמה מדינות מדרום אמריקה, בהן צ'ילה, פרו, אקוודור וברזיל, מחאה חריפה על המבצע הצבאי ברצועת עזה, והשיבו את שגריריהן מישראל. נשיא בוליביה, אבו מוראלס, אף הכריז על ישראל כ"מדינת טרור", והודיע על ביטול הפטור מוויזה שהיה נהוג בין המדינות מאז 1972. "התוקפנות של ישראל בעזה נוגדת את עקרון הזכות לחיים שאותו מכבדות ממשלות שוחרות שלום בעולם", אמר מוראלס.

המלחמה בדרום - כותרות נוספות
חמאס: "מעריכים שהחייל השבוי נהרג יחד עם לוחמינו"
נתניהו לשגריר ארה"ב: אל תטילו ספק בשיקול דעתי
אח החייל שנהרג לנתניהו: "תנהיג. די לפחד מהעולם"

נשיא ניקרגואה דניאל אורטגה - מנגואה, 31 ביולי 2014. רויטרס
נשיא ניקרגואה דניאל אורטגה, שלשום בטקס עם קציני חיל אוויר בבירה מנגואה/רויטרס

היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לניקרגואה נותקו לפני ארבע שנים בעקבות המשט הטורקי לרצועת עזה. ב-2012 אירח אורטגה את נשיא איראן אחמדינג'אד, ותקף בחריפות את ארה"ב ואת ישראל. הוא אמר כי "השלום יגיע רק אחרי שישראל תיפטר ממאגרי הנשק הגרעיני שלה".

אורטגה, לשעבר מהפכן בחזית הסנדיניסטית, נבחר לנשיא ב-2007 ומאז זכה שוב ושוב בבחירות. בתחילת השנה אישר הפרלמנט בבירה מנגואה חוק המאפשר לו להתמודד על מספר בלתי מוגבל של כהונות עד תום חייו.

האפיפיור פרנצסיקוס ידוע בגישתו החיובית להליך גירוש שדים, ומדבר בגלוי על הנושא יותר מקודמיו. בשנה שעברה הוא צולם מניח את ידיו על ראשו של אדם שטען כי ארבעה שדים רודפים אותו.

בתחילת החודש הכיר הוותיקן בהתאחדות הבינלאומית של מגרשי השדים, קבוצה של 250 כמרים מ-30 מדינות ברחבי העולם, המתמחים באומנות העתיקה.

יושב-ראש ההתאחדות, הכומר פרנצס'קו במונטה, אמר כי מדובר ביום חג עבור הכמרים החברים בארגון. "גירוש שדים הוא למעשה סוג של צדקה עבור הסובלים", אמר בשעתו.

לקריאה נוספת:
האפיפיור: ”1 מכל 50 כמרים הוא פדופיל. זו צרעת”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully